Nieuwe Thrillers Februari 2017 Recensie Informatie

Op deze pagina is het overzicht gemaakt van nieuwe thrillers februari 2017 recensie informatie boekbesprekingen en bestelmogelijkheden. Het betreft zowel nieuwe Nederlandstalige thrillers als nieuwe thrillers in Nederlandse vertaling die in februari 2017 verschijnen.

Naast informatie over de verschillende uitgaves van de nieuwe thrillers februari 2017, kun je links vinden naar uitgebreide boekbesprekingen, recensies en beoordelingen. Ook kun je bestelinformatie vinden van de thrillers.

< Thrillers Januari | Overzicht 2017 | Thrillers Maart >

Overzicht van Nieuwe Thrillers Februari 2017 Recensie Informatie

Het overzicht van nieuwe thrillers februari 2017 is alfabetisch op naam van de schrijver of schrijfster ingedeeld.

Jussi Adler-Olsen Het Washingtondecreet Politieke ThrillerHet Washingtondecreet

• Schrijver: Jussi Adler-Olsen  (Denemarken)
  • Soort thriller: politieke thriller
  • Origineel: Washington dekretet (2009)
  • Nederlandse vertaling: Kor de Vries
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschenen: 10 februari 2017
  • Omvang: 662 pagina’s
  • Prijs: € 15,00
  • Inhoud boek: Van de auteur van de spannende serie Q! Deze thriller speelt zich af rond de Amerikaanse verkiezingen. Bij een brute moordaanslag op de avond van de presidentsverkiezingen komt de vrouw van de Democratische kandidaat en uiteindelijke winnaar Bruce Jansen om het leven. De verbitterde nieuwe president vaardigt kort na zijn aantreden een decreet uit om rust en orde in de Verenigde Staten te herstellen.
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend)

Tove Alsterdal Draai je niet om Recensie Zweedse ThrillerDraai je niet om

• Schrijfster: Tove Alsterdal ♀ (Zweden)
  • Soort boek: thriller
  • Origineel: Vänd dig inte om (2016)
  • Nederlandse vertaling
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschijnt: 14 februari 2017
  • Omvang: 344 pagina’s
  • Inhoud boek: Ooit was Beckomberga het grootste psychiatrisch ziekenhuis van Europa. Nu zijn de sporen van het verleden gewist en worden er exclusieve woningen gebouwd in het oude park. Svante Levander is een van degenen die in de idylle gaan wonen, samen met zijn nieuwe liefde. Onderweg naar huis vanaf de winkel wordt hij doodgestoken. Eva, zijn ex-vrouw, is hem die avond gevolgd en wordt opgepakt op verdenking van moord. Slechts één persoon kan getuigenis afleggen over wat er is gebeurd, een buitenlandse vrouw die voor de winkel zat te bedelen, maar zij is spoorloos verdwenen. Wanneer een paar jongens in de buurt van de plek van de moord de resten van menselijke lichamen vinden, ontstaat een angstgolf. Het verleden blijkt dichterbij te zijn dan iemand kon vermoeden. Draai je niet om is Tove Alsterdals vierde thriller. Ze wordt beschouwd als een van de beste Zweedse thrillerschrijfsters.
  • Oordeel redactie: Nog niet gelezen
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Frederik baas Dagboek uit de rivier Recensie Nederlandse thrillerDagboek uit de rivier

• Schrijver: Frederik Baas  (Nederland)
  • Soort boek: literaire thriller, Nederlandse thriller
  • Verschenen: 15 februari 2017
  • Omvang:
  • Prijs: € 17,99 / € 9,99
  • Recensie thriller: Dagboek uit de rivier van de Nederlandse schrijver Frederik Baas leest als een kort verhaal. Misschien komt dat door de kleine bladspiegel van een e-boek. Ik moest wennen aan de korte zinnen. Het lijkt wel of de schrijver heel veel informatie kwijt wil en daardoor is het een beetje hijgerig. Dat komt ten goede aan de gejaagde sfeer van deze Nederlandse thriller…lees verder >
  • Oordeel: +++++ (uitstekend) Lia Sluijs

