Kallie George – De paarden van Olympus Pippa’s Race

Kallie George De paarden van Olympus Pippa’s Race recensie en informatie over de inhoud van dit fantasy paardenboek voor kinderen. Op 3 mei 2018 verscheen bij Gottmer Uitgevers dit boek in de serie De paarden van Olympus van Kallie George.

Kallie George De paarden van Olympus Pippa’s Race Recensie

Pippa’s race gaat over vriendschap, moed, trouw. Als je houdt van mythologie en een goed verhaal, zal dit boek van Kallie George je beslist bevallen.

Racen op de berg van Olympus

Als arme vondeling mag je blij zijn dat je onderdak hebt. Dat weet Pippa maar al te goed. Daarom klaagt ze weinig en werkt ze hard in de stallen bij haar niet zo vriendelijke baas. Ze is gek op de paarden, daarom houdt ze het vol. Als blijkt dat de mythe van de race op de berg van Olympus waar is, én dat Pippa één van de ruiters is, gaat er een heel andere wereld voor haar open. Degene die de race wint, mag op de berg blijven en voor de paarden zorgen. Pippa kan zich niets fijners voorstellen. Maar die race heeft ze niet zomaar gewonnen, er doen namelijk heel goede ruiters mee. En de vraag is of iedereen even eerlijk speelt…

Kallie George De paarden van Olympus Pippa's Race Recensie

Nog nooit eerder las ik een boek van Kallie George. Maar ik ben aangenaam verrast door een zekere luchtigheid en lichtvoetigheid waarmee ze schrijft. Zonder dat het verhaal heel flauw of zoetsappig wordt. Want Pippa is een enorm stoere meid. Het is mooi om te lezen hoe ze telkens haar eigen keuzes moet maken, hoe ze kiest voor waar zij in gelooft. George kiest ook niet voor de meest voor de hand liggende afloop (althans, niet voor de afloop die ik eigenlijk had verwacht), wat het nog een wat spannender tintje mee geeft. Wie weet, is er nog wel een vervolg mogelijk.

Verrassend lichtvoetig en krachtig tegelijkertijd

Dit is nu typisch zo’n boek dat je in één ruk uit leest. Een feel good boek met een interessant en boeiend verhaal. Ik hoop dat er nog veel meer delen verschijnen van De paarden van Olympus, de personages vrágen gewoon om een vervolg. De goden zijn met name grappig, innemend en soms een beetje angstaanjagend. Pippa is super stoer en dapper, ik denk dat veel lezers haar best willen zijn! Pippa’s race is gewaardeerd met ∗∗∗∗∗ (zeer goed).

Pippa’s race

De paarden van Olympus

• Schrijfster: Kallie George (Engeland)