Frank Westerman De kosmische komedie Recensie

• Uitgever: Querido Fosfor
    • Verschijnt: 9 februari 2021
    • Omvang: 304 pagina’s
    • Uitgave: Paperback / Ebook
    • Boek bestellen bij: Bol / Boekhandel
    • Waardering redactie: ∗∗∗∗∗ (uitstekend)
    • Inhoud boek: Geen groter projectiescherm dan de sterrenhemel. De kosmische komedie schildert onze voorstellingen van hemel en hel sinds Galileo de aarde definitief uit het middelpunt van het universum haalde. Het is een filmische vertelling over reikhalzen naar een betere wereld – desnoods buiten de dampkring. Middelpunt is de radiosterrenwacht Westerbork in het voormalige nazidoorvoerkamp – waarvandaan 102 000 zielen in de zwarte gaten van Auschwitz en Sobibor verdwenen. Wat volgt is een tijdreis door vijf eeuwen van almaar uitdijende vergezichten, via Eise Eisinga en Joeri Gagarin tot voorbij de Melkweg…lees verder >

Waardering en recensie van De kosmische komedie

• “Dat Frank Westerman de meester is van de literaire reportage mag inmiddels bij velen bekend worden geacht. Bijzonder is toch dat hij dit met bijna elk nieuw boek opnieuw bewijst. Een onderwerp dat hem al bijna zijn hele leven fascineert is de ruimtevaart. Ook bij dit onderwerp kiest hij voor bijzondere en bijna unieke invalshoeken die hij op fascinerende en overtuigende wijze bij elkaar weet te brengen. Bovendien doet hij dit in een prachtige stijl waardoor het leesplezier extra verhoogd wordt.” (Allesoverboekenenschrijvers.nl, ∗∗∗∗)
  • “De kosmische komedie is een fascinerend boek over mensen die de grenzen van de wetenschap verleggen.” (Dagblad van het Noorden, ∗∗∗∗)

Frank Westerman te gast bij tv-programma Tijd voor Max

Op zondag 14 februari 2021 is Frank Westerman te gast in het VPRO radioprogramma om te vertellen over zijn nieuwe boek.

Frank Westerman te gast bij radioprogramma OVT

Op woensdag 17 februari 2021 is Frank Westerman te gast in het tv-programma Tijd voor Max om te vertellen over zijn nieuwe boek.

Flaptekst van het nieuwe boek van Frank Westerman

Geen groter projectiescherm dan de sterrenhemel. De kosmische komedie schildert onze voorstellingen van hemel en hel sinds Galileo de aarde definitief uit het middelpunt van het universum haalde. Het is een filmische vertelling over reikhalzen naar een betere wereld – desnoods buiten de dampkring. Middelpunt is de radiosterrenwacht Westerbork in het voormalige nazidoorvoerkamp – waarvandaan 102 000 zielen in de zwarte gaten van Auschwitz en Sobibor verdwenen. Wat volgt is een tijdreis door vijf eeuwen van almaar uitdijende vergezichten, via Eise Eisinga en Joeri Gagarin tot voorbij de Melkweg.

De kosmische komedie is science-non-fiction op zijn alleraanstekelijkst, over astronomen en astronauten, de eerste vrouw in de ruimte Valentina Teresjkova en maanwandelaar Buzz Aldrin. Langs de afgrond van de distopie gidst Frank Westerman zijn lezers hemelwaarts, gewichtloos verlangend naar volksplantingen op de maan en Mars in de eenentwintigste eeuw.