Cilla & Rolf Börjlind - Wiegelied Recensie BoekWiegelied

• Schrijvers: Cilla  ♀ & Rolf ♂ Börjlind (Zweden)
  • Soort boek: literaire thriller, politieroman
  • Origineel: Sov du lilla videung (2016)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschijnt: 14 februari 2017
  • Omvang: 352 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook / Luisterboek
  • Prijs: € 19,99 / € 9,99 / € 19,99
  • Recensie thrillerHet Zweedse schrijversduo Cilla & Rolf Börjlind heeft met Wiegelied een spannende en uitstekende Zweedse thriller geschreven. Het vierde deel in de reeks boeken met Olivia Rönning en Tom Stilton in de hoofdrol, kun je plaatsen in de traditie van sociaal geëngageerde misdaadromans waarmee Maj Sjöwall en Per Wahlöö eind jaren zestig en begin jaren zeventig de Zweedse thriller internationaal op de kaart zetten. Actuele thema’s als de vraagstukken rond vluchtelingen, armoede, drugs, handel in organen en de internationale misdaad zijn in Wiegelied op een zeer kundige wijze in het verhaal verweven…lees verder >
  • Oordeel: +++++ (uitstekend) Theo Jordaan

Jean Echenoz De spionne Roman 2017De spionne

• Schrijver: Jean Echenoz ♂ (Frankrijk)
  • Genre: avonturenroman, spionageroman
  • Origineel: Envoyée spéciale (2016)
  • Nederlandse vertaling: Jan Pieter van der Sterre, Reintje Ghoos
  • Uitgever: De Geus
  • Verschijnt: 28 februari 2017
  • Omvang; 256 pagina’s
  • Prijs: € 18,99 / € 10,99
  • Recensie boek: De spionne de laatste roman van de Franse schrijver Jean Echenoz die in het Nederlands is vertaald bevat alle wat je van een serieuze spionageroman mag verwachten. Intriges, complotten, achtervolgingen, seks en zelfs een afgehakt vingerkootje komen voorbij. Maar schijn bedriegt. Jean Echenoz heeft van de spionne een bij tijd en wijlen dolkomisch boek gemaakt…lees verder >
  • Waardering: +++++ (zeer goed) Theo Jordaan

Felix Francis Beschadigd RecensieBeschadigd

• Schrijver: Felix Francis  (Engeland)
  • Soort boek: detective, misdaadroman
  • Origineel: Damage (2014)
  • Nederlandse vertaling: Waldemar Noë
  • Uitgever: Uitgeverij Q
  • Verschenen: 14 februari 2017
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Detective Jeff Hinkley doet onderzoek naar een dubieuze trainer in de rensport. Als hij de verdachte stiekem achtervolgt, is hij getuige van een gruwelijke moord. Het motief is niet duidelijk. Het zou iets te maken kunnen hebben met de reden dat hij de opdracht had gekregen om de trainer te volgen: de trainer was geroyeerd omdat zijn paarden positief waren getest op illegale middelen.  Meer en meer paarden worden positief bevonden bij dopingtests. Een anonieme chanteur meldt dat als niet aan zijn eisen wordt voldaan, hij de integriteit van de rensport zal vernietigen. Om te voorkomen dat de sport te veel beschadigd raakt, zal Jeff de dader zo gauw mogelijk op moeten sporen. De dader blijkt echter over lijken te willen gaan.

Jane Harper De droogte Recensie Australische thrillerDe droogte

• Schrijfster: Jane Harper ♀ (Australië)
  • Soort boek: literaire thriller, misdaadroman
  • Origineel: The Dry (2016)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: A.W. Bruna Uitgevers
  • Verschijnt: 7 februari 2017
  • Omvang: 336 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 13,99
  • Recensie boek: Aaron Falk gaat terug naar zijn geboortedorp Kiewarra in Australië voor de begrafenis van zijn vroegere vriend Luke. Bij Luke heeft zich een familiedrama afgespeeld. Falk is niet erg welkom in het stadje. Jaren geleden is hij samen met zijn vader het stadje ontvlucht omdat Falk in verband werd gebracht met de dood van zijn toenmalige vriendin Ellie Deacon. Falk is van plan om na de begrafenis direct weer te vertrekken. De ouders van Luke vragen hem echter om even te blijven en wat onderzoek te doen naar de dood van hun zoon…lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend) Danielle van der Hoeven

