Anne Mette Hancock Lijkbloem Recensie ★★★★

Anne Mette Hancock Lijkbloem Recensie ★★★★ Waardering en Informatie. Eind maart is bij Uitgeverij Prometheus de thriller verschenen van de Deense schrijfsters Anne Mette Hancock. Op deze pagina kun je de Anne Mette Hancock Lijkbloem recensie waardering en informatie over het boek lezen.

Anne Mette Hancock Lijkbloem Recensie

Anne Mette Hancock Lijkbloem Recensie

Lijkbloem is het thrillerdebuut van de Deense schrijfster Anne Mette Hancock dat in 2017 in Denemarken verscheen onder de titel Ligblomsten. Zoals vaker met Scandinavische thrillerschrijvers, krijg je tijdens het lezen van Lijkbloem het idee dat je te maken hebt met een ervaren en gelouterde auteur. Maar niets is dus minder waar. De karakters in de thriller hebben diepgang en verschillende lagen en de plot van de thriller is origineel en het boek blijft spannend tot het einden.

Een debuut dat leest als een thriller van een gelouterde schrijfster

Heloise Kaldan is een ambitieuze journaliste. Ze raakt echter in de problemen omdat een spraakmakend artikel dat ze heeft gepubliceerd gebaseerd blijkt te zijn op ondeugdelijke bronnen. Dit zorgt voor zorg voor veel consternatie en brengt haar carrière aan het wankelen. In deze periode ontvangt ze mysterieuze brieven van Anna Kiel, een vrouw die al jaren wordt gezocht voor een vermeende moord op een advocaat. Alhoewel Anna Kiel schrijft dat ze Heloise Kaldan kent, roept het niets op. Als er een moord wordt gepleegd die overeenkomsten lijk te hebben met de moord waarvan Anna Kiel wordt verdacht, gaar Heloise onderzoek doen. Ook de politieman die de moord op de advocaat niet heeft kunnen ophelderen heropent het onderzoek.

Een belastend familieverleden, wraak en vergelding

Op de een of andere wijze lijkt er een sterk verband te zijn met het verleden van Heloise Kaldan en Anna Kiel. En des te dieper er onderzocht wordt, des te gevaarlijker wordt het voor Heloise. Haar familiegeschiedenis blijkt nog afschuwelijker dan ze zelf al had gedacht. Lijkbloem is een overtuigend geschreven Deense psychologische thriller van een nieuw talent uit Scandinavië waarin een belastend familieverleden, wraak en vergelding centraal staan. De kwaliteit van dit debuut doet verlangen naar een tweede boek, in de hoop dat dit talent zich nog verder zal ontwikkelen. Anne Mette Hancock Lijkbloem is gewaardeerd met ★★★(uitstekend).

Lijkbloem

• Schrijfster: Anne Mette Hancock(Denemarken)
  • Soort boek: psychologische thriller
  • Origineel: Ligblomsten (2017)
  • Nederlandse vertaling: Kor de Vries
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschenen: 29 maart 2018
  • Omvang: 319 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 19,99 / € 11,99
  • Waardering: ★★★ (uitstekend) Theo Jordaan

Flaptekst Anne Mette Hancock – Lijkbloem

Journaliste Heloise Kaldan zit midden in een nachtmerrie: het artikel waar ze maanden aan heeft gewerkt blijkt gebaseerd op onjuiste bronnen, en de krant is in rep en roer. Te midden van dit alles ontvangt ze mysterieuze brieven van ene Anna Kiel, die al drie jaar wordt gezocht voor de moord op een jonge advocaat. In de brieven laat Anna Kiel doorschemeren dat ze Heloise kent, maar Heloise kan zich daar niets van herinneren. Wanneer er nog een moord plaatsvindt, beginnen zowel de eigenzinnige politieman Erik Schäfer als Heloise in de oude zaak te graven. Heeft Anna Kiel opnieuw toegeslagen, of is er meer dan één moordenaar? Waarom leiden alle sporen in de zaak opeens naar Heloise? Is haar eigen leven in gevaar? Lijkbloem is een originele en ijzersterke misdaadthriller over wraak, rechtvaardigheid en vergeving.