Bart Van Loo – Stoute schoenen

Bart Van Loo Stoute schoenen recensie en informatie reisboek in de voetsporen van de Bourgondiërs. Op 4 september 2024 verschijnt bij uitgeverij De Bezige Bij het nieuwe boek van Bart Van Loo over de Bourgondiers. Hier lees je informatie over de inhoud van het boek, de schrijver en over de uitgave.

Bart Van Loo Stoute schoenen recensie

Als er in de media een boekbespreking of recensie verschijnt van Stoute schoenen, In de voetsporen van de Bourgondiërs, geschreven door Bart Van Loo dan besteden we er op deze pagina aandacht aan.

Bart Van Loo Stoute schoenen

Stoute schoenen

In de voetsporen van de Bourgondiërs

• Auteur: Bart Van Loo (België)
  • Soort boek: reisboek, geschiedenisboek
  • Uitgever: De Bezige Bij
  • Verschijnt: 3 september 2024
  • Omvang: 800 pagina’s
  • Uitgave: gebonden boek / ebook
  • Prijs: € 45,00

Flaptekst nieuw boek van Bart Van Loo over de Bourgondiërs

Na zijn internationaal geprezen bestseller De Bourgondiërs maakt Bart Van Loo een nooit eerder ondernomen tijdreis naar het decor van ons ontstaansverhaal. Speurend naar eeuwenoude ruïnes en kastelen, objecten en kunstwerken, reisroutes en slagvelden slalomt hij door de Lage Landen. Tussen Brugge en Bergen op Zoom, Gent en Gouda, Namen en Nijmegen componeert Van Loo een alternatieve oergeschiedenis van onze gewesten, die meer is dan het verhaal van Holland en Vlaanderen alleen. Vervolgens trekt hij door Frankrijk, Zwitserland en natuurlijk de Bourgogne zelf en wordt duidelijk dat dit epos ook Europese geschiedenis van de bovenste plank is.

Door de late middeleeuwen letterlijk aan te raken blaast Van Loo ons verre verleden meer dan ooit nieuw leven in. Stoute schoenen vormt het prachtige sluitstuk van zijn monumentale Bourgondische diptiek die begon met De Bourgondiërs, een bijna 1500 pagina’s tellend tweeluik waarin hij even wervelend als gedetailleerd uit de doeken doet hoe in onze contreien aan het einde van de middeleeuwen uit verbrokkeling een vorm van eenheid ontstond.

Bijpassende boeken