Naomi Alderman De Macht Recensie

Naomi Alderman De Macht Recensie Waardering

Op 25 januari 2018 is bij Uitgeverij Atlas Contact de Nederlandse vertaling verschenen van de roman van de Engelse schrijfster Naomi Alderman De macht. Op deze pagina kun je informatie vinden over de Naomi Alderman De macht recensie waardering en informatie over de inhoud van het boek.

In de NRC van 8 februari 2018 werd de roman zeer lovend besproken door Hannah van Wieringen. Ze beschreef het als volgt: De macht De vierde, opwindende roman van Alderman, met recht alom geprezen, laat zien hoe vrouwen dankzij een nieuwe magnetische kracht de macht van mannen overnemen.” Ze waardeerde het boek met de maximale Waardering NRC★★★★★ .

Ook op de leesclubvanalles is Naomi Alderman – De macht zeer lovend besproken door Thea van Lierop. Zij gaf de volgende eindoordeel over deze bijzondere roman: “Na het dichtslaan van het boek is het niet meteen gedaan. De opgebouwde spanning, het verrassende plot, de hoeveelheid gebeurtenissen in combinatie met de briefwisseling in het voor-en nawoord, zorgen voor een beeldenstorm in het hoofd. De hoeveelheid geweld was niet helemaal proportioneel vond ik. Dat neemt niet weg dat het een boek is dat zeker nog een tijdje na blijft zingen. En de vraag blijft of het werkelijk zo is of vrouwen hun macht alleen misbruiken omdat het kan of ook uit noodzaak.” Thea van Lieroop waardeerde De macht met ★★★.

Naomi Alderman – De Macht Informatie

– Titel: De Macht
– Schrijfster: Naomi Alderman (Engeland)
– Soort boek: sociale roman
– Origineel: The Power (2017)
– Nederlandse vertaling: Astrid Huisman, Roos van de Wardt
– Uitgever: Atlas Contact
– Verschenen: 25 januari 2018
– Omvang: 400 pagina’s
– Prijs: € 21,99
– Winnaar Baileys Women’s Prize for Fiction 2017

Inhoud Naomi Alderman – De macht

Er gebeurt iets merkwaardigs overal ter wereld: meisjes die door slechts een aanraking mensen fysiek pijn doen. Dit geweld openbaart zich aanvankelijk bij zelfverdediging tegen agressie van mannen. Het lijken een paar geïsoleerde gevallen, maar al spoedig is het epidemisch. En ze kunnen die kracht opwekken en doorgeven aan andere vrouwen. Het maatschappelijke proces waarbij de mannen de klassiek vrouwelijke rol moeten innemen is niet meer tegen te houden. Met De macht heeft Alderman een bijzonder originele roman geschreven met een waanzinnige vaart, waar ze niettemin prachtige, maar ontnuchterende bespiegelingen doorheen weeft over de valkuilen van macht en wat macht met mensen kan doen – ongeacht hun geslacht.

Engelse Schrijvers Boeken 2018
Nieuwe Boeken 2018