De Muur 60 Recensie

De Muur 60 Recensie

De Muur 60 Recensie ★★★ Zeer Goede Wielerverhalen

De Muur 60 recensie. Zoals vaak in het maartnummer van het De Muur staan de voorjaarsklassiekers centraal. Zo ook in wat alweer de 60e uitgave is van dit onvolprezen wielertijdschrift. Ook nu heeft weer een aantal van de beste wielerschrijvers van Nederland en België een bijdrage geleverd ter inspiratie voor urenlang genieten van de wielerklassiekers in maart. Zoals altijd is de kwaliteit van de verhalen in De Muur hoog, zij het ietsje minder dan in het januari nummer. Maar ook nu is er een aantal pareltjes opgenomen.

Ideaal leesvoer tijdens voorjaarsklassiekers

Een echt slechte bijdrage staat er zoals gewoonlijk niet in De Muur 60. Maar een aantal verhalen springt er echt uit. Wiep Idzinga heeft weer een mooi verhaal toegevoegd aan zijn prachtige reeks Every Picture Tells a Story. Deze, inmiddels 24e aflevering, vetrelt het verhaal van de winst van Servais Knaven in Parijs – Roubaix van 2001. Renate Verhoofstad schreef een mooi verhaal over een ontmoeting met de de zingende Italiaanse wielrenner en Ronde van Vlaanderen winnaar Dino Zandegu. Een van de allerbeste wielerschrijvers van Nederland, Peter Ouwerkerk, heeft een uitgebreide reconstructie gemaakt van de hogerklop die Eric Breukink kreeg in 1989 toen hij aan de leiding ging in de Giro d’Italia en de Roze Trui definitief verspeelde. Weliswaar niet over de voorjaarsklassiekers. Maar het lezen meer dan waard. En, last but no least, een mooie columns van Bert Wagendorp over de fascinerende Strade Bianchi. De Muur 60 is gewaardeerd met ★★★ (zeer goed)

DE MUUR 60
Frank Heinsteins geniale klassieker-theorie: (Y+WPX)/ (3-2)=Z

Schrijvers: Nando Boers, Frank Heinen, Wiep Idenga, Bart Jungmann, Joost-Jan Kool, John Kroon, Herman Taitem, Peter Ouwerkerk, Willie Verhegghe, Renate Verhoofstad, Bert Wagendorp, Jeroen Wielaert