Nieuwe Fantasyboeken Overzicht

Nieuwe Fantasyboeken Overzicht Tips Recensies Informatie

Nieuwe Fantasyboeken Overzicht Tips Recensies Informatie. Het lezen van fantasyboeken is een populaire bezigheid. Zowel voor volwassenen als kinderen verschijnen met regelmaat nieuwe fantasyboeken. Op deze pagina heeft de redactie een selectie gemaakt van nieuwe fantasyboeken die recent verschenen zijn of binnenkort uitgegeven gaan worden. Via de links kun je uitgebreide informatie vinden over het betreffende fantasyboek.

Nieuwe Fantasyboeken 2017 Overzicht en Recensies

Taran Matharu De Nieuweling Summoner 1 RecensieDe Nieuweling – Summoner Boek 1

• Schrijver: Taran Matharu ♂ (Engeland)
  • Soort boek: avonturenboek, fantasyboek, Young Adult boek
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Origineel: The Novice – Summoner 1 (2015)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Van Goor
  • Verschenen: 7 juli 2017
  • Omvang: 368 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek / Ebook
  • Prijs: € 18,99
  • Recensie boek: De Nieuweling is een Young Adult boek geschreven door Taran Matharu (1990). De nog jonge schrijver deed mee aan Nanowrimo (national novel writing month) met de Summoner. Dit werd zo ontzettend populair dat Matharu besloot zijn werk te maken van schrijven. Inmiddels zijn er in het Engels al vier delen uit. Deze delen worden ook in het Nederlands vertaald en hopelijk snel uitgegeven. Want De Nieuweling verdiend absoluut een vervolg!…lees verder >
  • Waardering: ★★★★★ (uitstekend) Jolien Dalenberg

John Flanagan De Grijze Jager De vroege jaren 2 Recensie De Slag op de Heckingse HeideDe slag op de Heckingse Heide

De Grijze Jager – De vroege jaren, deel 2

• Schrijver: John Flanagan ♂ (Australië)
  • Soort boek: avonturenroman
  • Leeftijd: 10+ jaar
  • Origineel: The Battle of Hackham Heath (2016)
  • Nederlandse vertaling: Wybrand Scheffer
  • Uitgever: Gottmer
  • Verschenen: 15 mei 2017
  • Omvang: 363 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek / Paperback / Ebook
  • Prijs: € 18,99 / € 15,99
  • Recensie boekElk boek van de Grijze Jager is een feestje, en dat geldt ook voor De Grijze Jager de Vroege jaren 2! De positie van koning Duncan is nog lang niet veilig. De voormalig baron Morgarath is gevlucht en bereid een machtsgreep voor. Halt besluit hem te gaan bespioneren en ontdekt het afschrikwekkende “wapen” dat Morgarath heeft gerekruteerd. Zijn beste vriend en mede Grijze Jager Crowley moet intussen de zwangere koningin in veiligheid brengen. Zij is erg zwak en het ongeboren kind is ontzettend belangrijk voor de troonopvolging. Vanwege de plunderingen van Morgaraths troepen door het hele land, is het leger van Duncan bijzonder uitgedund. De toekomst van Araluen is afhankelijk van de vindingrijkheid van de Grijze Jagers en de moed van Duncan’s leger…lees verder >
  • Waardering★★★ (uitstekend) Jolien Dalenberg

Recensie de bronzen SleutelMagisterium deel 3 De Bronzen Sleutel

• Schrijver: Holly Black, Cassandra Clare ♀ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: fantasyroman, young adult thriller
  • Leeftijd: 12+ jaar
  • Origineel: The Bronze Key
  • Uitgever: Moon
  • Verschenen: mei 2017
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek
  • Prijs: €17,50
  • Recensie boek: Magisterium deel 3 komt wat traag op gang, maar het einde is nagelbijtend spannend. De Bronzen Sleutel is al weer het derde deel van deze serie geschreven door Holly Black en Cassandra Clare. Het Magisterium is een toverschool waar de vrienden Call, Aaron en Tamara leren omgaan met hun toverkracht en magie. In het vorige deel hebben ze voorgoed afgerekend met De Vijand des Doods. Alhoewel… Call blijkt als baby te zijn gestorven toen Constantine Madden, de Vijand des Doods, zijn lichaam overnam. Call zijn grootste angst is net zo slecht te worden als Constantine...lees verder >
  • Waardering: +++++ (zeer goed) Jolien Dalenberg

