Jim Crace De melodie Recensie

Jim Crace De melodie Recensie Waardering en Informatie. Op 8 mei 2018 is bij Uitgeverij de Geus de nieuwe roman van de Engelse schrijver Jim Crace verschenen. Op deze pagina kun je de Jim Crace De melodie recensie waardering en informatie over het boek lezen.

Jim Crace De melodie Recensie

Jim Crace De melodie Recensie

De Engelse schrijver Jim Crace staat bijna altijd garant voor het afleveren van romans van hoge kwaliteit. Zijn nieuwste roman De melodie is hierop geen uitzondering. Zanger Alfred Bussi slijt zijn oude dag in een villa aan de kust. Weliswaar is de villa in verval en azen projectontwikkelaars op de grond omdat de ligging zo bijzonder is. Echter Bussi wil geen afstand doen van de villa waar hij is opgegroeid. Zijn herinneringen zijn verbonden aan het bijzondere gebouw.

Een boeiende teloorgang met thrillerachtige elementen verhaalt in mooie beelden

Echter toch komen er wat barsten in zijn bestaan als hij in zijn tuin wordt aangevallen. Waardoor de bijtwonden zijn veroorzaakt. Het zou geen vos, hond of ander dier zijn, maar een mensachtig wezen. Alfred Bussi is in voorbereiding van een optreden in de badplaats. In de aanloop ervan vertelt hij aan een journalist over het voorval in zijn tuin. Hierdoor komt het leven van Bussi in een stroomversnelling van ontwikkelingen terecht waaraan de oude chansonnier aan ten onder dreigt te gaan. Echter de teloorgang blijkt ook een aanzet te zijn tot nieuw elan. In een mooie, enigszins magisch realistische stijl, vertelt Jim Crace het verhaal van Alfred Bussi. De thrillerachtige elementen en de mooie beelden die Crace weet op te roepen maken De melodie tot een geslaagde en boeiende leeservaring die geen seconde verveelt.  Jim Crace – De melodie is gewaardeerd met ★★★ (uitstekend).

Jim Crace – De melodie

• Titel: De melodie
  • Schrijver: Jim Crace (Engeland)
  • Origineel: The Melody (2018)
  • Nederlandse vertaling: Regina Willemse
  • Uitgever: De Geus
  • Verschenen: 8 mei 2018
  • Omvang: 249 pagina’s
  • Prijs: € 22,50 / € 12,99
  • Waardering:★★★ (uitstekend) Theo Jordaan

Flaptekst Jim Crace – De melodie

De oude chansonnier Alfred Busi slijt zijn dagen in de prachtige vervallen villa aan de kust waar hij is opgegroeid. Zijn leven lijkt bezig aan het slotakkoord; hij is weduwnaar en mist zijn vrouw; binnenkort wordt hij geëerd om zijn verdiensten voor zijn geboorteplaats. Al kijkt hij terug op een rijk leven, de dagen die voor hem liggen lijken vooral uit herinneringen te bestaan. Maar dan zijn er enkele kleine dissonanten: een aanval van een mysterieus wezen, een projectontwikkelaar met grootse plannen, een roddeljournalist op zoek naar een thema. En plots klinkt Alfreds leven anders dan hij ooit voor mogelijk had kunnen houden.

Jim Crace Informatie

• Geboren: 1 maart 1946
  • Geboorteplaats: St. Albans, Engeland