Guillaume Musso Een appartement in Parijs Recensie

Guillaume Musso Een appartement in Parijs Recensie Waardering en Informatie. In mei 2018 is de nieuwe thriller van de Franse schrijver Guillaume Musso Een appartement in Parijs veschenen bij Uitgeverij A.W. Bruna.  Op deze pagina kun je de Guillaume Musso Een appartement in Parijs recensie en waardering lezen. Ook wordt er aandacht besteed aan reviews, recensies en waardering door anderen. Informatie over Een appartement in Parijs, inclusief de inhoud is ook te lezen op deze pagina.

Madeleine is een voormalige Franse politievrouw die heeft gewerkt in Amerika en de afgelopen jaren in Engeland heeft gewoond. Ze heeft een appartement gereserveerd in Parijs in de aanloop naar de kerstdagen. Bij aankomst in het appartement blijkt er een dubbele boeking te zijn. De wereldberoemde en beruchte toneelschrijver Gaspard blijkt het zelfde appartement te hebben geboekt. Als de twee elkaar voor de eerste keer ontmoeten zorgt dit gelijk voor een botsing van persoonlijkheden. Beiden zijn  ego-centrische individuen die zich weinig gelegen laten liggen aan anderen en hun omgeving.

Twee ego-centrische hoofdpersonen veroordeeld tot een spannende zoektocht

Echter al snel blijkt dat ze zijn ondergebracht in de het huis van de overleden Amerikaanse schilder Sean Lorenz. Eigenlijk is alles nog zoals het was toen hij nog leefde. Zowel Madeleine als Gaspard krijgen al snel het verhaal te horen van zijn tragische dood en de moord op zijn zoontje. Beide raken gefascineerd door het werk van Lorenz en zijn tragische lot. Als er ook nog blijkt dat zijn drie laatste schilderijen verdwenen zijn, besluiten Madeleine en Gaspard, ondank de weerstand naar elkaar, op zoek te gaan naar de schilderijen en het verhaal van de moord op het zoontje van Sean Lorenz te gaan onderzoeken. De fascinerende zoektocht brengt hun langs personen die Lorenz na hebben gestaan en zorgt ervoor dat beide geconfronteerd worden met hun eigen verleden en onhebbelijkheden.

Een fascinerend verhaal, uitstekende plotwendingen en een verrassende ontknoping

Guillaime Musso heeft een spannende en stijlvolle thriller geschreven die vanaf het eerste moment boeit. Een appartement in Parijs is de proeve van bekwaamheid van een thrillerschrijver die tot volle wasdom is gekomen. Originele hoofdpersonen, een fascinerend verhaal, plotwendingen die nergens geforceerd werken en een verrassende ontknoping zorgen voor een thriller die meer dan lezenswaardig is. Guillaime Musso – Een appartement in Parijs is gewaardeerd met de maximale ★★★★★ (uitmuntend).

Guillaume Musso – Een appartement in Parijs

• Titel: Een appartement in Parijs
  • Schrijver: Guillaume Musso (Frankrijk)