Maria Vlaar Diepe aarde Recensie ★★★★ Waardering

Maria Vlaar Diepe aarde Recensie Waardering en Informatie. Op 5 juni 2018 is het debuut van Maria Vlaar Diepe aarde verschenen bij Uitgeverij De Arbeiderspers. Op deze pagina kun je de Maria Vlaar Diepe aarde recensie waardering en informatie lezen.

Maria Vlaar Diepe aarde Recensie

Maria Vlaar Diepe aarde Recensie

De verhalenbundel Diepe aarde is het debuut van Maria Vlaar als schrijfster. Ze is geen onbekende in de literaire wereld omdat ze al jarenlang actief is als redacteur. Daarnaast schrijft ze voor de Vlaamse krant de Morgen recensies en maakt ze interviews. Het is eigenlijk verbazingwekkend dat we nu pas kennis kunnen maken met Maria Vlaar als schrijfster. Diepe aarde is een overtuigend debuut met zonder uitzondering zeer boeiende en uitstekend geschreven verhalen die het lezen meer dan waard zijn.

Scherp, boeiend, gevoelig en in een mooie stijl

Vrijwel elk verhaal zou uitgewerkt kunnen worden tot een roman. Echter in het feit dat Maria Vlaar dit niet gedaan heeft ligt de kracht van de verhalen. Scherp en met gevoel voor details in een mooie stijl verhaalt ze over het leven, de liefdes en de verlangens van de mannen en vrouwen die haar verhalen vertolken. Van jong en vol verwachting van het geluk dat het leven moet gaan brengen tot oud en reflecterend op een leven. Het verlangen naar liefde, geborgenheid staat centraal in alle verhalen. Echter de weg naar de liefde en geborgenheid is er een vol pijn en mislukking.

Maria Vlaar is een schrijfster om in de gaten te houden

Met een trefzekere pen vertelt Maria Vlaar over de zieleroerselen van de personen die haar verhalen bevolken. Ze schrijft op een dusdanige wijze dat je bijna niet kan geloven dat hier sprake is van een debuut. Gezien de kwaliteit van haar literaire debuut is Maria Vlaar een schrijfster om in de gaten te houden.  Haar volgende project is de biografie van Joost Zwagerman. Een boek om naar uit te kijken. Maria Vlaar Diepe aarde is gewaardeerd met ★★★ (uitstekend).

Maria Vlaar – Diepe aarde

• Titel: Diepe aarde
  • Schrijfster: Maria Vlaar (Nederland)