Wonderjaren Recensie Boek over Jaren 80 en 90

Wonderjaren Recensie Boek over Jaren 80 en 90 Pam van der Veen & Albert Wiglema
Op 1 november 2017 is bij Uitgeverij Ambo | Anthos het boek Wonderjaren van de schrijvers Pam van der Veen & Albert Wiglema verschenen. In het boek worden de technologische ontwikkelingen besproken die ons leven drastisch veranderden tijdens de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw.

Hoe onze dagelijkse technologie eruit zag in de jaren 80 en 90
Leuk, lekker geschreven en een feest der herkenning of, voor de jongeren onder ons een leuke ontdekkingstocht, zo kun je het boek Wonderjaren van Pam van der Veen & Albert Wiglema het beste omschrijven. Natuurlijk zijn we ons er wel van bewust hoe snel technologische ontwikkelingen gaan. Maar door dit boek wordt duidelijk hoe vergankelijk moderne technologie vaak is. Hoe snel nieuwe producten komen en weer verdwenen zijn voordat we er goed en wel aan gewend zijn geraakt. Precies dat laatste maakt Wonderjaren op een leuke en aanstekelijk manier duidelijk. Daarbij komt ook nog dat het boek om een lekker manier is vormgegeven met leuk anekdotes als toevoeging op de verhalen. Nadeeltje, maar waarschijnlijk onmogelijk te voorkomen en schrijvers niet te verwijten, is dat het boekje tegen het einde een iets te veel een opsomming wordt. Maar het doet nauwelijks afbreuk aan het leesplezier. Wonderjaren is gewaardeerd met ★★★★ (uitstekend) en biedt leesplezier voor jong en oud.

Recensie: Theo Jordaan

PAM VAN DER VEEN & ALBERT WIGLEMA – WONDERJAREN
Hoe technologie in de jaren tachtig en negentig ons dagelijks leven veranderde
– Titel: Wonderjaren
– Schrijvers: Pam van der Veen  Albert Wiglema (Nederland)
– Soort boek: geschiedenisboek
– Uitgever: Ambo | Anthos
– Verschenen: 1 november 2017
– Omvang: 278 pagina’s (met afbeeldingen)
– Uitgave: Paperback
– Prijs: € 20,00
– Waardering NRC Handelsblad: ★★★★
– Waardering redactie: ★★★★ (uitstekend) Theo Jordaan

Flaptekst Wonderjaren
Met Wonderjaren ga je back to the future. Vanaf de jaren tachtig vulden we ons huis met spullen die nu allemaal in één smartphone passen. Weet je nog, die opwindende tijden? Waarin de walkman supercool was en de eerste computers het huis in werden gedragen? Toen je computer krakend inbelde op internet en je vol spanning eens per week je inbox bekeek op zoek naar een heuse e-mail? Dat je met je cassetterecorder Top 40-nummers opnam? We hadden de walkman in plaats van mp3 of Spotify; een telefoon met draaischijf; de girobetaalkaart in plaats van de bankapp. Het waren prachtige, veelbelovende jaren waar je met enige nostalgie op terugkijkt. Wonderjaren is de opvolger van de bestseller Gouden jaren.

Nieuwe Boeken November 2017
Nieuwe Geschiedenisboeken 2017
Cadeautips