Ilona de Lange – Help een klas zonder meester

Ilona de Lange Help een klas zonder meester recensie en informatie nieuw kinderboek. Op 17 februari 2021 verschijnt bij Uitgeverij Leopold het nieuwe kinderboek voor 9+ jaar van Ilona de Lange en met tekeningen van Hanne Snel.

Ilona de Lange Help! een klas zonder meester recensie en informatie

Als de redactie het boek , kun je op de pagina de recensie en waardering vinden van het kinderboek Help! een klas zonder meester. Het boek is geschreven door Ilona de Lange. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van dit kinderboek van de Nederlandse kinderboekenschrijfster Ilona de Lange en geïllustreerd door Hanne Snel.

Ilona de Lange weet te raken, zonder vals sentiment

Op een middag vertelt meester Pieter doodleuk dat hij gaat les geven op een andere school. Sam schrikt zich rot, eindelijk was er een meester die hem begreep, en nu gaat hij weg! Het is ook nog eens super moeilijk om een nieuwe meester of juf te vinden. Als er niet snel iemand komt om ze les te geven, wordt groep acht uit elkaar gehaald. Dat wil Sam al helemaal niet. Hij verzint samen met zijn klasgenoten een plan om de perfecte meester of juf te vinden!

Ilona de Lange Help een klas zonder meester Recensie

Help! Een klas zonder meester is een aantrekkelijk verhaal dat veel kinderen zal aanspreken. Iedereen kent wel zo’n favoriete juf of meester door wie school echt leuk wordt, die net even anders dan de anderen is. Wat ik mooi vind aan het boek, is dat het meer is dan alleen maar een gek plan om een nieuwe juf of meester te vinden. De thuissituatie van Sam is niet makkelijk en dat brengt Ilona de Lange heel subtiel en mooi naar voren, zonder vals sentiment. Hierdoor weet ze je te raken, en sluit je Sam in je hart. Ook stelt ze het lerarentekort op een goede manier aan de kaak. Dit alles met ontzettend veel humor. De tekeningen maken het verhaal levend, ze sluiten perfect aan bij de schrijfstijl van De Lange. Niks te veel, precies raak.

Je hoeft niet perfect te zijn om de moeite waard te zijn

Help! Een klas zonder meester is een boek over vriendschap, hoop en creatief durven zijn. Maar ook, dat je niet perfect hoeft te zijn om toch de moeite waard te zijn. Dat je juist als jezelf ook iets bij te dragen hebt. Ilona de Lange heeft een grappig boek vol humor geschreven, met nét dat beetje extra diepgang, wat het nog interessanter maakt. Het boek is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Help! een klas zonder meester

• Schrijfster: Ilona de Lange (Nederland)
  • Tekeningen: Hanne Snel
  • Soort boek: kinderboek
  • Leeftijd: 9+ jaar
  • Uitgever: Leopold
  • Verschijnt: 17 februari 2021
  • Omvang: 160 pagina’s
  • Boek bestellen bij: Bol / Boekhandel

Flaptekst van het nieuwe kinderboek van Ilona de Lange

Sam baalt: de allerleukste meester die hij ooit heeft meester gehad, gaat weg. En de school kan niet zomaar een nieuwe juf of meester vinden. Als er niet snel een oplossing komt, worden de kinderen uit zijn klas over verschillende klassen verdeeld. Dat laat Sam niet gebeuren. Samen met zijn vrienden bedenkt hij een plan. Een Meesterplan!

Ilona de Lange

Vanaf het moment dat Ilona kon schrijven, knutselde ze al zelf boekjes in elkaar. In het dagelijks leven werkt Ilona als communicatieadviseur en tussendoor schrijft ze. In de trein, in de tuin, en soms zelfs in bad!

In 2019 debuteerde Ilona met Miljonairskind – Het geheim van het onderhuis. Haar ideeën blijven stromen. In Help! Een klas zonder meester maakt Ilona van een actueel thema (het lerarentekort) een vrolijk en spannend avontuur.

Hanne Snel

Hanne Snel (1990) hield als kind al van tekenen. Na een studie Spaanse Taal en Cultuur liep ze stage bij twee kinderboekenuitgeverijen. Toen besefte ze dat haar hart toch echt bij tekenen lag en pakte ze haar kroontjespen weer op. Inmiddels heeft ze haar eigen losse, zwierige en vrolijke stijl ontwikkeld. In Help! Een klas zonder meester brengt ze het avontuur van Sam en zijn Meesterplan met veel humor en fantasie tot leven (onder meer met getekende vlogs).