Nieuwe Psychologie Boeken Recensie Tips

Share

Nieuwe Psychologie Boeken

Nieuwe Psychologie Boeken Recensie Tips. Wat zijn de interesante en beste nieuwe psychologie boeken? Op deze pagina heeft de redactie een selectie gemaakt van psychologie boeken die recent zijn verschenen of binnenkort uitgegeven worden. Uiteraard is er informatie opgenomen over de boeken, de schrijver of schrijfster, voor zover gelezen, een recensie en de bestelmogelijkheden.

Nieuwe Psychologie Boeken Recensie Tips en Informatie

Hieronder is het overzicht van nieuwe psychologie boeken opgenomen. De indeling is alfabetisch op naam van de schrijver of schrijfster.

Nieuwe Psychologie Boeken Tony Crabbe Nooit meer te drukNooit meer te druk

Een opgeruimd hoofd in een overvolle wereld

• Schrijver: Tony Crabbe (Engeland)
  • Soort boek: adviesboek, psychologie boek
  • Origineel: Busy: how to thrive in a world of too much (2014)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Luitingh-Sijthoff
  • Verschenen: 27 februari 2016
  • Omvang: 368 pagina’s
  • Prijs: € 17,99 / € 12,99
  • Inhoud boek: Nooit meer te druk van Tony Crabbe is een helder en praktisch boek dat ons helpt om een van de grote problemen van het moderne leven aan te pakken: we zijn te druk. Wat Marie Kondo doet voor je huis, doet Tony Crabbe voor je hoofd en je leven. Onze inbox en to-dolijst puilen uit, veel mensen verwachten iets van ons en burn-out is de grootste bedreiging op de werkvloer. Maar Nooit meer te druk is geen timemanagementboek, Tony Crabbe gebruikt nieuw psychologisch onderzoek en biedt heldere strategieën voor een opgeruimd hoofd en leven, met gerichte aandacht op wat je doet.
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Stephen Joseph Authenticiteit Recensie InformatieAuthenticiteit

Jezelf zijn er waarom dat ertoe doet

• Schrijver: Stephen Joseph (Engeland)
  • Soort: boek: adviesboek, psychologie boek
  • Origineel: Authentic (2016)
  • Nederlandse vertaling: Elisabeth van Borselen
  • Uitgever: Lev. / A.W. Bruna Uitgevers
  • Verschenen: 8 november 2016
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Velen van ons zijn ons leven lang op zoek naar authenticiteit. We streven naar een perfecte balans, waarbij we enerzijds hopen dat wat we doen en zeggen weerspiegelt wat we denken en voelen, en anderzijds dat ons denken en voelen weerspiegelt wie we werkelijk zijn. In Authenticiteit presenteert psycholoog Stephen Joseph zijn frisse en inspirerende kijk op jezelf zijn, met praktische adviezen en oefeningen voor de lezer. Op basis van de wijsheid van de grote filosofen, inzichten en onderzoeksresultaten van psychologen en casestudy’s uit zijn eigen praktijk laat Joseph zien waarom authenticiteit zo belangrijk is: het is de basis van ons geluk en de sleutel tot voldoening, vitaliteit en welzijn.
  • Recensie boek: De titel van het boek van Stephen Joseph, “Authenticiteit, jezelf zijn en waarom dat er toe doet” sprak me heel erg aan, omdat ik al zo lang ik me kan herinneren bezig ben met het thema authentiek leven en mezelf zijn. Authentiek zijn is een heel actueel thema op dit moment, ik kom veel trainingen en coaches tegen die ons vertellen dat we bijvoorbeeld in het nieuwe ondernemen authentiek mogen zijn; sterker misschien wel “moeten” zijn, om succesvol te kunnen zijn. Ik ben dus nieuwsgierig naar de visie van deze schrijver op dit actuele thema…lees verder >
  • Oordeel boek: +++++ (goed)
  • …Meer Informatie Recensie en Bestelmogelijkheden >