Boeken over Scheepvaart en Schepen Informatie Recensies

Boeken over Scheepvaart en Schepen Informatie Recensies. Voor de liefhebbers van scheepvaart en schepen is het leuk om interessante boeken over scheepvaart en schepen te lezen. Op deze pagina kun je een selectie van nieuwe boeken over scheepvaart en schepen informatie recensies en andere gegevens vinden.

Uiteraard zijn er veel informatieve boeken over scheepvaart en schepen te vinden. Maar daarnaast zijn er ook romans en reisverhalen opgenomen waarin de scheepvaart en schepen centraal staan. Naast Nederlandse boeken wordt er ook aandacht besteed aan Duitse en Engelse boeken over scheepvaart.

Nieuwe Boeken over Scheepvaart en Schepen 2018

Michael Palin Erebus RecensieErebus

Het verhaal van een schip

• Titel: Erebus
  • Schrijver: Michael Palin (Engeland)
  • Soort boek: geschiedenisboek, reisverhalen, scheepvaart boek
  • Origineel: Erebus. The Story of a Ship (2018)
  • Nederlandse vertaling: Annemie de Vries
  • Uitgever: Spectrum
  • Verschenen: 18 oktober 2018
  • Omvang; 368 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek / Ebook
  • Inhoud boek: Michael Palin brengt een van de grootste reisverhalen tot leven. In 1845 vertrekt HMS Erebus, het vlaggenschip van twee van de belangrijkste maritieme expedities uit de Britse geschiedenis. Het schip verdwijnt van de kaart en wordt 170 jaar later pas gevonden, op de bodem van de oceaan bij Noord-Canada. In Erebus brengt de wereldberoemde Michael Palin de wereld en reizen van het schip tot leven…lees verder >

MS Oranje Koers gewijzigd Recensie boekMS Oranje Koers gewijzigd

• Schrijvers: diverse auteurs
  • Soort boek: maritieme geschiedenis, scheepvaart
  • Uitgever: Het Scheepvaartmuseum, WBOOKS
  • Verschenen: september 2018
  • Omvang: 144 pagina’s (rijk geillustreerd)
  • Uitgave: Paperback (groot formaat)
  • Waardering★★★ (uitstekend) Theo Jordaan
  • Recensie boekIn de eerste helft van de 20e eeuw werden reizen naar verre bestemmingen nog vaak onderhouden met grote passagiersschepen. Een paar weken lang verbleven de passagiers aan boord. Weliswaar de rijken strikt gescheiden van de armen. Na de oorlog kwam het intercontinentale vliegverkeer vrij snel op gang. De importantie van de passagierschepen nam navenant af. Als alternatief gingen rederijen zicht richten op de varende toerist en bouwden hun schepen om tot cruiseschepen. Aan de hand van de MS Oranje wordt in dit zeer mooi door WBOOKS uitgegeven en rijk geillustreerde boek de geschiedenis verteld van de passagiersschepen in de 20e eeuw…lees verder >

Nieuwe Boeken over Scheepvaart en Schepen 2017

Karin Anema Boegwater Recensie Boek BinnenvaartBoegwater

Leven op de binnenvaart

• Schrijfster: Karin Anema (Nederland)
  • Soort boek: reportage over de binnenvaart
  • Uitgever: Scriptum
  • Verschenen: 15 september 2017
  • Omvang: 320 pagina’s (met foto’s)
  • Uitgave: Paperback
  • Prijs: € 22,50
  • Waardering★★★★ (uitstekend) Theo Jordaan
  • Recensie boek: Karin Anema heeft haar sporen al eerder verdiend met boeken waarin het leven wordt beschreven van mensen in exotische oorden als Suriname, Lapland en Mexico. Nu heeft ze het dichter bij huis gezocht door op zoek te gaan naar het leven op de binnenvaart. Een leven dat voor de meesten van ons trouwens ook als zeer exotisch zal overkomen. Door vele gesprekken met schippers van de binnenvaart en door mee te reizen aan boord van binnenvaartschepen is Karin Anema erin geslaagd een uitstekend beeld te schetsen hoe het leven aan boord is en in de afgelopen decennia moet zijn geweest…lees verder >

Binnenvaart 2017 Jaarboek Binnenvaart De AlkBinnenvaart 2017

Jaarboek binnenvaart

• Soort boek: scheepvaart jaarboek
  • Schrijver: W. van Heck, A.M. van Zanten
  • Uitgever: De Alk
  • Verschenen: oktober 2016
  • Omvang: 576 pagina’s (met foto’s)
  • Prijs: € 25,00
  • Inhoud boek: In deze nieuwste editie van Binnenvaart vindt u een (nagenoeg) compleet overzicht van de Nederlandse binnenvaartvloot.  Alle ruim 5.800 binnenvaartschepen zijn in deze editie opgenomen met technische details. Daarnaast de adresgegevens van werven, reparatiebedrijven, bevrachters, machinefabrieken, toeleveranciers, makelaars, scheepshandelaren, schippersbeurzen en verenigingen en bonden. Verder een overzicht van nieuwbouwschepen, bedrijfsnieuws, scheepsmodernisering, motoren, scheepsongevallen, afgevoerde schepen, nieuw in de vaart gebrachte en ingevoerde binnenvaartschepen en gesloopte binnenvaartschepen. Ook is opgenomen een lijst van alle schepen op volgorde van registratienummer.

