Willem van Hanegem Biografie Recensie

Willem van Hanegem Biografie Recensie ★★★★

Willem van Hanegem Biografie Recensie Voetbal Inside Boek

In maart 2018 verschijnt het nieuwe Voetbal Inside Boek van Frans van den Nieuwenhof – Willem van Hanegem. Buitenkant links. Het is de Willem van Hanegen biografie. Zodra het boek is gelezen door de redactie kun je hier de Willem van Hanegem Biografie recensie en waardering lezen. Daarnaast is op deze pagina uitgebreide informatie te vinden over de Willem van Hanegem biografie die is geschreven door Frans van den Nieuwenhof.

De boeiende kijk van Willem van Hanegem op voetbal

Alhoewel Willem van Hanegem Buitenkant links zeker ook een biografisch karakter heeft is het boek toch bovenal een persoonlijk portret van een unieke voetballer. En niet alleen was Willem van Hanegem een unieke voetballer, tot op de dag vandaag heeft hij een zeer duidelijke mening over de wijze waarop er gevoetbald zou moeten worden en hoe trainers en andere begeleiders zouden moeten omgaan met talentvolle voetballers. Net als bij de andere Nederlandse wereldvoetballer, Johan Cruijff, is de mening van Willem van Hanegem duidelijk, helder en origineel, maar vaak onbegrepen. Gelukkig is voetbalschrijver Frans van den Nieuwenhof is er in geslaagd om het verhaal van De Kromme op een uitstekende en zeer prettig leesbare wijze op papier te krijgen.

Zeer geslaagd portret en uitstekend leesbaar voetbalboek

In chronologische volgorde wordt de carrière van Willem van Hanegem, zowel als voetballer, trainer en analist, verteld. Naast persoonlijke ideeën en de visie op het voetbal, is er ook volop ruimte voor anekdotes. Prettig is ook dat Van Hanegem zonder enige rem lijkt te vertellen. Bang voor zijn eigen reputatie is hij nergens en dat levert een boeiend verhaal op. Willem van Hanegem Buitenkant links is mede daardoor, en door het schrijftalent van Frans van den Nieuwenhof een geslaagd voetbalboek geworden. Veel beter dan het teleurstellende Johan Cruijff – Mijn verhaal uit 2016. De Willem van Hanegem biografie van Frans van den Nieuwenhof – Willem van Hanegem Buitenkant links is gewaardeerd met ★★★ (uitstekend).

FRANS VAN DEN NIEUWENHOF – WILLEM VAN HANEGEM. BUITENKANT LINKS

– Titel: Willem van Hanegem. Buitenkant links
– Schrijver: Frans van den Nieuwenhof (Nederland)
– Soort boek: biografie, voetbalboek
– Uitgever: Voetbal Inside
– Verschijnt: 20 maart 2018
– Omvang: 416 pagina’s
– Prijs: € 19,99 / € 9,99
– Waardering: ★★★ (uitstekend) Theo Jordaan

Inhoud Frans van den Nieuwenhof – Willem van Hanegem

Hij was nooit een allemansvriend, maar is nog altijd razend populair. Dit boek vertelt Willems verhaal van een halve eeuw topvoetbal. Uit zijn mond, vanuit zijn visie. Feilloos ontmantelt hij aannames en halve waarheden. Steeds opnieuw legt hij de vinger op de zere plek. Even kritisch als betrokken. En uit liefde voor het spel, dat hem zoveel heeft gegeven. Willem van Hanegem was niet alleen uniek als voetballer, ook nu zijn visie even bijzonder als verrassend.

Voetbal Inside Boeken
Boeken over Voetbal
Feyenoord Boeken