Recensie Dans van VlammenDans van Schaduwen

• Schrijver: Yelena Black (Verenigde Staten)
  • Oorspronkelijke titel: Dance of Fire
  • Soort boek: fantasyroman, jeugdboek, Young Adult thriller
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Uitgever: Moon
  • Verschenen: 21 maart 2017
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: €21,98 / €4,99
  • Inhoud boek:
  • Recensie boek: Dans van Vlammen is het vervolg op het boek Dans van Schaduwen. Vanessa is ternauwernood ontsnapt aan een demon die ze met haar ballet op riep. De balletmeester en zijn assistente die achter deze morbide plannen zaten, hebben het niet overleefd. Vanessa en Justin vliegen naar Londen om mee te doen aan de audities voor de Royal Court Ballet Company. Het is echter een dekmantel van de Lyrische Elite. Het is de bedoeling ze wint en infiltreert in het duistere gezelschap waar ook haar oude balletmeester Josef lid van was…lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (goed) Jolien Dalenberg

J.K. Rowling Fantastic Beasts and Where to Find Them RecensieFantastic Beasts and Where to Find Them?

• Schrijfster: J.K. Rowling ♀ (Engeland)
  • Soort boek: fantasyboek, filmscenario
  • Origineel: Fantastic Beasts and Where to Find Them?
  • Leeftijd: vanaf 13 jaar
  • Uitgever: De Harmonie
  • Verschenen: maart 2017
  • Omvang: 312 pagina’s
  • Uitgave: Paperback /  Gebonden Boek
  • Prijs: € 19,90 / €24,90
  • Recensie boekFantastic Beasts is het meest recent gepubliceerde werk van J.K. Rowling. Ze neemt je mee naar de tovenaarswereld van Harry Potter, maar dan zo’n vijftig jaar eerder. De Fabeldieren spelen, zoals de titel al verklapt, een grote rol. Newt Scamander is tovenaar, magiezoöloog en ontdekkingsreiziger. Als hij in New York een korte stop maakt, raakt hij verzeild in een bizar avontuur. Tovenaars mogen door gewone mensen, die in Amerika Niemagie worden genoemd, beslist niet gezien worden…lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (zeer goed) Jolien Dalenberg

Nieuwe Fantasyboeken 2016 Overzicht en Recensies

Recensie De Duisternis 1 Het zwarte HartHet Zwarte Hart

De Duisternis deel 1

• Schrijver: Stephanie Garber
  • Uitgever: Luitingh Sijthoff
  • Verschenen: 29 september 2016
  • Omvang: 365 pagina’s
  • Uitgave: Paperback
  • Prijs: €16,99
  • Recensie boek: Het Zwarte Hart is het eerste deel van de Duisternis Serie, geschreven door Stephanie Garber. Een boek waar ik even in moest komen, maar wat me al snel mee nam in de wereld van Caraval. Scarlett en Donatella zijn zussen en gaan gebukt onder de toorn van hun wrede vader. Scarlett gelooft in magie en al sinds ze een klein meisje was, is haar droom ooit een keer mee te doen aan het spel dat Caraval heet. Nadat ze jaren vergeefs brieven heeft geschreven, krijgen ze dan nu een uitnodiging. Een onbekende zeeman brengt Scarlett en Donatella naar het eiland…lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend) Jolien Dalenberg
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Alexandra Penrhyn Lowe Nachtrijder De laatste Wachter 3Nachtrijder

De laatste Wachter, deel 3

• Schrijfster: Alexandra Penrhyn Lowe  (Nederland)
  • Genre: griezelverhaal, Young Adult jeugdboek
  • Uitgeverij: A.W. Bruna
  • Verschenen: 1 november 2016
  • Omvang: 336 pagina’s
  • Prijs: € 14,99 / € 9,99
  • Recensie boekToen ik De Laatste Wachter 3 uit had, was ik toch wat teleurgesteld. Waarom weet ik niet, maar ik ging er volledig vanuit dat het een trilogie was. En dan is het flink balen, zo’n open einde. Maar ook een heel goed teken dat het een serie is waarbij je dolgraag verder wilt lezen! Het plezier dat een andere creatie van Penrhyn Lowe, Het Huis Anubis, me gaf, bracht me er toe om  De Laatste Wachter Serie te gaan lezen. Eveline Sevenster is er in deel één en twee achter gekomen dat ze een Wachter is…lees verder >

