Edward van de Vendel De grote verboden zolder Recensie

Edward van de Vendel De grote verboden zolder Recensie Waardering en Informatie. In 2017 is bij Uitgeverij Querido dit boek van Edward van de Vendel verschenen. Op deze pagina kun je de Edward van de Vendel De grote verboden zolder recensie waardering en informatie over de inhoud van het boek lezen.

De grote verborgen zolder verscheen in 2017 en volgt een indrukwekkende rij kinderboeken op van schrijver Edward van de Vendel. Het boek (b)lijkt aan het einde wat autobiografische elementen te hebben. Juist dat maakte dat dit wonderlijke boek voor mij wat meer op zijn plek viel.

Grote geheimen op een zolder

Die grote zolder, waar Eddie eigenlijk een beetje bang voor is, blijkt grote geheimen te bevatten. En Linea, dat bijzondere, meisje dat tijdelijk bij hun komt logeren, kent die geheimen blijkbaar. Sterker nog, ze neemt Eddie mee in de nacht. Dan ontmoet hij allerlei bijzondere verschijningen. Sommige grappig en aardig, anderen eng en gemeen. Voor Linea wil Eddie zijn angsten wel overwinnen.

Een geheimzinnig verhaal waarin niets en tegelijkertijd heel veel gebeurt

Het hele boek leek voor mij een beetje op een droom. Het is echt en toch ook niet. Ik voelde dat er iets “achter” moest zitten, maar pas aan het einde van het boek – als het verhaal al afgelopen is – werd het mij duidelijk. De geheimzinnigheid die in het boek huist, maakte dat ik door bleef lezen. Het verhaal op zich blijft erg klein, er gebeurt niet zoveel en tegelijkertijd heel veel. Eddie is een aandoenlijk personage die voor Linea wel wat stoerder wil zijn dan hij eigenlijk is. De grote geheime zolder is een boek waarin ik door bleef lezen, zonder dat ik er nu helemaal aan vast gekluisterd zat. Genoeg geheimzinnigheid en vragen die maken dat je hem niet weg legt. En toch miste ik ook iets. Of bleef het naar mijn smaak iets te abstract. De mailwisseling aan het einde, maakt dan toch weer wat goed. Edward van de Vendel – De grote verboden zolder is gewaardeerd met ★★★★★ (zeer goed).

Edward van de Vendel – De grote verbonden zolder

• Titel: De grote verboden zolder
  • Schrijver: Edward van de Vendel (Nederland)
  • Soort boek: avonturenboek, griezelboek, jeugdroman
  • Uitgever: Querido
  • Verschenen: 2 augustus 2017
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek / Ebook
  • Prijs: € 15,99 / € 9,99
  • Waardering★★★★★ (zeer goed) Jolien Dalenberg

Flaptekst Edward van de Vendel – De grote verboden zolder

Het huis van Eddie heeft een enorme zolder. Hij mag er niet komen van zijn ouders. En de deur zit op slot. Totdat Linea komt logeren, een geheimzinnig meisje. Midden in de nacht neemt ze Eddie mee naar de Grote Verboden Zolder en dan – dan beginnen de meest wonderlijke avonturen. Ze ontmoeten er grappige en griezelige geesten. Maar bestaan die geesten alleen op de zolder? Of… daarbuiten ook? Een spannend verhaal over het overwinnen van angst en de grens tussen fantasie en werkelijkheid.