Mirjam Hildebrand Voorlopers Recensie

Mirjam Hildebrand Voorlopers Recensie Waardering ★★★

Voorlopers is het debuut van Mirjam Hildebrand. Naast het schrijversvak, heeft zij ook haar eigen psychologie praktijk. In Voorlopers neemt ze je mee een onbekende en spannende wereld in, die toch ook de onze is.

Wie zijn de Voorlopers?
Wat als je je altijd anders voelt? Je dingen weet en ziet die anderen niet ervaren? Dat is voor de vijftienjarige Emma de normaalste zaak van de wereld. Als de geheimzinnige Philana plotseling voor haar neus staat en beweert dat Emma een Voorloper is, en weet waar haar vader is, twijfelt ze maar even. Kan ze haar moeder en broertje in de steek laten? Ze besluit mee te gaan naar Frankrijk, naar een school met allemaal Voorlopers. Een school waar haar vader les geeft bovendien. Maar waarom heeft hij zijn gezin in de steek gelaten? Wat verbergt hij?

Strakke, spannende Young Adult roman met een tikje voorspelbaarheid
Voorlopers is een boek wat heerlijk weg leest. Al na de eerste pagina zat ik in het verhaal. Hilderbrand schrijft strak en to the point en weet de nieuwsgierigheid te prikkelen. Ondanks het feit dat ik een aantal dingen echt al vrij snel door had, bleef het een aantrekkelijk boek om te lezen. Aan het einde zat nog een verrassing die ik bepaald niet aan zag komen. Je blijft als lezer achter met genoeg vragen en vooral wensen naar antwoorden. Een veelbelovend begin van een nieuwe jeugdserie! Mirjam Hildebrand heeft een prettige, eigen stijl. Een aantal personages is mooi uitgewerkt, een aantal staat in een goede laag grondverf. Van mij hadden sommige wendingen er iets minder dik bovenop mogen liggen, ik houd er van om verrast te worden. Dat was, behalve het einde, bij Voorlopers wat minder. Het mocht de leespret echter niet drukken. Ik ben benieuwd naar het vervolg! Mirjam Hildebrand – Voorlopers is gewaardeerd met ★★★ (zeer goed).

Recensie van: Jolien Dalenberg

MIRJAM HILDEBRAND – VOORLOPERS
Een meisje. Een gave. Een missie