Jeanette Winterson Kerstdagen Recensie Informatie Kerstverhalen

Jeanette Winterson - Kerstdagen Recensie Informatie Kerstverhalen

Jeanette Winterson – Kerstdagen Recensie Informatie Kerstverhalen
Het nieuwe boek van Jeanette Winterson – Kerstdagen bevat 12 kerstverhalen en 12 kerstrecepten en is verschenen bij Uitgeverij Atlas Contact. Het boek met kerstverhalen is gekozen tot Boek van de Maand november bij het tv-programma De Wereld Draait Door. Op deze pagina kun je de Jeanette Winterson – Kerstdagen recensie informatie kerstverhalen en bestelmogelijkheden vinden.

– Titel: Kerstdagen
– Schrijfster: Jeanette Winterson
– Soort boek: kerstverhalen, kerstrecepten
– Origineel: Christmas Days
– Nederlandse vertaling: Arthur Wevers
– Uitgever: Atlas Contact
– Verschenen: 12 november 2016
– Omvang: 160 pagina’s
– Prijs: € 22,50 / € 14,99
– Bijzonderheden: DWDD Boek van de Maand November 2016
– Oordeel redactie: ++++ (uitstekend) Jolien Dalenberg
…Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Jeanette Winterson – Kerstdagen Recensie
Als je zin hebt om in de kerstsfeer te komen, maar niet zit te wachten op de traditionele verhalen, lees dan eens Kerstdagen van Jeanette Winterson. Een boek met twaalf verhalen en twaalf recepten, allemaal geschikt voor de periode rond kerst. Winterson neemt je mee naar de kerstfeesten van vroeger tijden, waar het mysterieuze een grote rol speelt. En dan vooral het mysterieuze in een doodnormale situatie. Elk verhaal heeft iets spookachtigs. De verhalen gaan over gewone mensen en over hoe zij de feestmaand beleven. De recepten zijn voorzien van anekdotes uit het leven van Jeanette Winterson zelf…lees verder >

Flaptekst en inhoud Jeanette Winterson – Kerstdagen
Magie is een hoofdingrediënt in het speelse, vindingrijke oeuvre van Jeanette Winterson, en nu laat ze haar fantasie de vrije loop in twaalf betoverende (kerst)verhalen voor de donkere, koude avonden – aangevuld met twaalf feestelijke recepten voor een vleugje Engelse kerstsfeer. In een afgelegen victoriaans huis aan zee, tijdens de langste nacht van het jaar, hoort de eenzame gast ’s nachts mysterieuze geluiden op zolder. Een vrouw alleen wordt getroost door een filosofische fee die haar een wens laat doen. Een ezel geeft zijn bijzondere visie op het verhaal van de geboorte van Jezus. Of ze nou heidens of Bijbels of gothic of autobiografisch zijn, de twaalf verhalen in Kerstdagen zullen onze kinderlijke verbazing over en geloof in de kerst opnieuw aanwakkeren. Deze verhalen worden door Winterson aangevuld met haar eigen bijzondere kerstherinneringen en twaalf feestelijke, nostalgische kerstrecepten.

Kerstboeken Overzicht Tips en Informatie
Kerstboeken voor Kinderen