Anne Crausaz Een vogel in de appelboom Recensie

Anne Crausaz Een vogel in de appelboom Recensie Prentenboek
Wil je kinderen op een goede manier laten kennismaken met de schoonheid van vogels? Anne Crausaz – Een vogel in de appelboom is een uitstekend en heel mooi hulpmiddel om hierbij te gebruiken. Oorspronkelijk in het Frans geschreven, laat schrijfster en tekenaar Anne Crauzas in haar prachtige prentenboek kinderen kennismaken met vogels die in de tuin en in het bos voorkomen. Heel knap is de duidelijke manier waarop de kenmerken van de vogels getekend zijn.

Prachtig vogelboek voor kinderen (en volwassenen)
Heldere en duidelijke tekeningen die de kern van elke vogel op een zeer treffende manier weten te vatten. Neem daarbij de eenvoudige maar duidelijke teksten bij elke vogel en je kunt wel zeggen dat dit de eerste echte vogelgids is voor kinderen vanaf een jaar of zes. Menig volwassene zal trouwens ook heel blij worden van dit mooie vogelboek. Als rode draad door het boek is de appelboom genomen waarop elke week van het jaar een andere vogel is weergegeven. Wil je je al van een nadeel kan spreken dan is het dat het formaat van het boek vrij groot is waardoor het lastig is om mee te nemen tijdens de wandeling. Wellicht is het een idee om met een editie te komen op zakformaat zodat het boek ook als vogel veldgids voor kinderen te gebruiken is. Anne Crausaz – Een vogel in de appelboom wordt beoordeeld met ++++ (uitstekend).

ANNE CRAUSAZ – EEN VOGEL IN DE APPELBOOM INFORMATIE
– Titel: Een vogel in de appelboom
– Schrijfster: Anne Crausaz (Frankrijk)
– Soort boek: prentenboek over vogels, vogelboek voor kinderen
– Leeftijd: vanaf circa 6 jaar
– Origineel: L’oiseau sur la branche
– Nederlandse vertaling: Bibi Dumon Tak
– Uitgever: Moon Uitgevers
– Verschenen: 2016
– Omvang: 118 pagina’s met tekeningen
– Uitgave: Gebonden Boek
– Prijs: € 19,99
– Oordeel redactie: ++++ (uitstekend) Theo Jordaan

Flaptekst en inhoud Anne Crausaz – Een vogel in de appelboom
Een appelboom groeit en bloeit en verandert met de seizoenen. Meer dan vijftig verschillende vogels rusten even uit op de takken van de boom en laten zich bewonderen. De poëtische, informatieve teksten vertellen over hoe zij leven, wat ze eten, of ze blijven of juist verder trekken. De kleurige vogels met hun prachtige verenkleed schitteren in het natuurlijke en ingetogen decor van de appelboom.

Nieuwe Prentenboeken Tips en Rencensies
Boeken over Vogels