recensie harry potter en het vervloekte kindHarry Potter en het vervloekte kind

• Auteurs: J.K. Rowling, John Tiffany en Jack Thorne
  • Oorspronkelijke titel: Harry Potter and the Cursed Child
  • Vertaling: Wiebe Buddingh’
  • Uitgeverij: De Harmonie
  • Verschenen: november 2016
  • Omvang: 355 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs:  €19,90 / € 14,99
  • Recensie boekHarry Potter en het Vervloekte Kind. Het verhaal gaat verder waar deel 7 van de Harry Potter reeks is geëindigd. Harry’s jongste kind Albus gaat naar Zweinstein. Angstig om in Zwadderich te komen, maar vooral angstig om op te moeten boksen tegen de grote naam van zijn vader. Harry en Albus lijken elkaar maar niet te kunnen begrijpen, wat zorgt voor spanningen en een nukkig kind. Het terug halen van Carlo Kannewasser, Harry’s rivaal tijdens het toverschool-toernooi jaren geleden, lijkt Albus een mooie manier om zelf iets te presteren. Samen met zijn vriend Scorpius Malfidus steelt hij een Tijdverdrijver die Hermelien Griffel als minister van Toverkunst in beslag heeft genomen. En dan begint de magie pas echt…lees verder >

Recensie Tweestrijd WitchWorld LegendenDe WitchWorld Legenden Tweestrijd

• Schrijver: Ton Theunis ♂ (Nederland)
  • Soort boek: fantasyboek, Young Adult roman
  • Leeftijd: 13+ jaar
  • Uitgever: Uitgeverij De Kring
  • Verschenen: 30 september 2016
  • Omvang: 416 pagina’s
  • Prijs: €19,99 / €8,49
  • Recensie boek: Ton Theunis De Witchworld Legenden Tweestrijd is het eerste boek uit de Witchworld Legenden serie. Deze serie vormt de basis van het themapark dat momenteel gebouwd wordt in Kasteel van Almere. De verwachting is dat de opening van WitchWorld in 2019 zal plaats vinden. Tot die tijd kunnen we alvast genieten van de spannende fantasyboeken geschreven door Ton Theunis…lees verder >
  • Waardering redactie: +++++ (zeer goed) Jolien Dalenberg

Nieuwe Fantasy Boeken Recensies

Nieuwe Fantasy Boeken Tips Recensies en Informatie

Magisterium 2 De Koperen Vuist RecensieMagisterium 2. De Koperen Vuist

• Schrijfster: Holly Black, Cassandra Clare
  • Reeks: Magisterium, deel 2
  • Leeftijd: 10+
  • Origineel: The Copper Gauntlet
  • Nederlandse vertaling: Merel Leene
  • Uitgever: Moon Uitgevers
  • Verschenen: mei 2016
  • Omvang: 293 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 9,99
  • Inhoud boek: Call’s zomervakantie lijkt niet op die van andere kinderen. Zijn beste vriend is een wolf, Brutus genaamd, van wie zijn vader vermoedt dat hij kwade bedoelingen heeft. Wanneer Call ontdekt dat zijn vader hen probeert te vernietigen, vlucht hij naar het Magisterium: de school waar kinderen worden opgeleid tot machtige tovenaars. Maar daar is het leven niet gemakkelijker als blijkt dat De Alkahest – een koperen handschoen die tovenaars van hun magie scheidt – is gestolen. In hun zoektocht naar de dader, trekken Call en zijn vrienden Aaron en Tamara de aandacht van gevaarlijke vijanden, en komen ze steeds dichter bij de waarheid.
  • Recensie en beoordeling: nog niet gelezen

Irena Brignull - Havikskruid Jeugdboek over HeksenHavikskruid

• Schrijfster: Irena Brignull ♀
  • Illustraties: Rian Visser Grafisch Ontwerp (omslag)
  • Soort boek: fantasyboek, young adult
  • Leeftijd: 13+ jaar
  • Oorspronkelijke titel: The Hawkweed Prophecy
  • Uitgever: Gottmer
  • Verschenen: juni 2016
  • Omvang: 382 pagina’s
  • Prijs: € 14,95
  • Recensie boek Soms spreekt een cover me zo erg aan, dat ik het boek moet lezen. Dat was het geval bij Havikskruid. Een compliment voor Rian Visser Grafisch Ontwerp, die verantwoordelijk was voor de omslag! Gelukkig was het boek minstens zo mooi. Havikskruid gaat over Poppy en Ember. Ember is opgegroeid in een heksenclan, Poppy in de “normale” wereld. Haar moeder is al sinds ze klein werd voor gek versleten en zit in een inrichting. Haar vader zorgt zo goed en kwaad voor Poppy als het gaat, maar ze missen een echte band…lees verder >
  • Eindoordeel: +++++ (uitstekend)