Corine Hartman Sluipend Gif RecensieSluipend gif

• Schrijfster: Corine Hartman ♀ (Nederland)
  • Uitgever: Cargo
  • Verschijnt: 23 februari 2017
  • Omvang: 304 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Een treffende, realistische thriller, geïnspireerd op een waargebeurd familiedrama. Ach, overal is wel eens wat. Jacqueline houdt van haar echtgenoot, al intimideert en manipuleert hij haar steeds vaker. Het ligt vast ook aan haar, want voor de buitenwereld is hij altijd heel voorkomend. Charmant zelfs. Straks zal het weer beter gaan: de zorg voor haar manisch-depressieve moeder slokte veel tijd op en Gijs heeft zijn ontslag nog niet verwerkt. Ze moet geduld hebben. En eigenlijk hebben ze het toch goed samen? Maar zo simpel is het niet. Integendeel. Met de daad van een Franse naamgenote in gedachten, ziet Jacqueline uiteindelijk nog maar één uitweg. Hij moet dood.

Roel Janssen Alles verloren Recensie ThrillerAlles verloren

• Schrijver: Roel Janssen  (Nederland)
  • Soort thriller: actuele thriller, politieke thriller
  • Uitgever: Cargo
  • Verschijnt: 28 februari 2017
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud thriller: Zeilster Tessa Insinger en fotograaf Mortimer Davies varen naar de Griekse eilanden en langs de Turkse kust voor een reportage over vluchtelingen die er alles voor over hebben Europa te bereiken. Op zee redden ze een drenkeling uit een omgeslagen rubberboot: een Syrisch meisje. Ze is de enige overlevende van de ramp die zich heeft afgespeeld. Tessa en Mortimer besluiten te achterhalen wat er met het meisje is gebeurd…lees verder >

Lars Kepler Jager Recensie Zweedse ThrillerJager

• Schrijvers: Lars Kepler ♀  (Zweden)
  • Soort boek: misdaadromen, thriller
  • Origineel: Kaninjägaren (2016)
  • Nederlandse vertaling: Jasper Popma
  • Uitgever: Cargo
  • Verschenen: 7 februari 2017
  • Omvang: 520 pagina’s
  • Prijs: € 22,50 / € 12,99
  • Inhoud thriller: Begin maar vast met rennen. Joona Linna is terug! Na twee jaar te hebben doorgebracht in een van de best beveiligde gevangenissen van Zweden, wordt Joona Linna benaderd voor een geheime opdracht. Saga Bauer heeft hem nodig voor een onderzoek waarin de politie volledig vastloopt. Een mysterieuze moordenaar lijkt willekeurig slachtoffers te maken; het enige wat hen verbindt is het kinderliedje dat ze horen voor de moordenaar toeslaat. Ondertussen verheugt celebrity-chef Rex Müller zich erop dat zijn zoon voor het eerst bij hem zal komen logeren. Zijn plezier wordt echter overschaduwd doordat Rex plotseling zelf verdachte wordt in het moordonderzoek. Maar dan ontvangt hij een telefoontje waarbij het kinderliedje ook voor hem wordt afgespeeld.

Andy McNab Koud Bloed Recensie Nick Stone ThrillerKoud bloed

Nick Stone-Thriller

• Schrijver: Andy McNab  (Engeland)
  • Soort boek: actiethriller
  • Origineel: Cold Blood (2016)
  • Nederlandse vertaling: Jolanda te Lindert
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschenen: 14 februari 2017
  • Prijs: € 19,99
  • Recensie boek: Spitsbergen en het Noordpoolijs zijn een uitstekende plekken om een actiethriller te situeren. Ontberingen door de extreme kou, ijsberen en mannen die veel te veel drinken, zodra je Spitsbergen betreedt. Het gebied is het werkterrein van verschillen grootmachten die in een van de meest afgelegen en onherbergzame gebieden op aarde een machtsstrijd uitvechten over de voorraden van gas en olie die zich in de bodem van de Noordelijke zeeën bevindt. Andy McNacb laat de hoofdpersoon uit zijn reeks actiethrillers Nick Stone een expeditie begeleiden van een aantal oorlogsveteranen die een expeditie ondernemen naar de Noordpool …lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (zeer goed) Theo Jordaan

