Gerrit Jan Zwier Op de Schotse toer Recensie

Gerrit Jan Zwier Op de Schotse toer Recensie Waardering en Informatie. In maart 2018 is het nieuwe boek van Gerrit Jan Zwier Op de Schotse toer met reisverhalen over Schotland verschenen bij Uitgeverij Atlas Contact. Op deze pagina kun je de Gerrit Jan Zwier Op de Schotse toer recensie waardering en informatie over de inhoud van het boek lezen.

Gerrit Jan Zwier is één van de meest productieve schrijvers van reisverhalen in Nederland. Hij heeft een duidelijke voorliefde voor de wat koudere windstreken, landen en gebieden met een weerbarstig klimaat. In Op de Schotse toer is een aantal reisverhalen over Schotland gebundeld die hij heeft gemaakt met meerdere reisgenoten.

Humorvol wandelend door het weerbarstige Schotland

In de voetsporen van bekende Engelse en Schotse schijvers als Walter Scott en Gavin Maxwell trekt, meestal wandelend, door verschillende gebieden in Schotland. Gerrit Jan Zwier is een reisschrijver van de oude stempel. Hij maakt prachtige sfeertekeningen, lardeert zijn verhalen met kennis over de schrijvers die hij op een aansprekende manier over het voetlicht brengt. De beschrijvingen van de mensen die tijdens de reizen ontmoet worden zorgen vaak voor een glimlach. De beschrijving van zijn laatste reisgenote waarmee hij het westen van Schotland en het eiland Mull bezoekt zijn ronduit komisch. Dit komt vooral doordat het niet goed botert tussen de reisgenoten.

Een zeer ervaren en vakkundige reisschrijver aan het woord

Gerrit Jan Zwier weet in Op de Schotse toer aanstekelijk te schrijven over zijn Schotse reizen en belevenissen. Je wandelt als het ware mee met de schrijver. Hier is een zeer ervaren en vakkundige reisschrijver aan het woord. Zijn reisboeken stellen eigenlijk nooit teleur. Als je houdt van zijn manier van vertellen en schrijven dan zul je ook weer veel plezier beleven aan Op de Schotse toer. In het boek is ook een aantal mooie foto’s opgenomen die de verhalen goed illustreren. Voor de liefhebber; in het najaar staat er een boek van Gerrit Jan Zwier met Ierse reisverhalen op stapel. Het heeft als titel Vijftig tinten groen. Langs de Ierse westkust, gekregen. Gerrit Jan Zwier Op de Schotse toer is gewaardeerd met ★★★ (uitstekend).

Gerrit Jan Zwier – Op de Schotse toer

Reisverhalen over Schotland

• Titel: Op de Schotse toer