Elle Lepoutre Marianne Eijgendaal Eiland in de drup Recensie

Elle Lepoutre Marianne Eijgendaal Eiland in de drup Recensie Waardering
Eiland in de Drup is het tweede boek met het jonge meisje Keila in de hoofdrol. In het eerste deel ontsnapt Keila uit het ziekenhuis en komt op een heel bijzonder, zwevend eiland terecht. Ze wil daar het liefst blijven, want op het eiland is ze niet meer ziek. Het heeft alleen één groot minpunt: haar familie is daar niet. Blijkbaar is het Keila in het Eiland van Keila gelukt om haar moeder naar het eiland te krijgen. Maar in Eiland in de Drup mist ze nog steeds haar vader en broertje Karst.

Rivalen, een vreemde verdwijning en een Eiland in de Drup
Keila doet mee aan een zwemwedstrijd. Haar rivaal Maximus doet zijn uiterste best om te voorkomen dat ze hem verslaat. Maar dat is niet het enige vreemde. Wat is hij toch in de weer met gereedschap? Het eiland overstroomt en er moet gauw iets gebeuren. Als Keila’s goede vriend Jon verdwijnt, besluit ze zelf op onderzoek te gaan. Het brengt haar naar de zwarte plas, waar Maximus haar bang mee probeerde te maken.

Eiland in de Drup is ietwat saai, gelukkig is Keila een leuke, stoere meid
Eiland in de Drup is duidelijk een vervolg op een ander boek. Het is zo nu en dan wat lastig te volgen als je deel 1 niet gelezen hebt. Er wordt impliciet wel naar Het eiland van Keila verwezen, maar eigenlijk te summier om het te snappen. Is Keila nu eigenlijk ziek en is ze in een ander soort wereld terecht gekomen? Het is niet duidelijk. Het verhaal vond ik wat aan de saaie kant. Er zitten leuke verhaallijnen in, maar wat mij betreft hadden die wat meer uitgewerkt mogen worden. Nu gebeurt er voor mij eigenlijk net iets te weinig. Het feit dat ik soms te veel naar het vorige verhaal moest raden, hielp niet mee om er lekker in te komen. Wel is Keila een grappige, en stoere meid. Daarvan kan ik me voorstellen dat kinderen het toch leuk vinden om te lezen.

Waardering Eiland in de Drup
Ik kwam er niet echt in. Dat kan altijd een kwestie van smaak zijn. Mogelijk was het iets leuker geweest als ik deel 1 ook had gelezen. Dat zou ik lezers sowieso aanraden, om in dit geval echt met het Eiland van Keila te beginnen. Dan valt een aantal dingen uit het boek makkelijker op zijn plek, vermoed ik. Aangezien Keila een ontzettend leuk personage is, zou ik het zeker die kans geven. Op dit moment waardeer ik Eiland in de Drup met ★★ (goed).

ELLE LEPOUTRE & MARIANNE EIJGENDAAL – EILAND IN DE DRUP
– Titel: Eiland in de drup
– Schrijfster: Elle Lepoutre, Marianne Eijgendaal ♀ (Nederland)