Sleep en Duwboten 2017 Scheepvaart JaarboekSleep en Duwboten 2017

Jaarboek Sleep en Duwboten

• Soort boek: scheepvaart jaarboek
    • Uitgever: De Alk
    • Verschenen: oktober 2016
    • Omvang: 320 pagina’s (met foto’s)
    • Prijs: € 25,00
    • Inhoud boek: In deze uitgave van Sleep en duwboten 2017 vindt u een (nagenoeg) compleet overzicht van de Nederlandse sleep – en duwvaartvloot.  Alle ruim 2.700 sleepboten, professioneel en particuliere duwboten en duwsleepboten zijn in dit boek alfabetisch opgenomen met technische gegevens. Daarnaast zijn nog een aantal werkvaartuigen, bevoorradingsschepen en patrouillevaartuigen met sleepcapaciteit opgenomen. Verder de adresgegevens van werven, reparatiebedrijven, machinefabrieken, toeleveranciers, scheeps-handelaren, verenigingen, brancheorganisaties, opleidingen en scheepsbevrachters…lees verder >

Nieuwe Boeken over Scheepvaart en Schepen

Hieronder is een aantal nieuwe boeken over scheepvaart en schepen te vinden waaronder de scheepvaart jaarboeken.

Jaarboek Binnenvaart 2016 SchuttevaerJaarboek Binnenvaart 2016

Schuttevaer jaarboek

• Soort boek: jaarboek scheepvaart
  • Schrijvers: redacteuren Schuttevaer
  • Uitgever: De Alk
  • Verschenen: oktober 2016
  • Omvang: 128 pagina’s (met foto’s)
  • Prijs: € 25,00
  • Inhoud boek: De redacteuren van het weekblad ‘Schuttevaer’ zijn beroepsmatige insiders in de wereld van schippers en reders, Europese rivieren en kanalen, waterstanden en Rijnvrachten, scheepsbouw en sloopregelingen. Van wonen op het water, kinderen in het internaat en kleuters aan boord. Gericht op de actualiteit verzamelen zij beelden en feiten in het jaarboek. Aangevuld met overzichten van: nieuwbouw-schepen, vlootstatistieken, Rijnvrachten, waterstanden, vervoerde tonnages en havencijfers. Het Jaarboek Binnenvaart geeft in foto’s, korte nieuwslijnen, nieuwsverhalen en menselijke verhalen een overzicht van het jaar.
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Gebrauchsanweisung für Kreuzfahrten Thomas BlubacherGebrauchsanweisung für Kreuzfahrten

• Soort boek: verhalen over cruises en cruiseschepen
  • Schrijver: Thomas Blubacher (Duitsland)
  • Taal: Duits
  • Uitgever: Piper Verlag
  • Verschenen: 1 september 2016
  • Inhoud boek: Wussten Sie, dass Schiffe nur von Frauen getauft werden? Dass der Seemannssonntag am Donnerstag stattfindet? Und was eine Schmetterlingsfahrt ist? Thomas Blubacher, passionierter Kreuzfahrer, war in der Karibik und im Indischen Ozean, im Mittelmeer, in der Ostsee und auf europäischen Flüssen unterwegs. Ob Ozeanriese oder Luxusliner, Segelboot oder Eisbrecher – er weiß, wie man die passende Reise für sich findet. Berichtet von Weihnachtsmarkttouren und Gin Tastings, vergoldeten Wasserhähnen und Wellnessoasen. Erhält Einblicke in den verborgenen Crewbereich, unterhält sich mit einer Ärztin und einem Pastor über ihre Einsätze an Bord. Und verrät, wie viele Hummer ein Passagier pro Woche verzehrt. Danach ist vom Neuling bis zum »Repeater« garantiert jeder für das Captain’s Dinner bereit.
  • Waardering redactie: ★★★ (zeer goed) Theo Jordaan
  • Recensie redactie: Gebrauchsanweisung für Kreuzfahrten is een zeer leesbaar en leuk boek van een enthousiaste cruise-reiziger en schrijver Thomas Blubacher. Hij beschrijft op aanstekelijke wijze het leven aan boord van een cruiseschip. Wat je kunt verwachten tijdens een cruise, hoe het leven aan boord is voor bemanningsleden en vertelt verhalen over mede-passagiers. Op een onderhoudende wijze vertelt Thomas Blubacher over reizen die hij heeft gemaakt op cruiseschepen in vele verschillende gebieden, van de tropische tot de poolzeeen en jaargetijden, van zomercruises tot een kerstcruise. Als je de Duitse taal machtig bent is dit een leuk boek om te lezen, zelfs als je nooit van plan bent om zelf een stap aan boord van een cruiseschip te zetten.

Meer Boeken over Scheepvaart en Schepen

Hieronder is een informatie opgenomen over scheepvaartboeken die je al wat langer kunt kopen. Vaak kun je deze boeken ook 2e hands kopen.

Boek Vrachtschepen van de Wilde Vaart Arne ZuidhoekVrachtschepen van de Wilde Vaart

Schepen – Rederijen – Verhalen

• Soort boek: monografie over de Wilde Vaart
  • Schrijver: Arne Zuidhoek
  • Uitgever: De Alk
  • Omvang: 160 pagina’s (met foto’s)
  • Soort boek: Gebonden Boek
  • Prijs: € 25,00 (nieuwprijs)
  • Inhoud boek: Wilde Vaart zet in feite de bekende serie “Onze mooiste koopvaardijschepen” voort waar vooral de lijnschepen werden behandeld. In dit boek staan de anonieme zwoegers centraal, niet minder mooi en zeker niet minder interessant. Zij waren in beheer van rederijen van de Wilde Vaart (trampvaart), een vorm van zeevaart waar zeker de kustvaarders en tankers in groten getale aan deelnamen.  De complete vlootlijsten van N.V. Halcyon Lijn en Invotra zijn in het boek opgenomen, alsmede een lange rij van zgn. éénschipsrederijen. Niet alleen de schepen, ook de schepelingen en hun avonturen komen aan bod.