Nieuwe Young Adult Boeken Recensies en Waardering

Nieuwe Young Adult Boeken Recensies en Waardering. Op deze pagina is een overzicht gemaakt van Nieuwe Young Adult Boeken met recensies, waardering, inhoud en informatie.

Met Young Adult boeken worden trouwens romans, thrillers en verhalen bedoeld die speciaal bedoeld zijn voor jong volwassenen, meestal voor een leeftijd vanaf 15-16 jaar oud. Soms ligt de leeftijd ook wel wat lager zo rond de 12 jaar, afhankelijk van het onderwerp en thema van het boek.. Veel van deze boek worden trouwens ook graag door volwassenen gelezen. Het zijn dus boeken die bedoeld zijn voor lezers in de leeftijdscategorie van circa 15 tot 20 jaar.

Nieuwe Young Adult Boeken 2017

Het overzicht van nieuwe Young Adult boeken 2017 is ingedeeld op datum van verschijnen. De nieuwste boeken staan de bovenaan de lijst. Via de links kun je nog meer informatie en mogelijkheden van bestellen vinden.

Karen M McManus Een van ons liegt Young Adult ThrillerEen van ons liegt

• Schrijfster: Karen M. McManus ♀ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: Young Adult Thriller
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Origineel: One of Us Is Lying (2017)
  • Nederlandse vertaling: Willeke Lempens
  • Uitgever: Van Goor, Best of YA
  • Verschenen: 30 mei 2017
  • Omvang: 302 pagina’s
  • Prijs: € 18,99 / € 12,99
  • Recensie boekEén van ons liegt is het eerste Young Adult boek van de hand van Karen M. McManus. In de Engelse publicaties wordt het boek een combinatie van Pretty Little Liars en The Breakfast Club genoemd. En daar kan ik me wel in vinden. Spanning, liefde, verwikkelingen op een High School en geheimen zijn de ingrediënten die dit boek maken tot wat het is…lees verder >
  • Waardering+++++ (zeer goed) Jolien Dalenberg

Sarah Pinborough 13 minuten Recensie13 minuten

• Schrijfster: Sarah Pinborough ♀ (Engeland)
  • Soort boek: psychologische thriller, Young Adult thriller
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Origineel: 13 Minutes (2016)
  • Nederlandse vertaling: Carla Hazewindus
  • Uitgever: Van Goor
  • Verschenen: 13 mei 2017
  • Omvang: 368 pagina’s
  • Prijs: € 18,99 / € 12,99
  • Recensie boek: 13 Minuten is een superspannende, beklemmende Young Adult thriller, die ook zeer geschikt is voor volwassenen, geschreven door Sarah Pinborough. Ze heeft al meer dan 20 boeken op haar naam staan en voor sommigen zelfs een award gewonnen. Mijn verwachtingen van 13 Minuten waren hoog gespannen. En ik ben op geen enkele wijze teleurgesteld, sterker nog blij verrast!…lees verder >
  • Waardering: +++++ (uitstekend) Jolien Dalenberg

Recensie de bronzen SleutelMagisterium deel 3 De Bronzen Sleutel

• Schrijvers: Holly Black, Cassandra Clare ♀ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: fantasyroman, young adult thriller
  • Leeftijd: 12+ jaar
  • Origineel: The Bronze Key
  • Uitgever: Moon
  • Verschenen: 11 mei 2017
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek
  • Prijs: €17,50
  • Recensie boek: Magisterium deel 3 komt wat traag op gang, maar het einde is nagelbijtend spannend. De Bronzen Sleutel is al weer het derde deel van deze serie geschreven door Holly Black en Cassandra Clare. Het Magisterium is een toverschool waar de vrienden Call, Aaron en Tamara leren omgaan met hun toverkracht en magie. In het vorige deel hebben ze voorgoed afgerekend met De Vijand des Doods. Alhoewel… Call blijkt als baby te zijn gestorven toen Constantine Madden, de Vijand des Doods, zijn lichaam overnam. Call zijn grootste angst is net zo slecht te worden als Constantine...lees verder >
  • Waardering: +++++ (zeer goed) Jolien Dalenberg

Jan Heerze Gevaarlijk geheim Recensie OorlogsjeugdboekGevaarlijk geheim

• Schrijver: Jan Heerze (Nederland)
  • Soort boek: oorlogsroman voor de jeugd
  • Leeftijd: 12+
  • Uitgever: Leopold
  • Verschijnt: 22 maart 2017
  • Omvang: 176 pagina’s
  • Prijs: € 14,99
  • Inhoud boek: 1942. Ward brengt illegale krantjes rond voor zijn broer, die in het verzet zit. Als hij op een avond bijna wordt opgepakt door Duitse soldaten durft hij niet meer alleen op pad. Voortaan vraagt hij Minke mee. Een jongen en een meisje samen, dat is minder verdacht. De oorlog komt steeds dichterbij. Klasgenoten verdwijnen. Wie kan hij vertrouwen? En Minke… Ze komt steeds dichterbij. Maar kun je wel verliefd zijn als er om je heen zoveel gevaar dreigt?

Esther Sprikkelman Bijenvader RecensieBijenvader

• Schrijfster: Esther Sprikkelman ♀ (Nederland)
  • Soort boek: psychologische roman, young adult roman
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Uitgever: Lemniscaat
  • Verschenen: 13 februari 2017
  • Omvang: 140 pagina’s
  • Uitgave: Paperback
  • Prijs:  € 14,95
  • Recensie boek: Bijenvader van Esther Sprikkelman is een van de meest bijzondere boekjes die ik de laatste tijd gelezen heb. Een stijl die ik niet veel meer tegen kom en me doet denken aan schrijvers uit de jaren tachtig. In Bijenvader neemt ze je ook mee naar de jaren ’80, inclusief cassettebandjes. Johanne is met haar moeder en broertje Paulie verhuisd van Utrecht naar het oosten van het land. Het is niet de eerste keer dat ze verhuizen en vooral Paulie heeft het daar niet makkelijk mee…lees verder >
  • Waardering+++++ (uitstekend) Jolien Dalenberg

Recensie optimisme is dodelijkOptimisme is dodelijk

• Schrijfster: Susin Nielsen (Canada)
  • Soort boek: young adult, psychologische roman
  • Origineel: Optimists Die First (2017)
  • Leeftijd: 13+ jaar
  • Uitgever: Lemniscaat
  • Verschenen: februari 2017
  • Omvang: 262 pagina’s
  • Prijs: €15,95
  • Recensie boek: Optimisme is dodelijk is het aangrijpende boek van Susin Nielsen. Een boek over liefde, schuldgevoelens, dood, vriendschap en “afwijkingen”. Geen lichte onderwerpen, maar o zo goed geschreven. Petula de Wilde is op zijn zacht gezegd nogal voorzichtig. Haar plakboek met allerlei krantenknipsels over dodelijke ongelukken onderschrijft dat. Ze neemt omwegen naar school, heeft altijd een flesje desinfecteergel bij de hand en gaat liefst alleen thuis naar de wc. Na de dood van haar zusje Maxime, voelt ze zich volledig verantwoordelijk voor het gezin. Ze probeert het haar vader en moeder zoveel mogelijk naar de zin te maken. Op school is ze een buitenbeentje zonder vrienden…lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend) Jolien Dalenberg