Koen De Vos – De geniale stad

Koen De Vos De geniale stad recensie en informatie over de inhoud van het boek over Florence. Op 11 oktober 2019 verschijnt bij Ambo | Anthos het boek over de geschiedenis van de Italiaanse stad Florence in de 15e eeuw van Koen De Vos.

Koen De Vos De geniale stad Recensie en Informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van De geniale stad, het boek over Florence van Koen De Vos. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op de pagina informatie over de inhoud van dit boek over Florence lezen van Koen De Vos.

Koen De Vos De geniale stad Recensie

De geniale stad

Waarom Florence zoveel genieën voortbracht in haar gouden vijftiende eeuw

• Schrijver: Koen De Vos (België)
  • Soort boek: geschiedenisboek
  • Verschijnt: 11 oktober 2019
  • Omvang: 352 pagina’s
  • Waardering:

Flaptekst van het boek over Florence

De geniale stad van wetenschapper Koen de Vos is een ode aan de Italiaanse renaissance. Een prachtige geschiedenis over de geniale kunstenaar in vijftiende-eeuws Florence en de meesterwerken die zij nalieten. Wat de zeventiende eeuw voor Amsterdam is, is de vijftiende eeuw voor Florence. In minder dan honderd jaar vestigden kunstenaars en denkers als Leonardo da Vinci, Michelangelo, Machiavelli, Rafaël, Botticelli, Brunelleschi, Fra Angelico en Lorenzo de’ Medici de naam van deze kleine stad. Hun werken worden over de hele wereld bewonderd. Deze kunstenaars en geleerden stonden aan de vooravond van de renaissance, een periode die talloze innovaties in de kunst zou introduceren.

Waar kwam die ongeëvenaarde bloei vandaan en hoe is die te verklaren? Hoe is het mogelijk dat een stadje met amper 60.000 inwoners in een tijdsbestek van krap honderd jaar zoveel genieën voortbracht? Aan de hand van negen voorwaarden die genialiteit mogelijk maken, schetst Koen De Vos in zijn boek wat het vijftiende-eeuwse Florence zo bijzonder maakte en hoe zoveel Florentijnse kunstenaars en denkers de loop van de kunstgeschiedenis voorgoed hebben kunnen bepalen.