Nieuwe Psychologie Boeken Recensie Tips

Nieuwe psychologie boeken recensie tips en informatie over de inhoud. Wat zijn de interessante en beste nieuwe psychologie boeken? Op deze pagina heeft de redactie een selectie gemaakt van psychologie boeken die recent zijn verschenen of binnenkort uitgegeven worden. Uiteraard is er informatie opgenomen over de boeken, de schrijver of schrijfster, voor zover gelezen, een recensie en de bestelmogelijkheden.

Nieuwe psychologie boeken recensie tips en informatie

Hieronder is het overzicht van nieuwe psychologie boeken opgenomen. De indeling is chronologisch op datum van verschijnen.

Wie ben ik als niemand kijkt

Een andere kijk op de ouder wordende vrouw

• Liesbeth Woertman Wie ben ik als niemand kijkt recensieSchrijfster: Liesbeth Woertman (Nederland)
  • Soort boek: psychologieboek
  • Uitgever: Ten Have
  • Verschijnt: 5 juli 2022
  • Uitgave: paperback / ebook
  • Prijs: € 20,99 / € 9,99
  • Boek bestellen bij: Bol / Libris
  • Waardering redacteur: ∗∗∗∗∗ (zeer goed)
  • Recensie boek: Mooi boek waar, denk ik, veel behoefte aan is voor een nieuwe generatie vrouwen. Nog nooit eerder in de geschiedenis kwamen zoveel vrouwen na een vruchtbaar gezins- en professioneel leven in een fase in hun leven die we “oud” noemen. Hoe daar op een zinvolle manier een mooie tijd van te maken is essentieel. Zowel voor ons zelf als vrouwen, als ook voor jongeren…lees verder >

De emotionele mens

Waarom onze emoties bepalen wie wij zijn

• Ad Vingerhoets De emotionele mens RecensieSchrijver: Ad Vingerhoets (Nederland)
  • Soort boek: psychologieboek
  • Verschijnt: 17 mei 2021
  • Omvang: 258 pagina’s
  • Uitgave: paperback / ebook
  • Boek bestellen bij: Boekhandel / Bol
  • Inhoud boek: De emotionele mens van Ad Vingerhoets geeft de actueelste inzichten over het belang van alle menselijke emoties. Blozen uit schaamte, schreeuwen uit woede, huilen van verdriet, lachen van vreugde, verstijven van angst – allemaal uitingsvormen van de emotionele software waarmee de evolutie de mens heeft toegerust. En dat is niet zomaar, zo legt emotiedeskundige Ad Vingerhoets uit in deze fascinerende zoektocht naar de kern van ons gevoelsleven…lees verder >

Meer Psychologie Boeken

De kunst van het ongelukkig zijn

• Schrijver: Dirk De Wachter (België)
  • Dirk De Wachter De kunst van het ongelukkig zijn RecensieSoort boek: levenskunst boek, psychologieboek
  • Uitgever: Lannoo Campus
  • Verschenen: 11 oktober 2019
  • Omvang: 144 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Inhoud boek: In zijn nieuwste boek De kunst van het ongelukkig zijn gaat Dirk De Wachter in op grote vraagstukken in onze maatschappij die ons leven bepalen, sturen of veranderen, maar die ons vooral in contact brengen met de ander of met onszelf…lees verder >

Mindfulness Doeboek Eva Brobbel RecensieMindfulness Doeboek

8 weekse cursus

• Schrijfster: Eva Brobbel (Nederland)
  • Soort boek: levenskunstboek, mindfulness boek
  • Uitgever: Rubinstein
  • Verschenen: april 2017
  • Omvang: 153 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek met CD
  • Prijs: € 24,99
  • Recensie boek: Gebaseerd op het officiële Mindfulness Based Stress Reduction Programma (MBSR) van Jon Kabat – Zinn stelde mindfulnesstrainer en NLP coach Eva Brobbel een prachtige cursus in boekvorm samen: Mindfulness Doe Boek. Het boek op A-4 formaat is mooi vormgegeven en biedt naast veel uitleg ook veel ruimte om eigen aantekeningen te maken en ervaringen te noteren. Het is een echte cursus, wat ook heel passend is, omdat je de vaardigheden van mindfulness natuurlijk alleen kunt leren door ze zelf te ervaren en te oefenen…lees verder >
  • Waardering: ★★★★★ (zeer goed) Monique van der Hoeven

