Monsterdieren Boek Tentoonstelling Recensie

Monsterdieren Boek Recensie Tentoonstelling Informatie

Van zaterdag 10 februari 2018 tot en met zondag 10 juni 2018 kan in het Teylers Museum in Haarlem de tentoonstelling Monsterdieren bezocht worden. Het bijbehorende boek, Monsterdieren fabels & feiten is trouwens ook interessant om te lezen als je de tentoonstelling nog niet bezocht hebt. Nadat de redactie het boek gelezen heeft en de tentoonstelling bezocht kun je hier de Monsterdieren boek recensie tentoonstelling lezen. Informatie over het boek en de tentoonstelling is uiteraard al wel te vinden op deze pagina.

Leuke en speelse tentoonstelling met een prachtig boek

Monsterdieren is een leuke en speelse tentoonstelling in het Teylers Museum in Haarlem dat behoort tot de mooiste musea van Nederland. De tentoonstelling en het bijbehorende boek besteden aandacht aan monsterachtige dieren. Het betreft bijzondere dieren die zowel tot het rijk der fabelen behoren als, verrassend genoeg, leven of geleefd hebben. Vooral onze oceanen bevatten dieren waarvan je in eerste instantie niet zal geloven dat ze bestaan zoals de indrukwekkend langen riemvis die ook nog eens een zeer bijzondere verschijning heeft. Monsterdieren geeft een leuk overzicht van bijzondere dieren uit de menselijke fantasie en de echte natuur. Alhoewel het een aardige tentoonstelling is die een leuk inzicht verschaft, wordt de verwachting niet helemaal vervuld. Het bijbehorende boek dat, uitgegeven door Uitgeverij Rubinstein, is zeer informatief en prachtig geïllustreerd en vult de tentoonstelling op een uitstekende wijze aan. Het boek is zo mooi dat als je dit eerst hebt gelezen, de echter tentoonstelling een klein beetje tegenvalt. De tentoonstelling Monsterdieren is gewaardeerd met ★★★★★ (zeer goed) en het boek Monsterdieren is gewaardeerd met ★★★ (uitstekend). Monsterdieren is trouwens wel een prima gelegenheid om het prachtige Teylers Museum te bezoeken! En, als het enigszins kan, probeer dan de theatrale tour van het Lorenz Lab mee te nemen. Dat is erg een leuke ervaring.

Recensie: Theo Jordaan

JET BAKELS & ANNE-MARIE BOER – MONSTERDIEREN
Fabels & feiten

– Titel: Monsterdieren
– Schrijvers: Jet Bakels, Anne-Marie de Boer (Nederland)
– Soort boek: dierenboek, non-fictie boek, tentoonstellingsboek
– Uitgever: Rubinstein
– Verschenen: 12 februari 2018
– Omvang: 94 pagina’s (rijk geïllustreerd)
– Uitgave: Gebonden Boek
– Prijs: € 17,99
– Waardering tentoonstelling: ★★★★★ (zeer goed)
– Waardering boek: ★★★ (uitstekend)

Inhoud Monsterdieren Boek

Hét boek bij de expositie – Jet Bakels en Anne-Marie Boer verzamelden feiten, volksverhalen en mythes over vermeende monsters. Ze gaan op zoek naar de feiten en de fabels achter de Yeti, Nessie, de Kraken en Bigfoot, over hoe we waarnemen en hoe wetenschap werkt. Waarom zijn speurders, wetenschappers, kunstenaars, kinderen en volwassenen al generaties lang geboeid door wereldberoemde beesten als Yeti en Nessie. Bestaan ze echt?

MONSTERDIEREN TENTOONSTELLING – TEYLERS MUSEUM

Start: zaterdag 10 februari 2018
Einde: zondag 10 juni 2018