Donald Niedekker Ochtenden recensie

• Uitgever: Koppernik
  • Verschijnt: 15 juni 2023
  • Omvang: 135 pagina’s
  • Uitgave: paperback
  • Prijs: € 16,50

Flaptekst van het nieuwe boek van Donald Niedekker

In Ochtenden laat Donald Niedekker de vroege morgen spreken, ruim een jaar omspannend, van herfst tot herfst. Vogels, slakken, het steeds wisselende licht, koeien, mist, de regen – ze krijgen hun plek en rol in een decor van bosrand, weide en duinen, gevat in miniaturen met een kristalheldere poëtische verstilling. Ochtenden maakt deel uit van een nieuwe reeks ‘Berichten’, waarvan Donald Niedekker elk jaar een deel zal schrijven.

Van Donald Niedekker verschenen bij Koppernik eerder Als een tijger, als een slak (2014), Oksana (2017), Wolken &c. (2018), Zo zie je alles (2019) en Kraai (2021). Niedekker ontving in 2021 de VUB Luc Bucquoye-prijs voor eigenzinnige literatuur. Zijn meest recente roman Waarachtige beschrijvingen uit de permafrost werd bekroond met de F. Bordewijk-prijs en staat op de shortlist van de Boekenbon Literatuurprijs, de Libris Literatuur Prijs 2023 en de Confituur Boekhandelsprijs.

Donald Niedekker Ochtenden recensie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Ochtenden, berichten. Het boek is geschreven door Donald Niedekker. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het boek met berichten over de natuur in de morgen, geschreven door Donald Niedekker. Het boek is door onze redactie gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

• “Uit vrijwel alles stukjes spreekt een heel prettige, mijmerende sereniteit; prachtige zinnetjes te over.” (de Volkskrant)
  • “Het zijn juweeltjes, de miniaturen waarin Donald Niedekker van herfst tot herfst de ochtenden in de omgeving van zijn huis beschrijft, ergens tussen bos en duinen.” (Trouw)

Donald Niedekker Rouw recensieDonald Niedekker (Nederland) – Rouw