Thea Dubelaar Het uur van de haan Recensie

Thea Dubelaar Het uur van de haan Recensie Waardering ★★★

Het uur van de Haan verscheen voor het eerst in 1998, als boekenweekgeschenk in de maand van het spannende boek. Dit jaar (2017) is fantasy-achtige thriller opnieuw uitgegeven, als luisterboek, ebook en gewoon boek. Het luisterboek wordt ingesproken door Thea Dubelaar zelf. Deze bespreking gaat over het gewone boek.

Spannende vakantie op een tropisch eiland
Roy de Boer gaat de kerstvakantie doorbrengen op een tropisch eiland. Het eiland waar zijn moeder vandaan komt. Al jaren lang wil ze graag eens terug, naar haar moeder. Maar zo’n reis is duur. Gelukkig is haar nieuwe vriend Frederik bereid alles te betalen. Maar wat zijn ware motieven zijn…? De vakantie is omgeven door spanning en mysterieuze gebeurtenissen.

Het Uur van de Haan staat na 20 jaar nog steeds fier overeind
Een dun boekje, waar toch een hoop in gebeurt, dat is Het Uur van de Haan. Al weer bijna 20 jaar geleden voor het eerst verschenen, het verhaal staat nog steeds fier overeind. Mysterieus, een tikje voorspelbaar en tegelijk ook een tikje onvoorspelbaar. Mooi ook hoe Roy, die een zeer sterke band met zijn oma in Nederland heeft, ook zijn tropische kant ontdekt.

THEA DUBELAAR – HET UUR VAN DE HAAN
– Titel: Het uur van de haan
– Schrijfster: Thea Dubelaar (Nederland)
– Soort boek: jeugdboek, jeugdthriller
– Leeftijd: 12+ jaar
– Uitgever: Pixel Perfect
– Verschenen: september 2017
– Omvang: 59 pagina’s
– Prijs: € 9,99
– Waardering: ★★★ (zeer goed) Jolien Dalenberg

Flaptekst Thea Dubelaar – Het uur van de haan
Roy en zijn moeder gaan op reis naar het tropische eiland waar zijn oma Celeste woont. Zoiets kost veel geld, maar gelukkig betaalt Frederik, een rijke vriend van zijn moeder, alles. Al snel blijkt dat hij dat niet zomaar doet. Hij is op zoek naar een zwarte magiër, die hem nog rijker kan maken. Roy ziet zijn tropische oma voor het eerst, maar het is net alsof hij haar al jaren kent. Ze is hem net zo eigen als zijn oma De Boer in Nederland, die hij al z’n hele leven kent. Gaandeweg ontdekt Roy ook de tropische helft van zichzelf. Uiteindelijk zijn het de beide oma’s die hem redden uit handen van het Grote Kwaad.

Beste en Nieuwe Jeugdboeken 2017 Recensies
Nieuwe Young Adult Boeken 2017
Nieuwe Kinderboeken September 2017