Nieuwe Boeken over Vissen en Visserij Recensie Informatie

Over vissen en visserij worden met regelmaat interessante en goede boeken geschreven en uitgegeven. Op deze pagina is een overzicht met nieuwe Boeken over Vissen en Visserij recensie informatie boekbesprekingen en bestelinformatie opgenomen. Daarnaast wordt er ook nog aandacht besteden aan de beste boeken over vissen en visserij die al langer verkrijgbaar zijn.

Overzicht van Nieuwe Boeken over Vissen en Visserij

Schol in de Noordzee Recensie Boek over de ScholSchol in de Noordzee

Een biografie van de platvis en de Nederlandse visserij

• Schrijvers: Roelke Posthumus, Adriaan Rijnsdorp
  • Soort boek: geschiedenisboek, monografie, natuurboek
  • Verschenen: 23 november 2016
  • Omvang; 272 pagina’s (met afbeeldingen)
  • Prijs: € 21,99 / € 14,99
  • Recensie boek: Na het lezen van Schol in de Noordzee van Roelke Posthumus en Adriaan Rijnsdorp hoe bijzonder een schijnbaar gewone vis als de schol is. De schol is voor de meesten van ons de meest bekende platvis. Oorspronkelijk vooral gegeten als armelui’s voedsel kent de visserij op schol al een lange geschiedenis met veel ups en downs. Na lezing van het boek Schol in de Noordzee kunt je niet anders stellen dat de schol de meest bekende onbekende vis is…lees verder >
  • Recensie en oordeel: +++++ (uitstekend) Theo Jordaan
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Morten A. Strøksnes Haaienkoorts Recensie InformatieHaaienkoorts

De kunst van het vangen van een grote haai in een rubberbootje op de Noorse Zee

• Genre: avonturenboek, natuurboek, reisboek
  • Schrijver: Morten A. Strøksnes
  • Origineel: Havboka – eller Kunsten å fange en kjempehai fra en gummibåt på et stort hav gjennom fire årstider (2015)
  • Nederlandse vertaling: Paula Stevens
  • Verschenen: 20 oktober 2016
  • Prijs: € 24,99 / € 14,99
  • Inhoud boek: Op grote diepte in de oceaan zwemt de Groenlandse haai, die bijna acht meter lang kan worden en meer dan een ton kan wegen. Zijn vlees is giftig voor mens en dier, in zijn blauwe ogen leven parasieten die hem halfblind maken. Twee vrienden, Morten Strøksnes en Hugo Aasjord, willen koste wat het kost dit iconische monster te zien krijgen, en gaan in een zodiac de oceaan op…lees verder >
  • Recensie boek: Morten A. Strøksnes is een zeer begenadigde schrijver. Het bewijs hiervan wordt overduidelijk geleverd in Haaienkoorts, het eerste boek van deze Noorse journalist en schrijver in Nederlandse vertaling. Alleen al de stijl en het ritme van Haaienkoorts maken het boek tot een echte leeservaring. Twee mannen die in de buurt van de Lofoten de ambitie hebben om een Groenlandse haai te vangen is de raamvertelling en kern van het boek. Echter Haaienkoorts is veel meer dan dat…lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend)