Han van der Horst Rotterdam Bruid van de Maas Recensie

Rotterdam is in de afgelopen paar jaar ontdekt als stad met internationale allure en bestemming voor menige buitenlandse reiziger. Maar in de hoeveelheid boeken die over Rotterdam is geschreven, zeker als het om geschiedenisboeken gaat, komt de tweede stad van ons land er bekaaid vanaf. Zeker in vergelijking met Amsterdam. Gelukkig brengt geschiedschrijver Han van der Horst daar nu verandering in met zijn boek Rotterdam Bruid van de Maas.

Han van der Horst geeft Rotterdam een uitstekend boek dat de stad meer dan verdiend!
Rotterdam Bruid van de Maas beschrijft de geschiedenis van Rotterdam van de prehistorie tot aan het heden. Omdat Rotterdam tot de 19e eeuw een relatief bescheiden plaats inneemt in de Nederlandse geschiedenis beslaat ongeveer tweederde van het boek de periode vanaf die periode tot aan het nu. Natuurlijk Erasmus kwam uit Rotterdam en Johan van Oldenbarnevelt was er regent en de grootste Nederlandse ‘zeeheld’ Piet Hein werd in Delfshaven geboren. Maar desondanks is logisch dat Han van der Horst het grootste gedeelte van zijn boek aandacht besteed aan de wat recentere geschiedenis van de havenstad. Hij doet dit in een heldere, goed leesbare stijl die ervoor zorgt dat Rotterdam Bruid van de Maas een plezier is om te lezen. Hij doet recht aan de geschiedenis tweede stad van ons land net zo interessant is voor Rotterdammers, als niet-Rotterdammers. Han van der Horst heeft met Rotterdam Bruid van de Maas een boek geschreven die volkomen recht doet aan de interessante geschiedenis van de tweede stad van Nederland. Rotterdam Bruid van de Maas is een echte aanbeveling en wordt gewaardeerd met ++++ (uitstekend).

HAN VAN DER HORST – ROTTERDAM BRUID VAN DE MAAS INFORMATIE
– Titel: Rotterdam Bruid van de Maas
– Schrijver: Han van der Horst ♂ (Nederland)