Karin Bloemen Met vlag en wimpers Recensie

• Schrijfster: Karin Bloemen (Nederland)
  • Soort boek: autobiografische verhalen
  • Verschijnt: 16 februari 2023
  • Uitgave: gebonden boek / ebook
  • Prijs: € 24,99 / € 12,99
  • Waardering: ∗∗∗∗ (uitstekend)
  • Recensie boek: Dit boek ga je waarschijnlijk lezen als je je linksom of rechtsom geraakt voelt door Karin, en het werk dat zij neer zet. Je zult dan waarschijnlijk ook veel shows en optredens herkennen. Misschien heb je je voorkeuren, je favoriete momenten en voorstellingen. Doordat Karin haar onverbloemde (no pun intended) mening over haar eigen werk geeft, kun je je ervaring waarschijnlijk nóg beter plaatsen. Maar vooral zul je Met vlag en wimpers in één ruk uitlezen, omdat Karin haar schrijfstijl uitnodigend, amuserend, warm, scherp en meeslepend is. Precies wat ze in het theater ook weet te brengen…lees verder >

Flaptekst van het nieuwe boek van Karin Bloemen

InMet vlag en wimpers neemt Karin Bloemen de lezer mee langs haar carrière en haar privéleven.

Als achtjarig meisje stond Karin Bloemen te zingen op de markt in Schagen, als tiener trad ze al op als achtergrondzangeres van Gerard Joling. In februari 2023 is het precies veertig jaar geleden dat ze haar eerste professionele schreden op een theaterpodium zette. Ze was nog niet eens afgestudeerd aan de kleinkunstacademie toen ze werd geëngageerd voor de musical De zoon van Louis Davids. Het zou het begin betekenen van een sprankelende en bewogen carrière, die nog lang niet ten einde is.

In dit rijkgeïllustreerde jubileumboek blikt Karin Bloemen terug op veertig jaar theater. Ze schetst het hobbelige pad langs uitverkochte zalen, een zakelijk faillissement, gewonnen prijzen en een burn-out. Behalve over haar soloprogramma’s vertelt ze openhartig over het schnabbelcircuit, haar werk voor radio en televisie en haar collega’s uit het vak. Met vlag en wimpers van Karin Bloemen is niet alleen een must-have voor alle Karin Bloemenfans, het is een boek voor iedere theater- en cabaretliefhebber, barstensvol vrolijke anekdotes. Zoals over hoe ze tijdens de millenniumwisseling bijna geëlektrocuteerd werd op de Dam, of over die keer dat ze zonder het te weten op een boot vol criminelen optrad.