Lynette Noni – De verrader van Evalon

Lynette Noni De verrader van Evalon recensie en en informatie over de inhoud van dit fantasyboek en deel 3 van de serie De genezer. Op 30 augustus 2022 verschijnt bij uitgeverij Boekerij de Nederlandse vertaling van Gilded Cage, het nieuwe fantasyboek van de Australische schrijfster Lynette Noni.

Lynette Noni De verrader van Evalon recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de fantasyroman De verrader van Evalon, deel 3 van de genezer serie. Het boek is geschreven door Lynette Noni. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van dit nieuwe fantasyboek van de Australische schrijfster Lynette Noni.

Niemand overleeft de gevangenis van Zalindov twee keer

Na de verschrikkelijke gebeurtenissen in Vallenia, is Kiva wéér in de gevangenis van Zalindov belandt. Deze keer geniet ze niet de bescherming als genezer, ze moet werken in de groeven. En iedereen weet dat de meesten het daar niet zo lang vol houden. Maar dat is niet Kiva haar enige probleem. Toen haar zus haar verraadde, en de mensen van Kiva zo was gaan houden, te gronde richtte, heeft ze Kiva opgezadeld met een forse verslaving aan Engelenstof. Het enige voordeel voor Kiva is, dat ze op die manier haar gebroken hart en haar alles verscheurende schuldgevoel niet hoeft te voelen. Het rijk Evalon staat op instorten, mede door haar. De oorlogsdreiging is groot. En of haar vrienden veilig zijn en haar ooit kunnen vergeven, dat weet ze niet. Dan krijgt ze hulp uit wel zeer onverwachte hoek. Maar of Kiva de gevangenis voor de tweede  keer zal overleven, laat staan ontsnappen..?

Een spannende zoektocht met personages om van te houden

Het lang verwachte einde van de Genezer serie! En Lynette Noni stelt zeker niet teleur. Ze heeft nog wat onverwachte wendingen achter de hand, al was het net als in deel twee, niet altijd even onverwacht. Het mag de pret niet drukken, de spanning wordt er niet minder om. Je blijft je toch afvragen of je vermoeden klopt, en zo ja, wanneer en hoe dit dan uit komt. Er ontstaat een spannende zoektocht, maar dat is niet het enige. Het gevoelsleven en de onderlinge relaties van de personages krijgt een flink podium in het verhaal. Het is duidelijk dat de schrijver dól is op haar karakters, waardoor je als lezer niet anders kunt dan net zo gek op ze zijn. Je leert ze beter en beter kennen, voelt hun pijn, verdriet, angst en frustratie. Maar ook de blijdschap. Het is fijn dat er zoveel aandacht is voor dit stuk, het maakt het verhaal een stuk interessanter. Het zorgt er voor dat de acties van de personages logisch zijn. En het geeft een mooie boodschap mee: je hoeft jezelf niet eeuwig alle fouten die je hebt gemaakt kwalijk te nemen, en stap voor stap kom je er ook.

De verrader van Evalon maakt alle verwachtingen waar

De verrader van Evalon maakt alle verwachtingen waar. Het is wel eens lekker, een boek waarin alle lijntjes netjes afgerond worden en waarbij je continue bij de belangrijkste personages bent.  Hierdoor leest het boek als een trein. Het is super spannend, romantisch, grappig, en een echte page-turner. De waaroms van de karakters krijgen uitleg, hier en daar nog een verrassende wending. Kortom, Lynette Noni heeft een heerlijke trilogie afgeleverd die zeker in de top van young adult fantasy thuis hoort! Gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Lynette Noni De verrader van Evalon Recensie

De verrader van Evalon

• Schrijfster: Lynette Noni (Australie)
  • Soort boek: fantasyboek
  • Origineel: The Blood Traitor (2022)
  • Nederlandse vertaling: Vertaalzusjes
  • Uitgever: Boekerij
  • Verschijnt: 30 augustus 2022
  • Omvang: 432 pagina’s
  • Uitgave: gebonden boek / ebook
  • Prijs: € 22,99 / € 12,99
  • Waardering: ∗∗∗∗ (uitstekend)

Flaptekst van deel 3 van serie De genezer

Kiva dacht dat ze wist wat ze wilde – wraak. Maar haar tijd in Vallenia heeft alles veranderd. Na de gebeurtenissen in het paleis probeert Kiva er wanhopig achter te komen of haar vrienden en familie veilig zijn en, nog belangrijker, of ze haar ooit kunnen vergeven voor wat ze heeft gedaan. Maar in het koninkrijk van Evalon staat de oorlog op het punt van uitbreken en Kiva, die hieraan heeft bijgedragen, besluit haar gebroken hart opzij te zetten om te helpen.

Haar voornemen resulteert in een zoektocht die Kiva en haar bondgenoten door heel Wenderall zal voeren. Lukt het hen, met Kiva’s verraad nog vers in hun geheugen, om de missie te volbrengen voordat het te laat is?

Lynette Noni De genezer van Zalindov RecensieLynette Noni (Australië) – De genezer van Zalindov
De Genezer deel 1
fantasyboek