Recensie Femke Dekker Legende VuurvogelDe legende van de Vuurvogel

• Schrijfster: Femke Dekker
  • Illustraties: Els van Egeraat
  • Soort boek: fantasyboek, kinderboek, sprookje
  • Leeftijd: 9+ jaar
  • Uitgever: Dutch Venture Publishing
  • Omvang: 136 pagina’s
  • Prijs: € 14,95
  • Recensie boek: Een vrij kort, bondig en boeiend verhaal. Dat is De Legende van de Vuurvogel van Femke Dekker. Nog nooit eerder las ik iets van deze schrijfster, maar dit boek heeft me een aantal plezierige uurtjes gegeven. In de Legende van de Vuurvogel moet de elfjarige Ravian een spannende en moeilijke tocht aanvaarden.  De veer van de Vuurvogel verscheen immers op zijn pad…lees verder >
  • Eindoordeel: +++++ (zeer goed)

John Flanagan Broederband 6 De spookgezichtenDe spookgezichten

Broederband Boek 6

• Schrijver: John Flanagan
  • Genre: avonturenroman, fantasyroman, jeugdboek
  • Leeftijd: 10+
  • Origineel:
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Gottmer Uitgevers
  • Verschenen: 4 oktober 2016
  • Omvang: 400 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek / Paperback / Ebook
  • Prijs: € 19,95 / € 16,95 / € 8,99
  • Inhoud boek: ‘De Spookgezichten’ is het razend spannende zesde deel in de serie ‘Broederband’ van Grijze Jager-schrijver John Flanagan. In dit deel spoelen de Reigers aan op een onbekend eiland, waar ze een gevaarlijk nieuw avontuur te wachten staat.  In dit zesde boek van de spannende Broederband-serie spoelen de Reigers na een zware storm aan op een onbekend eiland…lees verder >
  • Recensie boek: John Flanagan is na zijn enorm populaire Grijze Jager serie begonnen aan De Broederband. Hoewel de Grijze Jager boeken mij nog nét iets meer aanspreken, ben ik ook enorm gecharmeerd van De Broederband reeks. Het schrijven van deze pagina, Recensie De Spookgezichten, was dus ook geen straf 😉 .  Deze serie gaat over Skandische krijgers die een groot deel van hun leven op zee door brengen in een zogenaamde Broederband. De Broederband van de Reigers bestaat uit allemaal buitenbeentjes…lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend)

De laatste Wachter, deel 3

• Uitgeverij: A.W. Bruna
  • Verschenen: 1 november 2016
  • Omvang: 336 pagina’s
  • Prijs: € 14,99 / € 9,99
  • Recensie boek: Toen ik De Laatste Wachter 3 uit had, was ik toch wat teleurgesteld. Waarom weet ik niet, maar ik ging er volledig vanuit dat het een trilogie was. En dan is het flink balen, zo’n open einde. Maar ook een heel goed teken dat het een serie is waarbij je dolgraag verder wilt lezen! Het plezier dat een andere creatie van Penrhyn Lowe, Het Huis Anubis, me gaf, bracht me er toe om  De Laatste Wachter Serie te gaan lezen. Eveline Sevenster is er in deel één en twee achter gekomen dat ze een Wachter is…lees verder >

