Wilfried de Jong Salto Recensie Sportcolumns

Wilfried de Jong is een zeer empathische schrijver. Met zijn uitstekende verhalenbundels heeft hij dat al meermaals bewezen. En ook deze bundeling met een selectie van zijn beste sportcolumns is hiervan weer een goed bewijs. Sport roept emotie op bij Wilfried de Jong en hij weet deze emotie zeer goed te verwoorden in korte columns.

Heerlijke sportcolumns en fantasievolle voetbalverhalen
Alhoewel de columns een plezier zijn om te lezen, is Wilfried de Jong net wat sterker in zijn iets langere verhalen waarin hij ook meer vrijheid heeft om de wereld op een bijzondere manier te aanschouwen en te verbeelden. In Salto zijn drie wat langere verhalen opgenomen waarin Wilfried de Jong zijn fantasie de vrije loop laat. Hij laat, inmiddels overleden voetballers, weer een dag tot leven komen. Zo gaat Wilfried de Jong zelf een dag op stap in Belfast met de beroemde Noord-Ierse voetballer George Best. Hij laat de roemruchte Feyenoord trainer Ernst Happel een dag tot leven komen om met hem een rondgang door het hedendaagse Rotterdam te maken. En Wilfried de Jong laat superster Ronald een dag optrekken met de legendarische Portugese voetballer Eusebio. Deze drie wat langere verhalen alleen zijn al een reden om van dit mooie boekje te genieten. Salto is een heerlijk strand- en vakantieboek of een boekje om uit te lezen voor het slapengaan. Wilfried de Jong – Salto wordt gewaardeerd met +++ (zeer goed).

WILFRIED DE JONG – SALTO INFORMATIE
– Titel: Salto
– Schrijver: Wilfried de Jong ♂ (Nederland)
– Soort boek: sportcolumns, sportverhalen
– Uitgever: Podium
– Verschenen: 15 juni 2017
– Omvang: 175 pagina’s
– Prijs: € 10,00
– Waardering: +++ (zeer goed) Theo Jordaan
…Meer informatie en Bestellen >

Flaptekst Wilfried de Jong – Salto
In Salto neemt Wilfried de Jong de lezer mee in zijn onvoorwaardelijke liefde voor sport en sporters. Je ziet de dramatische momenten uit voetbalwedstrijden, wielerklassiekers, schaatstoernooien en de Olympische Spelen weer voor je. Voor deze bundel maakte De Jong een selectie uit zijn beste columns voor NRC, aangevuld met drie langere verhalen waarin hij overleden voetballegendes voor één dag weer op aarde zet.

Nieuwe Sportboeken 2017
Nieuwe Boeken over Wielrennen