Karin Luttenberg Handlettering doe je zo Recensie Informatie

Karin Luttenberg - Handlettering doe je zo! Recensie Informatie

Karin Luttenberg – Handlettering doe je zo! Recensie Informatie
Sinds ik zelf gestart ben met een Bullet Journal, ben ik meer en meer geïntersseerd geraakt in doodles en handlettering. Aangezien ik een echte beginner ben op het gebied van tekenen en mooie handschriften kwam het boek Handlettering doe je zo! van Karin Luttenberg, die zelf grafisch ontwerpster is en van daaruit al een aantal jaren met handlettering bezig is in haar bedrijf Paperfuel, als geroepen. Bij handletteren gaat het niet zo zeer om mooi schrijven, maar om het tekenen van teksten. Kalligrafie kan daar een onderdeel van zijn.

Handlettering doe je zo! Leuk geschreven en vlot te lezen

Het boek is leuk geschreven en vlot te lezen en het zit boordevol tips en voorbeelden om meteen zelf aan de slag te gaan met handletteren. De schrijfster laat zien welke materialen je kunt gebruiken – die zijn simpel: met gewoon een potlood, papier, een gum en een set fineliners kom je al een heel eind. Ze laat zien dat je inspiratie voor je handletteren kunt halen uit gewone dagelijkse dingen, zoals bijvoorbeeld songteksten, vakanties of je eigen hobby of sport.

Karin Luttenberg geeft verder heel veel tips hoe je zelf kunt starten met mooie letters tekenen. Ze geeft voorbeelden en duidelijke uitleg hoe je stap voor stap je eigen letters kunt gaan tekenen – voorbeelden die werken, ik heb ze geprobeerd! Ze geeft verder nog tips voor het tekenen van schaduwen, banners en kaders, het combineren van tekst met tekeningen en het werken met andere materialen, zoals bijvoorbeeld een krijtbord en krijtstift – alles met duidelijke voorbeelden en uitleg die stap voor stap te volgen is.

Handlettering doe je zo! maakt me blij
Een boek waar ik heel erg blij van werd en wat ik ook nog eens heel erg bruikbaar vind – een aanrader voor iedereen die thuis aan de slag wil met handletteren. Het is me ook duidelijk dat handletteren een echt vak is, ik heb in elk geval nog veel te leren en uit te proberen.. De waarschuwing die ik aantrof op de achterkant van het boek: “Handlettering is zóóóó verslavend” kwam voor mij in elk geval te laat!

– Titel: Handlettering doe je zo!
– Schrijfster: Karin Luttenberg
– Soort boek: hobbyboek
– Uitgever: Moon Uitgevers
– Verschenen: 2016
– Omvang: 95 pagina’s (met tekeningen en voorbeelden)
– Prijs: € 14,99 / € 9,99
– Oordeel redactie: +++ (zeer goed)
…Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Werkboek Handlettering doe je zo!
Het Handoek Handlettering doe je zo! van Karin Luttenberg is een vervolg en aanvulling op het boek Handlettering doe je zo! Het werkboek begint met een prachtige quote van Maya Angelou: “You can’t use uop creativity. The more you use, the more you have” – en dat gaat absoluut op voor handletteren, weet ik inmiddels uit eigen ervaring. Een beginner met handletteren, merk ik al wel dat oefenen hier echt kunst baart; ik ben dus heel blij met het extra oefenmateriaal wat Karin Luttenberg in het handboek aanbiedt.…lees verder >

Flaptekst Handlettering doe je zo! van Karin Luttenberg
Handlettering is hot! Geen simpele notitie op een stukje papier, maar een echt ambacht. Met dit handboek van illustratrice en graficus Karin Luttenberg kan iedereen snel zelf aan de slag. Ben je fan van al die mooie plaatjes op instagram en pinterest maar weet je niet hoe je moet beginnen? Met dit boek lukt het wel! Duidelijke stap-voor-stap handleidingen, tips, trucjes, heel veel inspiratie en kleine projecten om direct mee te beginnen.

Werkboek Handlettering Doe je zo!
Boeken over Handletteren Overzicht