Karin Fossum De fluisteraar Recensie Konrad Sejer Thriller

In april 2017 verschijnt een nieuw deel in de serie thrillers over Konrad Sejer van de Noorse schrijfster Karin Fossum – De fluisteraar bij Uitgeverij marmer. Op deze pagina kun je de Karin Fossum De fluisteraar recensie Konrad Sejer thriller boekbespreking informatie en mogelijkheid van bestellen vinden.

KARIN FOSSUM – DE FLUISTERAAR INFORMATIE
– Titel: De fluisteraar
– Schrijfster: Karin Fossum ♀ (Noorwegen)
– Soort boek: misdaadroman, psychologische thriller
– Origineel: Hviskeren (2016)
– Nederlandse vertaling: Lucy Pijttersen
– Uitgever: Uitgeverij Marmer
– Verschijnt: april 2017
– Omvang: 352 pagina’s
– Prijs: 19,95 / € 12,99
– Waardering: ++++ (uitstekend) Theo Jordaan

Karin Fossum durft risico te nemen in haar reeks boeken met Konrad Sejer als hoofdpersoon. De wijze van schrijven en de manier waarop Karin Fossum haar thrillers vormgeeft kunnen aanzienlijk verschillen. De fluisteraar is een zeer geslaagd voorbeeld hiervan. In alweer het veertiende deel van de reeks boeken met Konrad Sejer, heeft Karin Fossum ervoor gekozen om het verhaal langzaam en gedetailleerd op te bouwen.

Waarom pleegt Ragna Riegel een gruwelijke misdaad?
Konrad Sejer ondervraagt in de verhoorkamer Ragna Riegel die vastzit voor een misdaad die ze heeft gepleegd. Hij probeert te achterhalen hoe deze vrouw tot de misdaad is gekomen en welke factoren een rol hebben gespeeld. Ragna Riegel is een eenzame vrouw die haar stem is kwijtgeraakt door een mislukte operatie. Teruggetrokken, leeft ze een vrijwel anoniem leven. Ze heeft een zoon die ze op zeer jonge leeftijd heeft gekregen. Hij is naar Duitsland getrokken en moeder en zoon hebben slechts sporadisch contact met elkaar per post rondom de kerst. Op een dag vindt Ragna een anonieme briefje met een bedreiging in haar brievenbus. Dit is het begin van een aantal gebeurtenissen die ervoor zorgen dat Ragna bevangen wordt door angst.

Pakkend, origineel, gewaagd, verrassend en uitstekend geschreven!
Konrad Sejer probeert de motieven van de misdaad die Ragna Riegel heeft gepleegd in gesprekken met haar te achterhalen. Hij kiest voor een empathische aanpak en neemt de tijd. Langzamerhand kan hij zich een beeld vormen van de vrouw en haar drijfveren. Karin Fossum neemt hiervoor ruim te tijd. De gekozen vorm en de stijl zorgen er wel voor dat de thriller je bij de lurven pakt en niet meer loslaat tot en met de verrassende ontknoping. Karin Fossum is het met De fluisteraar weer gelukt om een zeer gelaagd deel toe te voegen aan de toch al rijke reeks boeken met Konrad Sejer in de hoofdrol. Pakkend, origineel en uitstekend geschreven wordt Karin Fossum – De fluisteraar gewaardeerd met ++++ (uitstekend).

Flaptekst en Inhoud thriller Karin Fossum – De fluisteraar

Ragna Rieger werkt bij een goedkoop warenhuis en woont alleen in haar ouderlijk huis. Haar ouders zijn dood en haar zoon is verhuisd naar Berlijn. Los van de verplichte kerst- en verjaardagskaart hebben ze geen contact. Ragna leeft een teruggetrokken bestaan, dat gekenmerkt wordt door eentonigheid, eenzaamheid en angst. Ze houdt van haar werk omdat het routine is, ze houdt ervan om elke dag op dezelfde plek in de bus te zitten en ze houdt ervan om elke dag hetzelfde te kopen bij de kruidenier. Er is orde in haar leven. Totdat Ragna op een dag in haar brievenbus een anonieme dreigbrief aantreft. Ze raakt in de greep van een wurgende angst die steeds groter wordt en haar nog dieper in een isolement drijft. In de verhoorkamer op het politiebureau ondervraagt inspecteur Konrad Sejer een verdachte van een gruwelijke misdaad. Die verdachte is Ragna Riegel. Waarom heeft deze vrouw van middelbare leeftijd, die overkomt als een grijze muis, gedaan wat ze heeft gedaan?

Noorse Schrijvers Schrijfsters Boeken en Informatie >
Nieuwe Thrillers 2017 Overzicht >