Jane Harper De droogte Recensie Australische thriller

Jane Harper - De droogte Recensie Australische thriller

Jane Harper – De droogte Recensie Australische thriller
De droogte is de eerste thriller van de Australische schrijfster Jan Harper. Het boek verscheen in 2016 in Australie als The Dry en werd een bestseller. Op deze pagina zijn Jan Harper – De droogte recensie, inhoud, informatie en bestelmogelijkheden te vinden.

JANE HARPER – DE DROOGTE INFORMATIE THRILLER
– Titel: De droogte
– Schrijfster: Jane Harper (Australië)
– Soort boek: Australische thriller, misdaadroman
– Origineel: The Dry (2016)
– Nederlandse vertaling:
– Uitgever: A.W. Bruna Uitgevers
– Verschijnt: 7 februari 2017
– Omvang: 336 pagina’s
– Prijs: € 19,99 / € 13,99
…Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Jane Harper – De droogte Recensie

Aaron Falk gaat terug naar zijn geboortedorp Kiewarra in Australië voor de begrafenis van zijn vroegere vriend Luke. Bij Luke heeft zich een familiedrama afgespeeld. Falk is niet erg welkom in het stadje. Jaren geleden is hij samen met zijn vader het stadje ontvlucht omdat Falk in verband werd gebracht met de dood van zijn toenmalige vriendin Ellie Deacon. Falk is van plan om na de begrafenis direct weer te vertrekken. De ouders van Luke vragen hem echter om even te blijven en wat onderzoek te doen naar de dood van hun zoon. Falk gaat samen met Raco, de politieagent van het stadje op onderzoek uit.

Een stoffig decor voor een fascinerend en spannende verhaal

Jane Harper vertelt in De droogte twee verhalen door en langs elkaar heen. De moord op Luke (of was het zelfmoord?) en de moord op Ellie Deacon uit het verleden. Het dorp Kiewarra wordt enorm geteisterd door droogte en armoede. Dit heeft de schrijfster heel goed neergezet. Door het hele verhaal heen voel je de verzengende hitte en de droogte. Een stoffig decor voor een fascinerend en spannende verhaal. De mensen worden er ook niet blijer van om onder deze omstandigheden te leven.

De droogte is Australische thriller van hoog niveau
The New York Times beschrijft dit verhaal als: Niets is wat het lijkt in deze geweldige pageturner. Adembenemend”. Een absolute pageturner vind ik dit boek niet. Driekwart van het verhaal ontvouwt zich redelijk langzaam. Aan het eind wil je wel echt doorlezen om te weten hoe het nu precies allemaal zit. Het einde is verrassend! De Australische thriller van Jane Harper – De droogte krijgt ++++ (uitstekend)

Flaptekst Jane Harper – De droogte Australische thriller
Al twee jaar lang tijstert droogte het plattelandsstadje Kiewarra. Het land verdort, het vee sterft. De spanning wordt ondraaglijk als drie leden van een gezin door worden aangetroffen. Luke Hadlers zelfmoord – nadat hij zijn vrouw en zesjarig zoontje van het leven beroofde – laat iedereen in verbijstering achter. Aaron Falk keert terug naar het stadje waar hij opgroeide om de begrafenis van zijn vroegere beste vriend bij te wonen. Hij raakt daar tegen wil en dank betrokken bij het onderzoek naar de dramatische zaak. Als de vragen zich beginnen op te stapelen en het wantrouwen groeit, wordt Falk gedwongen de gemeenschap onder ogen te komen die hem twintig jaar geleden heeft verstoten.

Australische Schrijvers Schrijfsters Boeken en Informatie
Nieuwe Thrillers 2017
Nieuwe Thrillers Februari 2017