Jen Minkman Het laatste licht Fantasy RomanHet laatste licht

Een paranormaal Young Adult roman

• Schrijfster: Jen Minkman (Nederland)
  • Genre: fantasyroman, science fiction, Young Adult roman
  • Uitgeverij: Dutch Venture Publishing
  • Verschenen: 1 februari 2016
  • Omvang: 260 pagina’s
  • Prijs:
  • Inhoud boek: Als Moira haar zus en broer helpt bij een Wicca-ritueel tijdens Halloween, verwacht ze niet dat hun bezwering ook echt zal werken. Ze komen in een mysterieus landschap terecht dat mijlenver weg lijkt van de steencirkel Meini Hirion in Wales waar ze met hun ritueel zijn begonnen. Natuurlijk moet het wel een illusie zijn… maar de knappe, donkerharige jongen die Moira tijdens haar trance ontmoet kan ze niet zomaar als droom wegwuiven…
  • Recensie boek: Uitgeverij Dutch Venture Publishing richt zich vooral op fantasy / paranormale boeken. Het laatste Licht is daar een mooi voorbeeld van. Het begint wat mysterieus. In een cursief geschreven tekst lezen we over iemand die iets te maken heeft met een Orde, mediteert en blijkbaar ook los komt van zijn lichaam. Daarna neemt Jet Minkman je mee naar Moira, de hoofdpersoon van dit boek. Op de een of andere manier, zijn de levens van de mysterieuze figuur en Moira met elkaar verbonden. Maar hoe, en waarom, dat wordt pas tegen het einde van het boek duidelijk…lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (zeer goed)

Sabaa Tahir Vuur en As Deel 2 Een fakkel tegen het duisterVuur en As. Een fakkel tegen het duister

Vuur en As, deel 2

• Schrijfster: Sabaa Tahir (Verenigde Staten)
  • Soort boek: fantasyroman, Young Adult roman
  • Origineel: A Torch Against the Night
  • Nederlandse vertaling: Hanneke van Soest
  • Uitgever: Luitingh-Sijthoff
  • Verschenen:
  • Omvang: 464 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: In Een Fakkel tegen het Duister, het tweede deel in de YA-serie Vuur en As van Sabaa Tahir, gaat de strijd van Elias en Laia verder. ‘Verslavend als The Hunger Games, fantasierijk als Harry Potter en met de wreedheid van Game of Thrones.’ PRI International. Op hun vlucht dwars door het Imperium vechten Laia en Elias zich een weg naar het noorden om Laia’s broer te bevrijden uit de Kauf-gevangenis. Opgejaagd door Maskers en gemanipuleerd door de meedogenloze Commandant proberen ze hun vijanden te slim af te zijn.

Sabaa Tahir Vuur en As Deel 1 De heerschappij van de maskersVuur en As. De heerschappij van de maskers

Vuur en As, deel 1

• Origineel: An Ember in the Ashes
  • Uitgever: Luitingh-Sijthoff
  • Verschenen: 2015 (herdruk 2016)
  • Omvang: 480 pagina’s
  • Uitgave:  Goedkope Paperback / Ebook
  • Prijs: € 5,00 / € 4,99
  • Inhoud boek: Vuur en As is een Young Adult fantasy-roman vol spanning, actie en avontuur. Het is de vertaling van het eerste deel van de Amerikaanse serie An Ember in the Ashes van Sabaa Tahir. Vuur en As vertelt het verhaal van Laia en Elias, geboren in aparte werelden – zij een slaaf en hij een soldaat – die voorbestemd zijn om samen het wrede Imperium te bestrijden, in een wereld die doet denken aan het oude Rome. Laia weet als spion de militaire academie van de Maskers binnen te dringen. Daar ontmoet ze Elias, die eigenlijk haar vijand is. Sabaa Tahir is een Amerikaanse schrijfster. Vuur en As werd een bestseller in Amerika en is een wereldwijd succes. Het boek wordt ook verfilmd. Tahir schrijft nu aan het vervolgdeel.

Nieuwe Fantasyboeken uitgegeven 2016

Het overzicht van nieuwe fantasyboeken is alfabetisch ingedeeld op naam van de fantasyschrijver.

Nieuwe Fantasyboeken 2017 Tips en Informatie

Cornelia Funke - Reckless 3 Het Gouden Garen RecensieReckless 3. Het Gouden Garen

Deel 3 in de Reckless serie fantasyboeken

• Schrijfster: Cornelia Funke ♀ (Duitsland)
  • Soort boek: avonturenboek, fantasyboek
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Origineel: Reckless. Das Goldene Garn (2015)
  • Taal: Duits
  • Nederlandse vertaling: Esther Ottens
  • Uitgever: Querido Kinderboeken
  • Verschijnt: 4 januari 2017
  • Omvang: 448 pagina’s
  • Prijs: € 22,99 / € 11,99
  • Inhoud boek: Baba Jaga’s, kozakken, spionnen en een tsaar die nooit meer zonder zijn beer op audiënties verschijnt. Deze keer brengt de reis achter de spiegel Vos en Jacob ver naar het oosten…lees verder >
  • Oordeel redactie: Nog niet gelezen

Nieuwe Fantasyboeken uitgegeven 2015