Beate Winkler Het grote Zentangle-boek Recensie

Daar is het dan eindelijk: een mooi, uitgebreid en overzichtelijk Zentangle boek voor de Nederlandse Zentangle-fans: met recht Het grote Zentangle boek, een boek waar 56 Zentagle-artiesten aan meewerkten. Zentangle is bedoeld om op een ontspannen manier met herhalende vormen mooie tekeningen te maken. De methode is bedacht door Rick Roberts en Maria Thomas. Het is ongelofelijk leuk om te doen en heel erg verslavend – zelf heb ik een hele poos dagelijks een kleine “Tangle” gemaakt in mijn dagboek, het is ontspannend en verrassend leuk om je resultaten te zien. Eigenlijk is het de bedoeling om de Zentangles op “tiles” te maken, losse vierkantjes van papier.

Het grote Zentangle boek is handig mooi en nodigt uit tot oefenen!
In Het grote Zentangle boek wordt uitgelegd wat Zentangle is en waarom het zo’n rage is op dit moment; aansluitend lees je wat je ervoor nodig hebt en hoe je kunt beginnen. Het boek begint met een groot aantal voorbeelden met tangles voor beginners, je kunt dus meteen lós! Vervolgens een aantal pagina’s met spannende tangles en tenslotte Meesterlijke tangles. Bij elke tangle staan duidelijke voorbeelden hoe je ze tekent, zodat je er makkelijk mee kunt oefenen.

Als slot van het boek vind je nog vragen en antwoorden over Zentangle – vooral fijn om te lezen als jij echt denkt dat je het beslist niet kunt, omdat je twee linker handen hebt. Dit boek nodigt uit om lekker veel te gaan oefenen – en je hebt er weinig voor nodig, papier en een paar stiften en je kunt aan de slag. En het resultaat is vaak meteen al verrassend mooi. Beate Winkler – Het grote Zentangle-boek wordt beoordeeld met ++++ (uitstekend).

BEATE WINKEL – HET GROTE ZENTANGLE-BOEK INFORMATIE
– Titel: Het grote Zentangle-boek
– Ondertitel: 101 favorieten
– Schrijfster: Beate Winkler
– Soort boek: hobbyboek, Zentangle-boek
– Origineel: Das grosse Zentangle Buch
– Nederlandse vertaling:
– Uitgever: Kosmos Uitgevers
– Verschenen: 24 februari 2017
– Omvang: 144 pagina’s (met Zentangle tekeningen)
– Prijs: € 14,99
– Oordeel redactie: ++++ (uitstekend) Monique van der Hoeven

Flaptekst en inhoud Het grote Zentangle-boek
Het grote Zentangle©-boek van Beate Winkler is met maar liefst 101 Zentangles een schatkist vol inspiratie voor iedereen die van tekenen en kleuren houdt. De favoriete Zentangles van diverse Zentangle-docenten (CZT teachers) over de hele wereld worden stapsgewijs getoond om na te tekenen of je eigen draai aan te geven. Elke Zentangle begint met een basisvorm die je vervolgens invult met diverse herhalende lijnen totdat er een Zentangle ontstaat. Dit praktische boek is voor iedereen die een creatieve pauze nodig heeft.

Zentangle Boeken Overzicht
Boeken over Handletteren
Hobbyboeken Overzicht