Cees Nooteboom – Venetië Recensie ∗∗∗∗∗ Boek over Venetië

Cees Nooteboom Venetië Recensie Boek over Venetië Waardering en Informatie. Op 7 maart 2019 is bij Uitgeverij De Bezige het boek met reisverhalen over Venetië van Cees Nooteboom verschenen. Op deze pagina kun je de Cees Nooteboom Venetië recensie waardering en informatie over de inhoud van het boek lezen.

Cees Nooteboom Venetië Recensie en Informatie

Venetië is een stad die al eeuwenlang tot de verbeelding spreekt. Gelegen in een van oorsprong nauwelijks toegankelijk moerasgebied is er in de loop van de eeuwen een stad ontstaan die zijn weerga niet kent. Een stad, boordevol met cultureel erfgoed en de grootste kunstschatten. Maar ook een stad die in de afgelopen decennia onder de voet is gelopen doorvele miljoenen toeristen. Een stad ook waar steeds minder gewoond wordt.

Cees Nooteboom Venetië Recensie

Cees Nooteboom bezoekt al zo’n vijftig jaar met grote regelmaat Venetië. En in dit periode is hij geascineerd geraakt door de rijke geschiedenis en de kunstschatten die er te vinden zijn. In zijn nieuwe reisboek Venetië. De leeuw, de stad en het water schrijft hij over zijn liefde voor deze bijzondere stad. Hij neemt de lezer op zijn bekende en erudiete wijze mee tijdens de vele ontdekkingstochten die hij in de afgelopen decennia in de stad heeft gemaakt. Hij verhaalt de kerken, tot de vele prachtige schilderijen en andere kunstschatten die te te bewonderen zijn, over de rijke geschiedenis, de bewoners van de stad en de vele kunstenaars en schrijvers waarvoor Venetië, net als voor Nooteboom, een soort van muze is.

Rijk aan mooie andekdotes, wetenswaardigheden en boeiende waarnemingen

Met Venetië bewijst Cees Nooteboom eens te meer dat hij één van de allerbeste Nederlandse reisschrijvers is. Het boek is rijk aan anekdotes, culturele ontdekkingen en zuigt meer deze door toeristen geteisterde stad in. Voor zowel de regelmatige bezoeker, als voor de lezer die de stad nog nooit bezocht heeft, is het boek Venetië een ware ontdekkingstocht. Rijk aan anekdotes, wetenswaardigheden en boeiende waarneming, en de verzorgde stijl van Cees Nooteboom, biedt het boek een aantal uren heerlijk leesplezier. Bovendien voegen de mooie foto’s van fotografe Simone Sassen nog een extra dimenstie toe. Cees Nooteboom – Venetië is gewaardeerd met de maximale ∗∗∗∗∗ (uitmuntend).

Cees Nooteboom – Venetië

De stad, de leeuw en het water

• Titel: Venetië
  • Schrijver: Cees Nooteboom (Nederland)
  • Foto’s: Simone Sassen
  • Soort boek: Venetië reisverhalen
  • Uitgever: De Bezige Bij
  • Verschenen: 7 maart 2019
  • Omvang; 270 pagina’s
  • Tags: Venetië
  • Waardering redactie:  ∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

Uitgaves van Venetië

Inhoud Cees Nooteboom – Venetië

Je leert een stad pas echt kennen als je in de straten en stegen ervan verdwaalt. Venetië, met al haar verstopte hoeken en gesloten poorten, omringd door de ontelbare lagunes, is gemaakt om de weg in kwijt te raken. Maar, zo weet de echte reiziger: de weg kwijtraken betekent het vinden van het mooiste wat een plek te bieden heeft. Cees Nooteboom is zo’n echte reiziger. Hij zoekt zijn weg langs gebeeldhouwde bogen en dobberende gondels en neemt de lezer mee achter het toeristische masker van de stad van het water. Vanaf de voorplecht van een vaporetto laat hij leven en kunst aan zich voorbijglijden.  Zijn eerste indruk van Venetië publiceerde Nooteboom begin jaren tachtig, vele mijmeringen volgden. Dit voorjaar bezocht hij zijn geliefde stad opnieuw en besefte eens te meer dat in Venetië de verhalen nooit ophouden.