Sarah Pinborough 13 minuten Recensie

Sarah Pinborough 13 minuten Recensie

Sarah Pinborough 13 minuten Recensie
13 Minuten is een superspannende, beklemmende Young Adult thriller, die ook zeer geschikt is voor volwassenen, geschreven door Sarah Pinborough. Ze heeft al meer dan 20 boeken op haar naam staan en voor sommigen zelfs een award gewonnen. Mijn verwachtingen van 13 Minuten waren hoog gespannen. En ik ben op geen enkele wijze teleurgesteld, sterker nog blij verrast!

13 Minuten ontrafelt stukje bij beetje een bizarre gebeurtenis
De populaire Natascha Howland wordt gevonden in een rivier. Dood. Dankzij snel handelen van een toevallige voorbijganger, gaat na 13 minuten haar hart weer kloppen. Haar geheugen is ze kwijt, ze heeft geen idee wat er gebeurd is. Haar vriendinnen Hayley en Jenny lijken meer te weten. Wie is te vertrouwen? Natascha neemt een vroegere vriendin van haar in vertrouwen. Rebecca is beslist niet populair, maar wel heel slim. De oude vriendschap herleeft en Rebecca helpt Natascha bij het ontrafelen van wat er die bijna fatale nacht is gebeurd.

Geraffineerd en beklemmend houdt Pinborough je tot het einde op het puntje van je stoel
Vanaf het begin af aan weet Pinborough een beklemmende sfeer te scheppen. Het gegeven van een jonge, populaire meid die 13 minuten dood is geweest, is een intrigerende kick-off. De manier waarop de geschiedenis zich langzaam ontvouwt, is erg geraffineerd geschreven. Het lijkt een verhaal over meidenperikelen op een middelbare school. De populaire meiden, de onzichtbare meiden en alles wat daar tussen zit. Jongens, uiterlijk, onzekerheden. Maar daaronder legt Pinborough diverse lagen neer. Lagen die de personages meer en meer onthullen. Een boek wat je niet weg kunt leggen, omdat je het wilt begrijpen. Elke bladzijde is het lezen meer dan waard. 365 pagina’s lang wordt je meegezogen in het verhaal. En als je denkt dat je het begint te doorgronden, blijkt er een aardige twist in het verschiet te liggen. Sarah Pinborough – 13 minuten is gewaardeerd met ++++ (uitstekend).

SARAH PINBOROUGH – 13 MINUTEN INFORMATIE
– Titel: 13 minuten
– Schrijfster: Sarah Pinborough ♀ (Engeland)
– Soort boek: psychologische thriller, Young Adult thriller
– Leeftijd: 15+ jaar
– Origineel: 13 Minutes (2016)
– Nederlandse vertaling: Carla Hazewindus
– Uitgever: Van Goor
– Verschenen: 13 mei 2017
– Omvang: 368 pagina’s
– Prijs: € 18,99 / € 12,99
– Waardering: ++++ (uitstekend) Jolien Dalenberg

Flaptekst Sarah Pinborough – 13 minuten
13 minuten van Sarah Pinborough ‘Was ze maar doodgegaan.’ Ik was dertien minuten dood. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik in het ijskoude water terechtkwam, maar dit weet ik nog wel: het was geen ongeluk en ik was niet suïcidaal. Ze zeggen dat je je vrienden dichtbij moet houden en je vijanden nog dichterbij, maar als je een tiener bent, is het moeilijk om ze uit elkaar te houden. Mijn vrienden houden van me, dat weet ik zeker. Maar dat betekent niet dat ze niet hebben geprobeerd om me te vermoorden. Of wel? 13 minuten is een aangrijpende psychologische thriller over angsten, manipulatie en de kracht van de waarheid. Een verbluffend verhaal dat vraagtekens zet bij wat we echt weten over de mensen die het dichtst bij ons staan. Voor fans van Gossip Girl en Pretty Little Liars.

Beste Thrillers 2017 Overzicht
Young Adult Boeken 2017