Francesco Recami De galerijflat Recensie Italiaanse thriller

Francesco Recami - De galerijflat Recensie Italiaanse thriller

Francesco Recami – De galerijflat RecensieItaliaanse thriller
De Italiaanse thriller van Francesco Recami – De galerijflat is al geruime tijd een groot verkoopsucces in Italië. De Nederlandse vertaling verschijnt in oktober 2016 bij Uitgeverij Serena Libri. Op deze pagina vind je de Francesco Recami – De galerijflat recensie, informatie over het boeken en bestelmogelijkheden.

– Titel: De galerijflat
– Schrijver: Francesco Recami (Italië)
– Soort boek: misdaadroman, thriller
– Origineel: La casa di ringhiera (2011)
– Nederlandse vertaling: Rianne Aarts
– Uitgever: Serena Libri
– Verschijnt: 25 oktober 2016
– Omvang: 198 pagina’s
– Prijs: € 18,90
– Oordeel redactie: +++ (zeer goed)

Francesco Recami – De galerijflat Recensie
De kleine uitgeverij Serena Libri geeft al jarenlang een mooie reeks misdaadromans uit die verschijnen onder de naam Italiaanse thriller. In deze reeks hebben we onder andere kunnen kennismaken met de onvolprezen thrillers van Andrea Camilleri met commissaris Montalbano in de hoofdrol. Nu laat Serena Libri ons kennismaken met schrijver Francesco Recami. In 2011 verscheen zijn boek La casa di ringhiera en is sindsdien een groot verkoopsucces in Italië. Het is een bijzondere roman waarin een aantal gebeurtenissen in een flatgebouw die eigenlijk niets met elkaar te maken hebben toch tot acties en handelingen aanzetten met grote gevolgen. Misverstanden en gebrek aan vertrouwen tussen de verschillende bewoners zetten een aantal zaken in gang die aanzet geven tot bijna noodlottige confrontaties. Inhoudelijk moet er niet te veel verteld worden, anders is het plezier van het lezen van de roman wel een beetje minder. In ieder geval is Francesco Recami – De galerijflat een thriller met een originele invalshoek en plot. Eigenlijk is het ook een lezenswaardige sociale roman die verhaalt over de lotgevallen van een aantal inwoners van Milaan die gezamenlijk een flatgebouw delen. En oh ja, niet te vergeten, Francesco Recami weet op een zeer onderhoudende manier, met oog voor detail en in een prettige stijl een mooi verhaal te vertellen. De redactie beoordeelt Francesco Recami – De galerijflat met +++ (zeer goed).

Inhoud Francesco Recami – De galerijflat
Amadeo Consonni is gek op moordzaken. Claudio Giorgi drinkt te veel en slaat zijn vrouw en kinderen. De Angelis is de hele dag bezig met zijn mooie Opel en zijn parkeerplaats. Erika draagt strakke truitjes en te korte rokjes. Met z’n allen wonen ze in een galerijflat in Milaan. En dan gaat het mis. Temidden van misverstanden en geklungel ligt een lijk in een zak te wachten op vervoer. En op de parkeerplaats van De Angelis staan steeds andere auto’s.
Francesco Recami (Florence, 1956) is begonnen als auteur van berggidsen en jongensboeken. Pas rond zijn vijftigste begint hij met het schrijven van romans, die met veel bewondering worden ontvang en waarvoor hij o.a. de Premio Scrittoe Toscano krijgt. La casa di ringhiera verscheen in 2011 en beleeft in Italië inmiddels zijn 17e druk.

Nieuwe Thrillers 2016 Overzicht
Italiaanse Schrijvers en Schrijfsters Boeken en Informatie

Theo Jordaan