Tom van Hulsen FC Londen Recensie Boek over voetbal in Londen

In de afgelopen maanden zijn er twee lezenswaardige boeken verschenen over het voetbal in Londen. Niet vreemd want Londen kun je gerust de voetbalhoofdstad van de wereld noemen. De stad heeft in 2017 dertien profclubs binnen haar grenzen en geen enkele andere stad ter wereld komt maar in de buurt van deze aantallen. Beroemde topclubs als Chelsea, Arsenal en Tottenham Hotspur. Maar ook roemruchte clubs als Crystal Palace, Queens Park Rangers en West Ham United hebben een stadion in de Engelse hoofdstad. En dan is er nog legendarische Wembley Stadium waar heel wat voetbalgeschiedenis en, niet te vergeten, muziekgeschiedenis is geschreven.

Een aanstekelijke rondgang langs alle voetbalstadions in Londen
Tom van Hulsen die zich al jaren als journalist en en liefhebber bezighoudt met het Engelse voetbal heeft met FC Londen een leuke en lekker leesbare voetbalreisgids van Londen geschreven. Hij maakt een rondgang langs alle voetbalclubs, -stadions en andere locaties in Londen die op de een of andere manier met voetbal te maken hebben. Hij vertelt op een aanstekelijke manier over de geschiedenis van de Londense clubs en stadions, belangrijke spelers die de stad heeft en en passant neemt hij ook nog wat andere bezienswaardigheden mee. Leuk is dat je het boek van begin tot eind kunt lezen. Het is een reisboek en reisgids ineen. FC Londen biedt een leuk inkijkje in het voetbal van Londen staat vol met anekdotes. Fijn is ook dat Ton van Hulsen goed en prettig schrijft. Al met al is FC Londen een geslaagde reisgids die je kunt gebruiken om Londen eens aan de hand van het thema voetbal te bezoeken. Ton van Hulsen – FC Londen wordt gewaardeerd met +++ (zeer goed).

Recensie van: Theo Jordaan

TIP: Combineer FC Londen met Matchday! van Paul Baaijens
Paul Baaijens is gek op het Engels voetbal en dan vooral over de beleving van het voetbal in Londen. De Engelse hoofdstad is de stad met de meeste professionele voetbalclubs ter wereld en heeft hierdoor ook een zeer groot aantal voetbalstadions. Na een bezoek aan een Engelse voetbalwedstrijd samen met zijn vader raakt Paul Baaijens definitief in de greep van het voetbal in Engeland en in Londen in het bijzonder. Hij bezoekt alle stadions van de voetbalclubs die spelen in één van de vier prof-clubs in de metropool Londen en doet hiervan verslag in Matchday! In Matchday ligt de focus meer op de wereld van de Londense voetbalsupporters…lees verder >

TOM VAN HULSEN – FC LONDEN
Een rondleiding door de voetbalhoofdstad van de wereld
– Titel: FC Londen
– Schrijver: Tom van Hulsen ♂ (Nederland)
– Soort boek: boek over voetbal in Londen, Londen reisgids
– Uitgever: De Kring
– Verschenen: 30 maart 2017
– Omvang: 320 pagina’s
– Prijs: € 18,50 / € 10,00
– Waardering: +++ (zeer goed) Theo Jordaan

Flaptekst Tom van Hulsen – FC Londen
Unieke rondgang door Londen aan de hand van smakelijke voetbalverhalen. Londen is zonder concurrentie de voetbalhoofdstad van de wereld. Anno 2017 telt de metropool liefst dertien profclubs, waarvan er vijf in de Premier League spelen. Wie van voetbalcultuur houdt, kan niet om Londen heen. Van Chelsea tot Charlton en van Wembley tot Wimbledon: iedere club en ieder stadion heeft zijn eigen romantiek. Dit is een voetbalreisgids voor Londen, aan de hand van vele verhalen en gedetailleerde routebeschrijvingen. Dit boek is een avontuur. Een reis langs alle clubs en accommodaties, maar ook een reis door de tijd, terug naar de oorsprong van het voetbal. Een tocht langs memorabele wedstrijden, legendarische spelers, woonhuizen van beroemdheden en toeristische plekken die een link hebben met the beautiful game. Want in de voetbalhoofdstad van de wereld, waar ruim 8,5 miljoen inwoners en tienduizenden toeristen dagelijks hun weg proberen te vinden, is alles met elkaar verbonden.
Recensie en oordeel: Nog niet gelezen door de redactie