John Grisham – Een tijd voor genade

John Grisham Een tijd voor genade recensie en informatie over de het vervolg op de thriller De jury. Op 3 november 2020 verschijnt bij Uitgeverij A.W. Bruna de vertaling van de nieuwe thriller A Time for Mercy, geschreven door John Grisham.

John Grisham Een tijd voor genade Recensie en Informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op de pagina de recensie en waardering vinden van de thriller Een tijd voor genade. Het boek is geschreven door John Grisham. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het vervolg op de thriller De jury van de Amerikaanse schrijver John Grisham.

John Grisham Een tijd voor genade Recensie

Een tijd voor genade

• Schrijver: John Grisham (Verenigde Staten)
  • Soort boek: legalthriller, Amerikaanse thriller
  • Origineel: A Time for Mercy (13 oktober 2020)
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschijnt: 3 november 2020
  • Omvang: 400 pagina’s

Flaptekst van de nieuwe thriller van John Grisham

In John Grishams debuut De jury maakten thrillerlezers wereldwijd kennis met Jake Brigance, een advocaat die niet rust tot de waarheid boven water is en het recht heeft gezegevierd. Zelfs als dat hem zijn reputatie kost en zijn leven in gevaar brengt. Nu, bijna een kwarteeuw later, keert Jake terug voor een sensationele moordzaak die de inwoners van Clanton opnieuw tot op het bot verdeelt.

Drew Gamble staat terecht voor de moord op een politieman. Een groot deel van de bevolking van het plaatsje Clanton, Mississippi ziet een slepende rechtszaak echter helemaal niet zitten. Waarom zou je, als gerechtigheid maar één ding kan betekenen: de doodstraf. Maar advocaat Jake Brigance, die Drews zaak heeft toegewezen gekregen, denkt daar anders over. Hoe meer details hij te weten komt, des te meer hij ervan overtuigd raakt dat zijn cliënt – die zestien jaar oud is – gered moet worden. Maar met zijn hardnekkige pogingen de onderste steen boven te krijgen, zet hij zijn carrière en de veiligheid van zijn eigen gezin op het spel.