Esther van Lieshout Hex en Co SOS Fabelwezens Recensie

Esther van Lieshout Hex en Co SOS Fabelwezens Recensie Waardering en Informatie avonturenboek en jeugdroman die in september 2017 is verschenen bij Uitgeverij Lannoo. Op deze pagina kun je de Esther van Lieshout Hex en Co SOS Fabelwezens recensie en waardering lezen.

Hex en Co deel 1 is het eerste boek dat ik lees van schrijfster Esther van Lieshout. Wat mij betreft gaan er meerdere volgen. Verhalen met een vleugje magie, een “strijd” tussen goed en kwaad, ik houd er van!

Wat als fabelwezens écht bestaan?

Als je ineens allerlei vreemde wezens als faunen en elfen kunt zien, staat je wereld wel even op zijn kop. De tienjarige Kat weet niet zo goed wat ze daar mee moet, maar het heeft iets te maken met het grote landhuis dat ze heeft geërfd. Samen met haar vader verhuist ze naar Woestballing, waar ze niet alleen zullen wonen. Kat wordt ingelijfd bij de BOF, een organisatie die er voor zorgt dat fabelwezens onzichtbaar blijven voor mensen. Als er op mysterieuze wijze Elfen verdwijnen, komt de BOF in actie.

Mysterieus, magisch, spannend en een vleugje humor

Esther van Lieshout begint vooral grappig. Een meisje dat ineens ziet dat sommige mensen geen mensen maar fabelwezens zijn, levert natuurlijk komische situaties op. En het maakt nieuwsgierig. Waarom, wat en hoe?! Omdat je als lezer meegenomen wordt in de belevingswereld van Kat, en het verhaal dus leest vanuit haar perspectief, ontdek je alle geheimen tegelijk met haar. Waarna er eigenlijk alleen maar meer vragen bij komen! Hoe verder ik in het boek kwam, hoe liever ik wilde doorlezen. De spanning wordt mooi opgebouwd, maar ondertussen wordt ook de humor niet vergeten. Doordat de schrijfster een levendige vertelstijl heeft, komt het verhaal echt tot leven. De illustraties van Marieke Nelissen versterken dat nog eens. Mysterieus, spannend, magisch met een vleugje humor.

Een heel leuk spannend boek en een serie met potentie

Heel leuk boek dat in de loop van het verhaal beter en beter wordt. Heel vernuftig hoe Esther van Lieshout hier en daar lijntjes uitgooit die voor vragen zorgen. Die maken dat je verder wil lezen, meer wilt weten en eigenlijk niet kunt wachten op het vervolg! Het deed me ergens in de verte denken aan Harry Potter, omdat het gaat om een hele aparte magische wereld die zich ongezien in de mensenwereld begeeft. Een spannend thema, dat Esther van Lieshout op geheel eigen wijze uitwerkt en vorm geeft. Esther van Lieshout Hex en Co SOS Fabelwezens is gewaardeerd met ★★★★★ (zeer goed) boek, het begin van een reeks met veel potentie. Kom maar op met deel 2!

Esther van Lieshout – Hex en Co SOS Fabelwezens

• Titel: Hex en Co SOS Fabelwezens
  • Schrijver: Esther van Lieshout (Nederland)