Mirjam Mous Een spookthuis voor Fiene Recensie

Mirjam Mous Een spookthuis voor Fiene Recensie Waardering ★★★★

Mirjam Mous Een spook(t)huis voor Fiene Recensie Waardering ★★★★
Een spook(t)huis voor Fiene is het eerste boek van Mirjam Mous voor kinderen van 7+ dat ik lees. Zelf ken ik haar vooral van de spannende Young Adult boeken. Kom ik ineens tot de ontdekking dat dit haar 71ste boek is! Dat ze kon schrijven, daarvan was ik al overtuigd. Maar dat ze dat net zo makkelijk voor jonge kinderen als voor pubers doet, dat wist ik niet. Nu inmiddels wel!

Fiene loopt weg uit het weeshuis
In het weeshuis is heeft Fiene het niet zo naar haar zin. Elke open dag hoopt ze met heel haar hart dat ze wordt uitgekozen. Uitgekozen door “nieuwe” ouders. Zodat ook Fiene een eigen (t)huis heeft. Spijtig genoeg lijkt niemand Fiene te zien staan. Totdat Theodoor Haast en zijn vrouw Grusela Liefje op zoek zijn naar een kind. Fiene heeft eindelijk haar huis. Maar dan blijkt het er verschrikkelijk te zijn! Fiene loopt weg en komt op een bizarre plek terecht. Een huis met enge, griezelige bewoners. Maar of die nu echt zo eng zijn?!

Een spookt(t)huis voor Fiene is lekker maf en erg grappig
Als je van grappig en maf houdt, is een spook(t)huis voor Fiene wat voor jou! Gekke personages, komische namen en eigenaardige situaties, dat zijn de ingrediënten voor een spookt(t)huis voor Fiene. Mirjam Mous heeft een creatieve pen. De namen geven al veel prijs over de personages, wat het verhaal nog levendiger maakt. Fiene is ook nog eens een slimme, stoere meid. Als lezer wil je écht wel weten of ze haar (t)huis vindt! Tof boek met een helder en toch ook beetje spannend plot. Korte hoofdstukjes, een lekker tempo zonder het af te raffelen. Elk woord klopt. Mirjam Mous Een spook(t)huis voor Fiene is ★★★★ (uitstekend) boek.

Recensie van: Jolien Dalenberg

MIRJAM MOUS – EEN SPOOK(T)HUIS VOOR FIENE
– Titel: Een spook(t)huis voor Fiene