Nieuwe Psychologie Boeken Tony Crabbe Nooit meer te drukNooit meer te druk

Een opgeruimd hoofd in een overvolle wereld

• Schrijver: Tony Crabbe (Engeland)
  • Soort boek: adviesboek, psychologie boek
  • Origineel: Busy: how to thrive in a world of too much (2014)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Luitingh-Sijthoff
  • Verschenen: 27 februari 2016
  • Omvang: 368 pagina’s
  • Prijs: € 17,99 / € 12,99
  • Inhoud boek: Nooit meer te druk van Tony Crabbe is een helder en praktisch boek dat ons helpt om een van de grote problemen van het moderne leven aan te pakken: we zijn te druk. Wat Marie Kondo doet voor je huis, doet Tony Crabbe voor je hoofd en je leven. Onze inbox en to-dolijst puilen uit, veel mensen verwachten iets van ons en burn-out is de grootste bedreiging op de werkvloer. Maar Nooit meer te druk is geen timemanagementboek, Tony Crabbe gebruikt nieuw psychologisch onderzoek en biedt heldere strategieën voor een opgeruimd hoofd en leven, met gerichte aandacht op wat je doet.
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Miranda Doyle A Book of Untruths RecensieA Book of Untruths

• Schrijfster: Miranda Doyle ♀ (Engeland)
  • Soort boek: psychologieboek
  • Taal: Engels
  • Uitgever: Faber & faber
  • Verschenen: juni 2017
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Gebonden Boek / Ebook
  • Recensie boekDit boek is een wetenschappelijke studie over liegen, compleet met noten, geïllustreerd met de jeugdherinneringen van Miranda zelf. Ze schrijft zelf al dat haar broers hun opvoeding allemaal anders herinneren. Elk hoofdstuk is gebaseerd op een leugen verteld aan of door Miranda Doyle. Haar Ierse vader John Francis Doyle komt er op 28-jarige leeftijd achter dat zijn vader is overleden, terwijl hij dacht dat hij was omgekomen bij zijn werk als vuurtorenwachter toen John 3 jaar oud was. Zijn moeder heeft haar kinderen verteld dat ‘hij was meegenomen’ en durfde niet te vertellen dat hij in het gekkenhuis zat. Door studie ontworstelt hij zich aan de armoede van het eenoudergezin en trouwt met Pat en ze krijgen een zoon Adrian. Het is te gevaarlijk om nog een kind te krijgen en John regelt (waarschijnlijk alleen) een adoptie: Sean…lees verder >
  • Waardering★★★★★ (zeer goed) Lia Sluijs

Stephen Joseph Authenticiteit Recensie InformatieAuthenticiteit

Jezelf zijn er waarom dat ertoe doet

• Schrijver: Stephen Joseph (Engeland)
  • Soort: boek: adviesboek, psychologie boek
  • Origineel: Authentic (2016)
  • Nederlandse vertaling: Elisabeth van Borselen
  • Uitgever: Lev. / A.W. Bruna Uitgevers
  • Verschenen: 8 november 2016
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Velen van ons zijn ons leven lang op zoek naar authenticiteit. We streven naar een perfecte balans, waarbij we enerzijds hopen dat wat we doen en zeggen weerspiegelt wat we denken en voelen, en anderzijds dat ons denken en voelen weerspiegelt wie we werkelijk zijn. In Authenticiteit presenteert psycholoog Stephen Joseph zijn frisse en inspirerende kijk op jezelf zijn, met praktische adviezen en oefeningen voor de lezer. Op basis van de wijsheid van de grote filosofen, inzichten en onderzoeksresultaten van psychologen en casestudy’s uit zijn eigen praktijk laat Joseph zien waarom authenticiteit zo belangrijk is: het is de basis van ons geluk en de sleutel tot voldoening, vitaliteit en welzijn.
  • Recensie boek: De titel van het boek van Stephen Joseph, “Authenticiteit, jezelf zijn en waarom dat er toe doet” sprak me heel erg aan, omdat ik al zo lang ik me kan herinneren bezig ben met het thema authentiek leven en mezelf zijn. Authentiek zijn is een heel actueel thema op dit moment, ik kom veel trainingen en coaches tegen die ons vertellen dat we bijvoorbeeld in het nieuwe ondernemen authentiek mogen zijn; sterker misschien wel “moeten” zijn, om succesvol te kunnen zijn. Ik ben dus nieuwsgierig naar de visie van deze schrijver op dit actuele thema…lees verder >
  • Oordeel boek: +++++ (goed)
  • …Meer Informatie Recensie en Bestelmogelijkheden >