Linda Dielemans Schaduw van de leeuw Recensie ★★★★

Linda Dielemans Schaduw van de leeuw Recensie Waardering en Informatie.  Op 25 mei 2018 is de prehistorische avonturenroman van Linda Dielemans Schaduw van de leeuw verschenen bij Uitgeverij Leopold. Op deze pagina kun je de Linda Dielemans Schaduw van de leeuw recensie, waardering en informatie over de inhoud van dit mooie boek lezen.

Linda Dielemans Schaduw van de leeuw Recensie

Schaduw van de Leeuw neemt je ver terug mee in de tijd. Naast schrijver is Linda Dielemans ook archeoloog en in dit boek combineert ze die twee passies op een geweldige wijze. Als je houdt van vroegere culturen, als je het interessant vindt om te lezen hoe mensen leefden toen ze nog in hutten woonden, als stammen, dichtbij de natuur… Lees dan vooral Schaduw van de Leeuw, het gaat je beslist bevallen!

Dromen als gids

Joeni leeft met haar stamgenoten een half nomadenbestaan. Ze volgen kuddes wilde dieren, om zo aan hun voedsel te komen. Haar ouders zijn er niet meer, en Joeni voelt zich altijd aan de rand van haar samenleving staan. Dat zij voorspellende dromen lijkt te hebben, helpt haar niet. Ze kan er niets aan doen, sterker nog, ze wil er niets aan doen. Joeni zou niets liever willen dan dromersleerling zijn. De dromer van de stam helpt mee beslissen het doen en laten van de stam. De dromen zijn een soort gids. Joeni haar dromen zijn sterk en heftig, maar de stammoeder verbiedt haar te dromen en weigert haar te laten leren interpreteren wat ze droomt. Dit heeft verstrekkende gevolgen voor de gehele stam én voor Joeni zelf.

De prehistorie komt even heel dichtbij. Magisch en prachtig!

Ik houd zo erg van dit soort boeken! Verhalen die je meenemen naar een tijd waarin de mens nog dichtbij de natuur stond. Waar een bepaalde rust en wijsheid heerst die we tegenwoordig nog maar zelden tegenkomen. Linda Dielemans weet die rust en wijsheid enorm goed te treffen. Enigszins mysterieus vanwege de dromen van Joeni, maar tegelijkertijd heel aards, omdat Joeni tegen heel “gewone” dingen als jaloezie, verliefdheid en kiezen voor jezelf komt te staan. Je kunt merken dat Linda gewend is om het leven uit een ver verleden te construeren. Het verhaal is zeer wel doordacht, super geloofwaardig en daarnaast ook nog spannend en ontroerend. Joeni is een enorm krachtig karakter, net zo sterk als het boek! Schaduw van de leeuw is een schitterend boek, waarvan ik van begin tot eind met volle teugen van genoten heb. Heel bijzonder hoe het bovennatuurlijke van de dromen als een volkomen logische vanzelfsprekendheid wordt gebracht. De prehistorie komt even heel dichtbij. Magisch! Linda Dielemans – Schaduw van de leeuw is gewaardeerd met ★★★★(uitstekend).

Linda Dielemans – Schaduw van de leeuw

• Titel: Schaduw van de leeuw
  • Schrijfster: Linda Dielemans (Nederland)