Jean Hall Adem Recensie Boek over Ademhaling en Yoga

Wat een leuk, toegankelijk en praktisch boekje over adem heeft de Engelse yogadocente Jean Hall geschreven met Adem – eenvoudige ademhalingstechnieken voor een rustiger en gelukkiger leven. Als zangeres/zangdocente en gediplomeerd ademcoach ben ik heel blij met dit boekje over de ademhaling op mijn bureau. Het boekje ziet er om te beginnen heel aantrekkelijk uit: met een harde kaft, een praktisch klein formaat een rustige vormgeving, kleuren en lettertype.

Leuk, toegankelijk en praktisch boekje over adem
Jean Hall legt kort en bondig uit wat de voordelen van bewust ademhalen zijn. Ze besteedt aandacht aan de techniek van het ademen en het belang van een goede houding: adem en lichaam zijn immers niet los van elkaar te zien. Wat ik dan ook heel sterk vind aan dit boekje is dat het lichaamsbewustzijn en bewegingen van yoga en de ademhaling worden gecombineerd.

Het boekje staat vol met goed uitgelegde oefeningen over adembewustzijn, voor een betere houding en een soepeler lichaam, die helpen om de adem te openen. Verder staan er verschillende ademtechnieken, zoals de vuur- en de oceaanademhaling duidelijk en stapsgewijs in uitgelegd. Tenslotte deelt ze nog een aantal bewegingsoefeningen die op de adem geïnspireerd zijn. Echt een heel fijn boekje, waar iedereen die geïnteresseerd is in bewuste ademhaling en meer levensenergie direct thuis mee aan de slag kan. Jean Hall – Adem wordt beoordeeld met +++ (zeer goed).

JEAN HALL – ADEM INFORMATIE
– Titel: Adem
– Schrijfster: Jean Hall (Engeland)
– Soort boek: ademhalingsoefeningen en yoga
– Nederlandse vertaling: Ria de Koning
– Uitgever: Het Spectrum
– Verschenen: 6 maart 2017
– Omvang: 144 pagina’s (met afbeeldingen)
– Uitgave: Gebonden Boek
– Prijs: € 12,50
– Oordeel redactie: +++ (zeer goed) Monique van der Hoeven

Flaptekst en inhoud Jean Hall Adem
Onze adem is de graadmeter van onze gemoedstoestand. Een adem kan stokken en versnellen. Het kalmeert en een zucht geeft lucht. Stilstaan bij je ademhaling kan meditatief zijn maar ook helpen bij het nemen van beslissingen op basis van het gevoel. Stress kun je verlichten door een goede buikademhaling en op regelmatige wijze ademhalen, is goed voor je hart. In dit handzame boekje staan twintig gemakkelijke ademoefeningen gebaseerd op yoga. Om een drukke dag of spannend gesprek op je werk beter aan te kunnen, bewuster stil te staan of elke dag meer ontspannen aan je dag te beginnen. Het helpt je: – meer energie te krijgen – beter te slapen – rustiger te worden – spanning los te laten

Boeken over Levenskunst
Boekrecensies Maart 2017