Willem Vissers Samuel Recensie ★★★ Boek

Willem Vissers Samuel Recensie Boek ★★★

Willem Vissers Samuel Recensie Boek Gehandicapte Zoon
Al ruim anderhalf jaar schrijft voetbaljournalist columns in de Volkskrant over zijn gezin en met name over het leven met de meervoudige gehandicapte zoon Samuel. Samuel heeft het zeldzame Kleefstra-syndroom een aandoening die pas sinds enige jaren kan worden vastgesteld. Eigenlijk is Willem Vissers in eerste instantie gevraagd door de uitgever van Uitgeverij Lebowski gevraagd om een boek te schrijven over het leven met zijn zoon Samuel. Maar al snel kwam het verzoek van de Volkskrant om de verhalen als wekelijkse column in de krant te plaatsen. Het werden veelgelezen columns die nu in het boek Samuel. Kroniek van een ongewoon gezin, zijn gebundeld.

Ingetogen en liefdevol portret van een bijzonder gezin
Willem Vissers is erin geslaagd om op ingetogen en liefdevolle wijze te vertellen over zijn gezinsleven. Alhoewel Willem Vissers een prettige stijl heeft, zijn de verhalen soms misschien wel iets te lief. Net iets meer scherpte en wellicht hier en daar wat humor, had de verhalen wellicht nog iets meer diepgang gegeven. Desondanks biedt Samuel een goed inkijkje in het leven van een gezin dat met een zekere mate van vanzelfsprekendheid de zorg voor hun meervoudige gehandicapte zoon op zich heeft genomen. De dagelijkse beslommeringen worden zo nu en dan afgewisseld met ervaringen met de in Nederland tot in extreme mate doorgevoerde bureaucratie in de zorg. Al met al is Willem Vissers – Samuel een heel aardig boek geworden dat is gewaardeerd met ★★★ (zeer goed).

Recensie: Theo Jordaan

WILLEM VISSERS – SAMUEL
Kroniek van een ongewoon gezin
– Titel: Samuel
– Schrijver: Willem Vissers ♂ (Nederland)
– Soort boek: autobiografische verhalen, portret
– Uitgever: Lebowski
– Verschenen: 3 november 2017
– Omvang: 160 pagina’s
– Uitgave: Paperback
– Prijs: € 17,50
– Waardering: ★★★ (zeer goed) Theo Jordaan

Flaptekst Willem Vissers Samuel
Samuel is zestien jaar oud en de middelste van de drie zonen van Willem Vissers en zijn vrouw Bernique. Hij is geboren met het zeldzame Kleefstra-syndroom en is meervoudig gehandicapt. In Samuel schrijft Willem op openhartige, vaak ontroerende en soms ook geestige wijze over het reilen en zeilen binnen zijn gezin, dat vaak draait om de zorg voor Samuel.

Bijpassende Informatie
Nieuwe Boeken November 2017