Jet van Vuuren Papadag RecensiePapadag

• Schrijfster: Jet van Vuuren ♀ (Zweden)
  • Soort boek: Nederlandse thriller, psychologische thriller
  • Uitgever: Karakter Uitgevers
  • Verschenen: 15 februari 2017
  • Prijs: € 15,00 / € 7,25
  • Inhoud boek: Heleen is single, woont in Weesp en lijdt aan een vorm van vroege dementie. Als haar thuishulp wegvalt door bezuinigingen, wordt er een beroep gedaan op haar enige dochter Maud. In overleg met haar man Erik, laat Maud haar gezin en hun bedrijf op Walcheren achter om tijdelijk haar intrek te nemen op een flatje in de buurt van haar moeder, Heleen. Wat echter niemand weet, is dat Maud niet alleen om nobele redenen mantelzorg verleent aan haar moeder, maar uit bittere noodzaak. Maud wordt namelijk via Facebook gestalkt en gechanteerd. Iemand uit Heleens verleden zegt te weten dat Heleen ooit haar bloedeigen zus – de tante van Maud – heeft vermoord. En volgens deze stalker zijn er meer zaken die het daglicht niet kunnen verdragen en Maud en haar gezin kunnen ontwrichten.
  • …Meer Informatie Recensie en Bestellen >

Joby Warrick Driedubbelspion RecensieDriedubbelspion

Hoe een Al-Qaidamol de CIA infiltreerde

• Schrijver: Joby Warrick  (Verenigde Staten)
  • Soort boek: non-fictie, real crima spionage boek
  • Origineel: The Triple Agent
  • Nederlandse vertaling: René van Veen
  • Uitgever: Uitgeverij Q
  • Verschijnt: 28 februari 2017
  • Prijs: € 19,99 / € 11,9
  • Inhoud boek: In 2009 rekruteerden de CIA en de Jordaanse inlichtingendienst een belangrijke spion: een Jordanees die toegang heeft tot de top van Al-Qaida. Hij stuurt onthullende informatie aan de CIA. Er wordt een geheime basis in Afghanistan opgetuigd en een ontmoeting gepland. Wanneer de mol arriveert, blaast hij volkomen onverwacht zichzelf op. Zeven CIA-medewerkers komen daarbij om het leven, een van de grootste klappen die de dienst ooit te verwerken kreeg. De dubbelspion bleek een driedubbelspion te zijn. Driedubbelspion is een razendspannend, informatief en onthullend boek. Warrick baseert zich op teksten en videoboodschappen van de zelfmoordenaar, en sprak met diens familie en de families van de slachtoffers. Zijn verhaal geeft een unieke inkijk in de wereld van contraspionage, het droneprogramma en hoe beslissingen in Washington worden genomen.

Schaduw

• Schrijver: Mirko Zilahy  (Italië)
  • Soort thriller: Italiaanse thriller misdaardroman,
  • Origineel: È così che si uccide (4 januari 2016)
  • Nederlandse vertaling: Aniek Njiokiktjien
  • Uitgever: Xander Uitgevers
  • Verschenen: 15 februari 2017
  • Omvang: 381 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 9,99
  • Inhoud boek; Een gruwelijk decor: de vergeten, in schaduw gehulde rafelrand van Rome, die glinstert van regen én bloed. Drie moorden in drie dagen. De lijken verwond met de precisie van een chirurg. De moordenaar bekend als ‘De Schaduw’. Zijn motief? Mysterieus. Zijn werkwijze? Nog curieuzer. Maar één man is in staat dit geheim te ontrafelen: commandant Enrici Mancini. Gebukt onder het verlies van zijn vrouw, neemt hij de opdracht met grote tegenzin aan. Eén ding is direct duidelijk: niets berust op toeval. Ieder spoor is een sleutel naar een volgende hint. Het grotere plan? Persoonlijker dan Macini ooit had kunnen denken.