Roofvogels en uilen van Noordwest-Europa Recensie Vogelgids

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen Roofvogels en uilen van Noordwest-Europa is een zeer prettig geschreven en prachtig vormgegeven vogelgids. En niet alleen dat het vogelboek biedt ook nog eens een overdaad aan informatie over de roofvogels en uilen die in Nederland, België en de omringende landen in West-Europa voorkomen. Voor lezers van het tijdschrift Roots kunnen de teksten en tekeningen voor deel bekend voorkomen omdat ze gebaseerd zijn op een serie artikelen die hierin verschenen.

Een uitstekend vogelboek met veel informatie en prachtige tekeningen
Schrijver Paul Böhre en tekenaar Joris De Raedt zijn er uitstekend in geslaagd om een uitstekende vogelgids te maken. Over elke roofvogel en uil is een leuk artikel geschreven waarin ook de persoonlijke ervaringen van schrijver Paul Böhre soms doorklinken. Fijn is ook dat Paul Böhre over een vlotte pen beschikt en zijn stukken lekker lezen. Ook het informatieve gedeelte van het boek is zeer de moeite waard. Er wordt veel aandacht besteed aan het gedrag, de jacht, het leven en voorkomen van de roofvogels en uilen en dit alles prachtig geïllustreerd met de mooie en duidelijke tekeningen van Joris De Raedt. Grappig is ook dat elke soort een soort van eigen icoontje heeft gekregen die in het boek gebruikt worden. Roofvogels en uiten van Noordwest-Europa is een goed geschreven, zeer informatieve en prachtig geïllustreerde en vormgegeven vogelgids die interessant is voor iedereen die houdt van de natuur, mooie boeken en vogels in het bijzonder. En dat alles voor een zeer redelijke prijs. Het enige, heel kleine minpuntje, is dat het formaat van het boek dusdanig is dat je het niet meeneemt in je rugzak. Voordeel van het formaat is trouwens wel dat de tekening optimaal tot hun recht komen. Roofvogels en uilen van Noordwest-Europa wordt beoordeeld met de ++++ (uitstekend).

ROOFVOGELS EN UILEN VAN NOORDWEST-EUROPA INFORMATIE
– Titel: Roofvogels en uilen van Noordwest-Europa
– Schrijver: Paul Böhre ♂ (Nederland)
– Tekenaar: Joris De Raedt ♂ (Belgie)
– Soort boek: roofvogels en uilen vogelgids
– Uitgever: Fontaine Uitgevers / Roots
– Verschenen: 1 maart 2017
– Omvang: 256 pagina’s (met afbeeldingen)
– Uitgave: Gebonden Boek
– Prijs: € 19,95
– Oordeel redactie: ++++ (uitstekend) Theo Jordaan

Flaptekst en inhoud Roofvogels en uilen van Noordwest-Europa
Ze zijn majestueus, indrukwekkend en een tikje mysterieus – roofvogels en uilen spreken enorm tot de verbeelding. Roots-redacteur Paul Böhre en illustrator Joris De Raedt nemen je mee naar de leefgebieden van deze machtige vogels. Het boek vertelt in prachtige, natuurgetrouwe illustraties en infografieken alles over hun unieke levenswijzen. De soorten van Noordwest-Europa worden uitgebreid beschreven en overzichtelijk in beeld gebracht. Je krijgt een boeiend inkijkje in het privéleven van de vogels en komt alles te weten over de classificatie, anatomie, verspreidingsgebieden en migratieroutes. Met dit boek in de hand kun je goed voorbereid op pad om deze indrukwekkende vogels waar te nemen in het veld.

Nieuwe Vogelgidsen Overzicht
Nieuwe Boeken over Vogels Overzicht
Boekrecensies Maart 2017