Julie Kagawa – Blood of Eden Trilogie Recensie

Julie Kagawa Blood of Eden trilogie recensie en informatie over de drie fantasy boeken. Op deze pagina kun je de recensie en informatie vinden van de boeken van Julie Kagawa uit de Blood of Eden Trilogie, bestaande uit de delen Onsterfelijk, Bloedband en Offergave.

Julie Kagawa Blood of Eden trilogie recensie en informatie

Allie leeft in een wereld die wordt geregeerd door vampiers. Mensen zijn ofwel hun slaven, die ze van bloed voorzien en in ruil daarvoor eten en drinken krijgen. Ofwel, ze leven aan de rand van de maatschappij, onafhankelijk, maar vaak hongerig, koud en onveilig. Omdat de vampiers haar moeder hebben uitgemolken terwijl ze ziek was, haat Allie ze tot op haar bot. Ze heeft gezworen nooit een slaaf van de vampiers te worden. Tot ze op een gevaarlijke missie ten prooi valt aan rabdo’s.

Wat zou jij kiezen je enige kans om verder te leven betekent dat je verandert in een vampier?

Meestervampier Kanin vindt haar meer dood dan levend en stelt haar voor de keus: nu sterven als mens, of opnieuw tot leven gewekt worden als vampier. Haar levenslust blijkt te sterk, ze kiest het laatste. Haar hele leven staat hierdoor op zijn kop. Alles wat vertrouwd was, is niet meer. Kanin leert haar stap voor stap wat het betekent om vampier te zijn. Zijn belangrijkste les: je bent een monster. Maar je kunt wel kiezen wat voor monster je wilt zijn.

Julie Kagawa Blood of Eden Trilogie Recensie.jpg

Julie Kagawa staat garant voor je verliezen in een boek. Niet meer kunnen en willen stoppen met lezen. De Blood of Eden trilogie is hier geen uitzondering op. Het kat-en-muisspel dat ze laat ontstaan, is tergend, zonder je af te stoten. Doordat de personages mooie gelaagdheid hebben en zich ontwikkelen, blijft het interessant. Ze speelt mooie met het thema goed en slecht en laat zien dat er niet één tint goed en één tint slecht is. Het plot is intelligent, onvoorspelbaar en bij tijd en wijle hartverwarmend. Dankzij Jackal, één van de belangrijke personages naast Allie, is er ook ruimte voor wat cynische humor die het verhaal nét dat beetje lucht geven.

Intelligente, onvoorspelbare vampier fantasy trilogie om je volledig in te verliezen

Voor elke fantasyliefhebber een absolute must read. Hoewel vampiers in menig boek een hoofdrol hebben vertolkt, weet Kagawa er toch iets bijzonders van te maken omdat de mens achter de demon nog steeds een rol blijft spelen. Bloedstollende fantasy waarbij de hoop nooit verloren gaat. De trilogie van Julie Kagawa is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Onsterfelijk

Blood of Eden 1

• Schrijfster: Julie Kagawa (Verenigde Staten)
  • Julie Kagawa Blood of Eden Trilogie 1 Onsterfelijk RecensieSoort boek: fantasyboek
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Origineel: The Immortal Rules (2012)
  • Nederlandse vertaling: Karin de Haas
  • Uitgever: HarperCollins
  • Omvang: 464 pagina’s
  • Inhoud boek: De zeventienjarige Allie moet zien te overleven in een verwoeste wereld waarin vampiers de macht hebben. Nadat een van haar voedselstrooptochten haar bijna fataal is geworden, laat meestervampier Kanin haar kiezen: sterven of een vampier worden. Ze kiest voor het laatste, en dat brengt weer heel andere problemen met zich mee. Wat het betekent om een vampier te zijn, merkt ze pas echt als ze verliefd wordt op de dappere, loyale – en zéér menselijke – Zeke. Wat zal er gebeuren als hij erachter komt wat ze werkelijk is? Haar hart mag dan niet meer kloppen, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebroken kan worden.

Bloedband

Blood of Eden 2

• Julie Kagawa Blood of Eden Trilogie 2 Bloedband RecensieSchrijfster: Julie Kagawa (Verenigde Staten)
  • Soort boek: fantasyboek
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Origineel: The Eternity Cure (2013)
  • Nederlandse vertaling: Angelique Verheijen
  • Uitgever: HarperCollins
  • Omvang: 464 pagina’s
  • Inhoud boek: Nu ze Zeke, de jongen op wie ze verliefd is, heeft moeten achterlaten in Eden, heeft Allie nog maar één doel voor ogen: haar maker, Kanin, redden uit de klauwen van de psychopathische vampier Sarren. En ze voelt dat ze niet veel tijd meer heeft. Het spoor leidt haar naar haar geboorteplaats, de plek waar het allemaal begonnen is. Als ze daar aankomt, blijkt Sarren met het dodelijke roodlongvirus te hebben geëxperimenteerd, waardoor nu niet alleen mensen maar ook vampiers groot gevaar lopen. Wanneer zelfs de eeuwigheid niet voor altijd lijkt te zijn, komt Allie voor een hartverscheurende keuze te staan.

Offergave

Blood of Eden 3

• Julie Kagawa Blood of Eden Trilogie 3 Offergave RecensieSchrijfster: Julie Kagawa (Verenigde Staten)
  • Soort boek: fantasyboek
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Origineel: The Forever Song (2014)
  • Uitgever: HarperCollins
  • Omvang: 464 pagina’s
  • Inhoud boek: Nu ze Zeke, de jongen op wie ze verliefd is, heeft moeten achterlaten in Eden, heeft Allie nog maar één doel voor ogen: haar maker, Kanin, redden uit de klauwen van de psychopatische vampier Sarren. En ze voelt dat ze niet veel tijd meer heeft. Het spoor leidt haar naar haar geboorteplaats, de plek waar het allemaal begonnen is. Als ze daar aankomt, blijkt Sarren met het dodelijke roodlongvirus te hebben geëxperimenteerd, waardoor nu niet alleen mensen maar ook vampiers groot gevaar lopen… Wanneer zelfs de eeuwigheid niet voor altijd lijkt te zijn, komt Allie voor een hartverscheurende keuze te staan.