Donna Leon Begraven verleden recensie

• Origineel: So Shall You Reap (2023)
  • Uitgever: Cargo
  • Verschijnt: 18 juli 2024
  • Prijs: € 21,99
  • Boek bestellen bij: Bol / Libris

Flaptekst van de commissaris Brunetti thriller deel 30

In Begraven Verleden komen meeslepende spanning en Venetiaanse charme samen in een onvergetelijk mysterie!. Het is wederom een mix van meeslepende setting, gelaagde plots en boeiende personages. Voor liefhebbers van misdaadromans en literatuur in het algemeen.

Op een koude novemberavond wordt commissaris Brunetti opgeroepen bij een lijk dat gevonden is in een van de kanalen van Venetië. Het blijkt te gaan om een illegale immigrant uit Sri Lanka, en algauw wordt duidelijk dat de man op het terrein van een palazzo woonde. Brunetti vindt tussen de achtergebleven eigendommen van de man boeken over het boeddhisme, de Tamiltijgers en Italiaanse terroristen uit de jaren tachtig Deze vondst voert Brunetti terug naar zijn studententijd, een periode van verloren idealen, jeugdige misstappen en van Italiaanse politieke problemen, en hij ziet in hoe de fouten van toen een weerslag in het heden hebben.

Donna Leon (28 september 1942, Montclair, New Jersey) werkte als reisleider in Rome en als copywriter in Londen. Ze wordt geprezen om haar meesterschap in het combineren van intelligente plots, levendige settings en gelaagde personages, waardoor ze een onderscheidende stem heeft binnen het genre. Haar boeken zijn wereldberoemd, vooral door het charismatische personage van commissaris Brunetti. Ze werkte als reisleider in Rome en als copywriter in Londen. Doceerde literatuurwetenschap aan de universiteiten in Iran, China en Saudi-Arabië. Na vele jaren in Venetië, woont ze nu in Zwitserland, van waaruit ze nog regelmatig Venetië bezoekt.

Donna Leon Begraven verleden recensie

Indien er in de media een boekbespreking of recensie verschijnt van de de nieuwe Venetië thriller, Begraven verleden van schrijfster Donna Leon, besteden we er op deze pagina aandacht aan.

Bijpassende boeken