Lynette Noni De gevangene van Vallenia Recensie

• Nederlandse vertaling: Vertaalzusjes
  • Uitgever: Boekerij
  • Verschijnt: 25 februari 2022
  • Omvang: 416 pagina’s
  • Uitgave: gebonden boek / ebook
  • Prijs: € 22,99 / € 13,99
  • Recensie boek: De gevangene van Vallenia leest als een interessant schaakspel, waarbij elke actie gevolgen heeft die je niet altijd ziet aankomen. Noni geeft haar personages geloofwaardige motieven mee, waardoor je echt op kunt gaan in het verhaal. De verschillende belangen die spelen, geven het boek diepgang.  Het is meer dan alleen maar een spannend verhaal. De gelaagdheid, de compleetheid van de personages is echt uitzonderlijk knap gedaan…lees verder >

Flaptekst van deel 2 van serie De genezer

Kiva Meridan heeft de Elementproeven overleefd. Na tien afschuwelijke jaren verruilt ze de tralies van Zalindov voor de stadsmuren van Vallenia. Nu ze haar vrijheid terug heeft kan ze zich richten op het doel waar ze al sinds haar arrestatie op zint: wraak. Om te beginnen moet ze binnen de rebellenbeweging op zoek naar haar broer Torell en haar zus Zuleeka, zodat ze kunnen terugeisen wat hun familie toebehoort: de troon van Evalon. Maar onder het wakend oog van kroonprins Jaren is het bijna onmogelijk om ongezien het paleis uit te komen – tot de avond van het rivierfestival.

Dankzij een list van Torell en Zuleeka wordt Kiva met hen verenigd. Maar het weerzien is allesbehalve de hereniging waarop ze had gehoopt. Kiva’s loyaliteit wordt zwaar op de proef gesteld terwijl ze haar hart langzaam verliest aan de kroonprins. Om ook deze keer te overleven moet Kiva navigeren door een web van leugens, politieke spelletjes en intriges aan het hof. Kan ze voorkomen dat ze haar familie opnieuw kwijtraakt?

Lynette Noni De genezer van Zalindov RecensieLynette Noni (Australië) – De genezer van Zalindov
fantasyboek
Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)